Skip to main content

Hallo!

Bij deze ben ik door een snuggere technieker op dit forum terecht gekomen, en mijn vraag luid:

Is het mogelijk om Pair bonding op mijn adres te realiseren?

Het zit namelijk zo, op dit moment zijn er 2 aders die binnenkomen op ons adres, 1 voor privé gebruik, en de andere word gebruikt voor de vakantie appartement en vaste lijn.

nu heb ik al eens gekeken op deze site: https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=6305PP+9&commit=Zoek en het blijkt ´mogelijk´ te zijn, graag had ik hier meer informatie over verkregen.

 

Informatie over de huidige aansluitingen:

VDSL 1: ~30Mbits

VDSL 2: 17Mbits 

graag had ik deze lijnen gebonden met elkaar voor een stabielere snelheid

 

Op jouw adres (je link) zie ik bij fourstack nét even wat anders:

Koper/DSL 26 Mbit/s

Bonded Koper/DSL 52 Mbit/s

Anyway, er staat een getal bij bonded en dus is het mogelijk. Alle abonnementen bij KPN zijn tegenwoordig minimaal tot 50 Mb/s dus lijkt het me ook met een ouder abonnement van toepassing. Behalve… voor de oude abonnementen met het woord Thuis ervoor. Dus Alles in één Thuis Instap/Standaard/Premium kan niet met bonding geleverd worden. Dan zul je een nieuw abonnement dienen te nemen.


Hoi @ricki17 . Welkom op het forum.

Voordat ik op de zaken vooruit loop wil ik graag de lijnen doormeten. Als beide aderparen namelijk in gebruik zijn voor twee afzonderlijke abonnementen dan is pairbonding geen optie. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven?


Beiden bedankt voor de reactie @Erwin_ en @PeterG!

inderdaad, beiden aderparen worden voor een apart abbo gebruikt, echter is het op dit moment wel zo dat we niet anders kunnen, we zitten met vakantieappartementen, 2 stuks voor de duidelijkheid, en deze wilde we graag van internet voorzien voor de gasten.

 

nu willen we misschien 1 internet lijn ervan maken ipv 2, om toch zo tot een hogere snelheid te komen, en zelf ook wat rendabelere snelheid te kunnen bieden aan de gasten, want soms hebben we er nog wel eens klachten over, die ik dan altijd heel erg goed op pak en de gasten zo goed mogelijk probeer te helpen.

 

toch wil ik graag weten wat de mogelijkheden zouden zijn op mijn adres en welke stappen ik zelf zou moeten ondernemen? hartelijk bedankt!


Je kunt er 1 abonnement van maken. Dat maakt de weg vrij voor par bounding, en scheelt je nog de helft aan kosten ook. Je hebt dan ook maar 1 Experiabox, vanuit die Experiabox leg je dan een lan kabel naar elk appartement. En vervolgens is het maar net hoever je wilt gaan. 

Je kunt in elke appartement een wifi accespoint aansluiten. Dan heeft iedereen goed wifi. Punt is dan wel dat men in het netwerk elkaars en ook uw eigen apparaten kunt zien.

Dat kun je oplossen met een goede router met vlan ondersteuning. Vlan is een afkorting voor virtueel lan. Je maakt dan voor elk appartement een apart vlan, een ook 1 voor u zelf. Iedereen kan het internet op, en ziet alle apparaten (zoals bijv. Chromecast of printers) in zn eigen netwerk, zn eigen vlan, maar niet in andere vlans.

1 vraag hierbij: hebben de gasten ook een tv-ontvanger van KPN?


super bedankt voor je antwoord @Nick83, maar hoe ga ik dit uitleggen aan KPN zelf, hoe ga ik dit aanvragen en hoe word dit geïnstalleerd?  

 

Overigens vind ik het niet heel erg dat ze kunnen inloggen op ons modem ze hebben niks te verbergen, maar ik zal het zeker onthouden, je weet maar nooit met welke gedachten sommige mensen inloggen op je internet haha!

bedankt!


Met vlans gaat KPN je niet helpen. Die ondersteunen dit niet. De Experiabox heeft de mogenlijkheden hier niet voor. KPN kan je wel helpen met het opzeggen van het ene abonnement en met pairbounding.


Heb je alleen een telefoon aansluiting van KPN aanwezig of is er ook coax aansluiting van Ziggo in jouw woning?


@ricki17 . Dank voor de gegevens. 

Ik zie inderdaad twee abonnementen: één kleinzakelijk abonnement dat nog niet contractvrij (9-5-2020)  is en een particulier abonnement dat maandelijks opzegbaar is.

Op dat particuliere abonnement heb je compleet voordelen. 

Op deze manier kan het nog best een puzzeltje worden. Ik ben, net als @Nick83 , benieuwd naar de jouw wensen voor de gasten. Zit daar ook televisie bij? Zo ja, hoe veel tuners hebben we het dan over?


@wjb er is op het netwerk wat gebruikt word voor de vakantiehuisjes 1 telefoonaansluiting geregistreerd, ik heb hier voor een tijd geleden gebeld naar KPN om dit om te zetten naar ons privé netwerk, echter heeft dit voor een hoop drama gezorgd en is er in de tussentijd niks veranderd, 2 weken gewacht op actie en reactie van de backoffice, maar eindstand bleef alles hetzelfde, en nee er ligt geen aansluiting van Ziggo op dit  adres, alleen nog maar een slome KPN verbinding, we wonen dan ook 3,7Km van de wijkcentrale af, het is een beetje een oude buurt/straat waar ik woon waar niet iedereen fanatiek bezig is met het gebruik maken van internet. 

 

@Erwin_  om even op jou vraag te beantwoorden, ja er is op 1 appartement 1 ITV aangesloten, op het andere appartement maken we gebruik van digitenne, (meen ik ben ik op dit moment even niet zeker van)

 

ik wil gewoon echt heel graag dat de mogelijkheid er komt dat het internet wat sneller word, ik heb gister de tijd genomen om een kabel naar me slaapkamer te trekken, dit zorgt voor een betere stabiliteit ipv werken via het stroomnet (devolo's)


Leuk je even gesproken te hebben, @ricki17 . 

Zoals besproken is het zakelijke abonnement (nog) niet contractvrij. Dus als we bovenstaand scenario willen uitvoeren zal alles overgezet/overgenomen moeten worden door het zakelijke abonnement. 

Ik ga nu contact zoeken met mijn zakelijke collega's en de mogelijkheden navragen. Ik weet nu jouw wensen en ik zal met nadruk vragen of de collega's tegen die tijd ook die pairbonding kunnen leveren. Verder moeten we scherp zijn op compleetvoordeel en e-mail adressen. Je moet niet van de regen in de drup komen. Ik houd je op de hoogte.