Skip to main content

Hallo forumleden,

 

Afgelopen weekend zijn we overgezet van Telfort naar KPN.

Vandaag werden we welkom geheten door een info mailtje van de KPN.

 

Nu hebben we een zogeheten TFT abonnement.

Meteen net even ons ID op orde gebracht.

 

We zijn hier prima over te spreken, omdat we al goede ervaring met KPN (service monteurs) hadden via Telfort.

 

Ergens helemaal terug in september 2017 zijn we door Telfort verblijdt met een internetsnelheid verhoging:

 

 

Alstublieft, extra snel internet

 

We hebben de maximaal haalbare internetsnelheid bij u thuis verhoogd naar 50Mb

en dat kost u niets extra. Gewoon omdat we blij met u zijn.

Hiermee kunt u nog beter skypen, films of muziek streamen en gebruik maken van social media.

 

 

Helemaal geweldig natuurlijk, behalve dat onze lijn geen meter verder kwam dan 20Mb.

De KPN monteurs hebben toen met kunst en vliegwerk een mooie nieuwe IS/RA wandcontactdoos op de muur geplaatst (met 2 van die RJ11 aansluitinkjes) en er zo'n 26Mb eruit weten te krijgen.

 

Ik vroeg hen toen of pairbonding mogelijk was (ik had al een Experia Box V10).

Maar kreeg te horen dat dat alleen bij de KPN geleverd werd.

 

Vraag is nu dus: Kan ik pairbonding krijgen op dit adres, om eindelijk mijn snelheid op pijl te krijgen?

Men vertelde dat beide aderparen reeds op de stekker uitgangen van het nieuwe IS/RA wandcontactdoos waren aangesloten (blauw/rood en wit/oranje).

 

Heb ik daar soms ook nog een Y kabel voor nodig?

 

Kan dit, gezien de huidige COVID-19 situatie, op afstand nagegaan en gerealiseerd worden?

 

Groeten, Peter

Hallo @Peter_K , dat kan alleen als je een echte KPN klant wordt.

 

 

 

 


Een echte KPN Klant worden?

Volgens mij gebruik ik het netwerk van KPN, neem ik een product af van KPN, ontvang ik een factuur van KPN en dus betaal ik mijn rekening naar een rekeningnummer van KPN.

Volgens mij mag ik mijzelf dan -Klant van KPN- noemen :laughing: .

Of moet ik eerst een of ander inwijdingsritueel bijwonen om een “echte KPN klant” te worden? :rofl:

Ach, en als ik mij dan geen echte klant van KPN mag noemen, dan wordt ik dat misschien gewoon alsnog, kan ik ook mooi zo’n gratis SuperWifi voor “nieuwe klanten” ontvangen, dus dat is misschien ook nog niet zo gek, mocht je gelijk hebben :wink: .


Hallo @Peter_K , TFT heeft nooit pairbonding aangeboden omdat het een budgetprovider is/was.

Dus als TFT-klant binnen KPN kun je dat ook niet krijgen en zal je eerst een ander abo moeten nemen bij KPN.

Heb je via de postcodecheck al gekeken of er op jouw adres pairbonding wordt aangeboden?

 


Ja, daarvan was ik op de hoogte. Dat had ik al op het TFT forum besproken en ook al met de officiële KPN servicemonteur.

Fourstack gaf toentertijd aan dat het mogelijk was. Die site is nu helaas uit de lucht, was erg informatief. Maar ik ga er even vanuit dat er in tussentijd niet veel veranderd / geupdated is, iets wat ook mooi werd aangegeven op fourestack. Maar een beheerder kan daar vast nauwkeuriger recente info over opvragen.

In ieder geval zat ik op een 50Mb abbo, wat men op vdsl uiteraard nooit kon garanderen gezien de bekende extreem wisselende kwaliteit van het netwerk.

 

Mijn oom werkte als technicus bij aanleg en beheer. Hij vertelde mij dat slechts een knikje in een las al een enorm verschil in doorvoer kon betekenen. Hij had thuis veel opengewerkte kabel samples staan, bijzonder leuk om zijn uitleggen erover te horen.


Hallo @Peter_K , onderstaand de fourstacksite:

Fourstack


Ah, dank je, had 2 oude links die niet meer werkte. Deze nog wel :slight_smile: .

Ja, bonding nog steeds mogelijk:

Koper/DSL

28 Mbit/s (26 max bedraad hier)

Bonded Koper/DSL

57 Mbit/s

 

Dus ik ga er van uit dat 50Mb wel aangetikt zal worden. Gelukkig heeft men de laatste keer binnen alles op orde gemaakt, en doorgemeten, meeste zal wel administratief en wijkcentrale werkzaamheden zijn.


Alleen nu nog even overstappen naar kpn Hussel :wink: 


Hoi @Peter_K, welkom bij ons op het forum en welkom bij KPN! Je bent nu een echte KPN klant inderdaad, maar bij de automatische overgang van Telfort naar ons heb je de Telfort voorwaarden behouden. Daar was je bij het aansluiten van het abonnement mee akkoord gegaan, dat hebben we niet veranderd. Bij Telfort was het niet mogelijk om pair bonding te nemen zoals je toen had gemerkt, bij ons kan dat wel. Het antwoord van Joep maakt pair bonding wel mogelijk, met een wijziging naar een KPN Hussel pakket stap je over naar een nieuwe pakket, met KPN voorwaarden. Daarbij kan je dat wel nemen :slight_smile: