Skip to main content

Graag wil ik overstappen op KPN internet. Enige weken geleden bleek uit de postcode check dat het mogelijk was om 138MB internet aan te vragen dmv pair bonding.
 

Als ik vandaag een postcode check doe op de KPN website kan dat niet meer. Volgens de fpi info website is het nog wel mogelijk.

69MB internet vind ik een beetje aan de magere kant voor een gezin van 4, 138MB is wel acceptabel. Is er een mogelijkheid om als nog die 138MB aan te vragen?

 

Vreemd, bij zakelijk internet is pair bonding VDSL weer wel mogelijk!


Volgens mij worden er door de coronacrisis momenteel geen aanpassingen gedaan aan het IS/RA punt t.b.v. bonding. Dit is, als ik het goed begrepen heb, de reden waarom je nu geen abonnementen gebaseerd op bonding meer kunt afsluiten. Ooit, laten we hopen snel, zal dat waarschijnlijk op jouw adres wel weer mogelijk worden.


Vreemd, alhoewel, de 2e lijn aansluiten doen ze liever niet blijkbaar, om reden van . . ?

Daar kan ik je als gewone consument niet mee helpen.

 

Maar, met die “lage” snelheid kom je een heel eind (weet ik uit ervaring ) :

https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hulpartikelen/item/hoe-snel-internet-heb-je-echt-nodig/

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/


Volgens mij worden er door de coronacrisis momenteel geen aanpassingen gedaan aan het IS/RA punt t.b.v. bonding. Dit is, als ik het goed begrepen heb, de reden waarom je nu geen abonnementen gebaseerd op bonding meer kunt afsluiten. Ooit, laten we hopen snel, zal dat waarschijnlijk op jouw adres wel weer mogelijk worden.


Aha vandaar dat deze optie ineens verdwenen is!


Volgens mij worden er door de coronacrisis momenteel geen aanpassingen gedaan aan het IS/RA punt t.b.v. bonding. Dit is, als ik het goed begrepen heb, de reden waarom je nu geen abonnementen gebaseerd op bonding meer kunt afsluiten. Ooit, laten we hopen snel, zal dat waarschijnlijk op jouw adres wel weer mogelijk worden.

 

Hoi Equadox, welkom op het forum! WJB heeft gelijk, pairbonding wordt op dit moment even niet gedaan. Dit omdat daarbij een monteur in huis noodzakelijk is. En dat willen we zoveel mogelijk vermijden. Voorzichtige planning is dat dit later in de zomer weer beschikbaar wordt. Dat laten we dan tegen die tijd weten.


Dat heeft niet geheel te maken met het IS/RA punt aanpassingen/upgrades/werkzaamheden.

KPN kan gewoon het kastje meeleveren waarmee ze de pair bonding “activeren”. Is gewoon een aansluitdoos met 2 RJ11's waar in beide 2 aders in gaan. Met de Y-Kabel die je bij de modem krijgt worden deze weer gesplit en samengevoegd.

 

Tegenwoordig krijg je bij nieuwe abo's de Experia Box v12 als modem/router.

Deze ondersteund geen pair bonding.

 

Een tijdje geleden leverde KPN nog de Experia Box v10 aan nieuwe klanten.

Deze ondersteund wel pair bonding.

 

Heb je nu een v10 en gaat je modem stuk. Dan krijg je als vervanger de v12 wat een dikke impact heeft op je internet snelheid. Dikke min voor KPN.


Hallo @YingTjai , bij een defecte V10 wordt weer een V10 geleverd, bij een defecte V10a wordt weer een V10a geleverd. Alleen nieuwe klanten krijgen (voorlopig) nog de KPN Box12. Een V12 bestaat niet.

Er bestaat ook geen aansluitdoos met 2 RJ-11-aansluitingen, Het nieuwste IS/RA-punt heeft 2 RJ11-aansluitingen en daar wordt een door de monteur meegebrachte Y-kabel op aangesloten en in de centrale/straatkast wordt een aanpassing gedaan, alleen nu (tijdelijk) i.v.m. corona geen pairbonding mogelijk.