Skip to main content

Op dit moment hebben wij thuis nog een voormalig Telfort abonnement, waarop we ongeveer 20 Mbit/s halen. Nu mijn vriend thuiswerkt en veel moet videobellen, is dit soms wel erg krap voor ons twee.

Overstappen naar Ziggo is natuurlijk een optie. Maar is het ook mogelijk dat we middels pair bonding onze snelheid verhogen? Op fourstack.nl staat dit:

Koper/DSL 25 Mbit/s
Bonded Koper/DSL 49 Mbit/s

Omschakelen naar een “echt” KPN abonnement is overigens geen probleem.

Helaas voor je kun je geen pair bonding krijgen via je voormalig Telfort abonnement , de overweging is om een kpn abonnement te nemen de nadelen zijn o.a. dat je huidige telfort mail adressen vervallen nog afgezien van een hogere prijs


Email van Telfort gebruiken we niet, dus dat is geen probleem. 

De prijstoename is flink (zo’n 60%) maar acceptabel, mits we er goed op vooruit gaan qua internetsnelheid.


 U met de corona word er geen pairbounding opgeleverd volgens mij.


Hallo @jimny 

 de nadelen zijn o.a. dat je huidige telfort mail adressen vervallen 

Bij de overgang naar het ‘echte’ KPN vervallen je TFT-mailaccounts niet.

Ze zijn ook niet vervallen bij de automatische migratie van TFT naar KPN.

@SarahVonk , voor pairbonding zal je over moeten stappen naar een ‘echt’ KPN-abo, echter, vanwege de corona wordt er nu echter geen pairbonding aangesloten omdat een monteur bij je thuis moet komen.

Met je huidige snelheid moet je zat kunnen videobellen en andere dingen kunnen doen. Voor thuiswerken heeft het de voorkeur wèl bekabeld te werken, zeker voor videobellen, daarmee heb je geen verlies aan bandbreedte i.v.m. wifi.

 


Hallo @jimny 

 de nadelen zijn o.a. dat je huidige telfort mail adressen vervallen 

Bij de overgang naar het ‘echte’ KPN vervallen je TFT-mailaccounts niet.

Ze zijn ook niet vervallen bij de automatische migratie van TFT naar KPN.

@SarahVonk

@JanD dat is voor mij helemaal nieuw, heb je daar een bevestiging van gekregen toen je kpn glas wilde overstappen, ben al een paar klanten tegengekomen op het forum dat ze de telfort mail adressen kwijt waren na overstap naar kpn


Hallo @jimny , inzake glas weet ik niet, heb ik niet, maar toen ik gemigreerd ben naar KPN behield ik gewoon mijn @telfort.nl-accounts, kan @kpnmail.nl-accounts aanmaken en kan zelfs accounts aanmaken met steenoude extensies zoals @hetnet.nl, @wxs.nl enz. enz.

 

 


@JanD het is dus een vaag gebied temeer omdat ik ex tft klanten tegen ben gekomen op het dit forum die overstapten vanaf TFT naar KPN thuis er over klaagden dat ze de telfort mail adressen defintief kwijt waren.

Zie dit topic 

Wellicht kan @Alexandra of @Jasper hier het juiste antwoord opgeven 


Hallo @jimny , Alexandra is deze week vrij en is er volgend jaar pas weer.

@Jasper is er wel volgens mij.

 

 


Bedankt voor de discussie over emailadressen @jimny en @JanD, maar zoals ik eerder al schreef: we gebruiken geen email van Telfort, dus het wel of niet behouden van adressen is niet relevant.

Is er iemand die iets weet over onze aansluitmogelijkheden m.b.t. pair bonding, of kan ik daarvoor beter direct KPN bellen?


Helaas voor je kun je geen pair bonding krijgen via je voormalig Telfort abonnement , de overweging is om een kpn abonnement te nemen.

@SarahVonk dit schreef ik in mijn 1e reactie op je vraag

Dus aankloppen bij KPN of het mogelijk is om over te stappen naar KPN thuis.
Je kunt het beste even bellen met 0800-0402 en dan in inspreken dat je iemand wil spreken en dan aangeven dat je wilt overstappen naar KPN en of je dan gebruik kunt maken van pair bonding


@SarahVonk . Welkom op het forum.

Het daadwerkelijk omzetten gebeurt momenteel niet. Dat gaat hopelijk weer gebeuren als we uit de lockdown zijn.

Als je mij hier een seintje geeft, zodra er weer versoepelingen in Nederland worden ingevoerd, kijk ik het graag voor je na. 


Zal ik doen @Erwin_ , bedankt!