Skip to main content

De monteur van kpn heeft het systeem geïnstalleerd en zei dat we na een week of twee moesten bellen met kpn voor pairbonding zodat onze internetsnelheid sneller werd. Hoe vraag ik dit aan?

Hallo @Douwesteenhuizen , pairbonding wordt op dit moment (nog) niet uitgevoerd omdat KPN monteurs niet onnodig bij mensen in huis laat komen.

Als je probeert pairbonding te bestellen zie je ook dat die optie verdwenen is.

 


Als je probeert pairbonding te bestellen zie je ook dat die optie verdwenen is.

Welke optie bedoel je? Die ken ik niet. Doorgaans heb je "recht op” pairbonding als zonder de maximum snelheid van je abo niet gehaald wordt. B.v. je hebt een 100 Mb/s abo, maar je haalt maar 60 of zo.

Wat ook kan is dat in MijnKPN een hogere maximum snelheid wordt aangegeven dan je nu hebt. B.v. je hebt nu zo'n 100 Mb/s maar MijnKPN geeft aan dat je de 200 Mb/s optie kunt bestellen. Als je die optie dan bestelt wordt het proces voor pairbonding in gang gezet, op dit moment wel met de beperkingen door corona. Het kan dan dus wat langer duren.

Het ligt er ook een beetje aan hoe je modem/router (Experiabox V10) is aangesloten. Als daar al een Y-kabel is geïnstalleerd door de monteur, is het ook mogelijk dat pairbonding alleen nog in de wijkcentrale/straatkast aangezet moet worden. Wellicht dat de monteur daarop doelde (die 14 dagen zijn bedoeld voor de afwerking van de eerste order, gedurende die tijd kunnen geen nieuwe orders - zoals pairbonding - in het KPN administratiesysteem ingevoerd worden).

@Douwesteenhuizen , je kunt het snelst bellen met de klantenservice (0800 - 0402, gratis) en vertellen wat de monteur gezegd heeft. Lukt 't op die manier niet, dan moet je ff w88 totdat een moderator zich hier meldt; vul daarvoor alvast een aantal gegevens van je forumprofiel in (naam, postcode, huisnummer, klantnummer, telefoonnummer; alles waar privé bij staat is alleen door moderators te lezen).


Hallo @Henk2304 , ik heb de keus 100 Mbit zonder, 200 Mbit met pairbonding, alleen die laatste optie is er tijdelijk niet ivm corona.

 


OK @JanD , dat begrijp ik. Ik kreeg eerder van jou de indruk dat je ergens een vinkje voor pairbonding kon aanzetten, maar feitelijk bedoelen we 't zelfde.


Dag @Douwesteenhuizen. Van harte welkom hier. Momenteel gaan er, zoals @JanD aangeeft, (nog) geen monteurs op pad op pairbonding aan te sluiten. Maar ik kan wel alvast voor je nakijken wat de mogelijkheden precies zijn op jouw adres. Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als je dat gedaan hebt?


Hallo @Douwesteenhuizen. Ik heb geen reactie meer van je gezien. Ik hoop dat dit betekent dat je vraag via een andere weg is beantwoord. Als ik nog wel met je mee moet kijken, laat het dan gerust weten. 


De monteur heeft alles gereed gemaakt voor pairbonding, maar ik moet over twee maanden weer contact opnemen zodat hij het helemaal gereed heeft. Blijkbaar werken die monteurs nog niet vol..


De monteur heeft alles gereed gemaakt voor pairbonding, maar ik moet over twee maanden weer contact opnemen zodat hij het helemaal gereed heeft. Blijkbaar werken die monteurs nog niet vol..


Wanneer is dit gecommuniceerd? Sinds vorige week kunnen er weer pairbondingswijzigingen doorgevoerd worden. Concreet betekent dit dat daar ook monteurs voor moeten kunnen worden ingepland. Ik zou graag even voor je kijken wat er mogelijk is. Op dit moment kan ik er weinig over zeggen, omdat ik nog geen gegevens van je heb. Wil je die invullen in je profiel


De monteur heeft alles gereed gemaakt voor pairbonding, maar ik moet over twee maanden weer contact opnemen zodat hij het helemaal gereed heeft. Blijkbaar werken die monteurs nog niet vol..


Wanneer is dit gecommuniceerd? Sinds vorige week kunnen er weer pairbondingswijzigingen doorgevoerd worden. Concreet betekent dit dat daar ook monteurs voor moeten kunnen worden ingepland. Ik zou graag even voor je kijken wat er mogelijk is. Op dit moment kan ik er weinig over zeggen, omdat ik nog geen gegevens van je heb. Wil je die invullen in je profiel

Heb mijn profiel verder ingevuld. Als je nog wat nodig hebt hoor ik dat graag. De monteur is hier anderhalf week geleden op de donderdag geweest en heeft dit aangegeven. Het internet is al wel wat sneller, maar nog niet wat het moet zijn. 


@Douwesteenhuizen , uit de reactie van Natasja maak ik op dat pairbonding weer mogelijk is. Zou je in MijnKPN ook eens willen kijken of de 200Mb/s-optie nu weer te kiezen is?


@Douwesteenhuizen , uit de reactie van Natasja maak ik op dat pairbonding weer mogelijk is. Zou je in MijnKPN ook eens willen kijken of de 200Mb/s-optie nu weer te kiezen is?

Alleen tot 100 mb/s staat erbij. 200 niet.


Ik heb stom nieuws, @Douwesteenhuizen. Het lijkt inderdaad niet te lukken om pairbonding aan te vragen, terwijl ik wel had begrepen dat dit weer mogelijk zou moeten zijn. We hebben navraag gedaan binnen de organisatie, want het is voor ons ook onduidelijk wat nu wel en niet mogelijk is. Zodra we meer duidelijkheid hebben, laat ik het weten. Excuses!


We horen het graag wanneer het weer kan!


We horen het graag wanneer het weer kan!


Ik houd je op de hoogte. :slight_smile:


Reageer