Skip to main content

Goede morgen KPN,

ik heb alle producten naar tevredenheid van KPN, 3x mobiel, internet + bellen + iTV thuis op een VVDSL2 verbinding die maximaal 107mbit om /31mbit op 1 aderpaar haalt, ik wil graag naar 200/60 met pairbonding en volgens mij is mijn tweede aderpaar ook aan gesloten, maar daar ben ik niet zeker van.

ik snap best dat, als KPN er geen commerciële redenen voor heeft of geen abonnements- vorm ze geen pairbonding gaan aansluiten, maar zins kort kan ik upgraden naar 4k TV met 200\mbit internet, maar er staat wel bij de de maximaal haalbare snelheid op mijn adres 107mbit om /31mbit  is. 

ik ben best bereid de meerprijs te betalen, maar dan moet ik er ook zeker van zijn dat ik aangesloten wordt op twee aderparen. Het gaat mij niet zo zeer om de 4K beeld kwaliteit maar wel om de dubbele snelheid voor het internet.

kan een van de medewerkers de mogelijkheden controleren? ik kan mijn postcode en huisnummers in een PB sturen indien gewenst

 

alvast hartelijk dank voor uw tijd en moeite 

 

mvg

Henk

Hier kan je zien of pair bonding mogelijk is. https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/ Plaats eventueel een screenshot zonder je postcode dan kijk ik met je mee. Overigens moet je echt wel een zware gebruiker zijn wil je 200 echt nodig hebben. En een 4k abonnement voegt nog maar weinig toe. Ik dacht 3 zenders die in 4k zijn.


Hallo @henk141270 , om 4K-TV te kunnen kijken heb je geen 200Mbit/s-verbinding nodig, dan is bij wijze van spreken 50Mbit/s al  meer dan voldoende.

Om te weten of je nu al van pairbonding gebruik maakt kun je in de meterkast kijken of er een zogenaamde Y-kabel aangesloten is tussen het IS/RA-punt en het modem. Zie voorbeeld hieronder.

Zit er een enkele DSL-kabel tussen IS/RA-punt en modem dan wordt het 2e aderpaar nog niet gebruikt.

Y-kabel

 


check via fourstack

check via Routit onze zakelijke provider, dat kan ik via het werk wel aanvragen maar Routit bied nog geen TV   

ik heb nu geen pairbonding, maar heb al wel de juiste Y kabel in huis inderdaad. Zoals ik al eerder melde in mijn vorige post het gaat mij niet om het betere TV beeld maar om de bandbreedte, ik zoek een rede dat kpn mijn meer bandbreedte bied, en dat kan alleen als KPN een commerciele reden ziet.

 

ik ben al zo'n 4 jaar bezig om pairbonding voor elkaar te krijgen, maar het lijkt er op dat ik beter kan overstappen naar ziggo 

 

ik ben al een jaar of 12 klant bij KPN maar blijkbaar weegt een beetje meerkosten voor een extra aderpaar bij KPN niet meer op tegen een trouwen klant. :-)

 

 


Hallo @henk141270 

Op jouw adres is (nog) geen pairbonding mogelijk, maar wel een mooie snelheid van 109 Mbit/s!.

Is dat te weinig voor je? En, uit belangstelling, waarom te weinig?

Zijn er nog geen glasvezelplannen in jouw wijk?

Dat kun je controleren via www.kpnnetwerk.nl

 

 


Het kan niet en daar zal je het mee moeten doen  Misschien komt er bij jou wel een 2de ader binnen maar is ie halverwege ergens kapot. Of is er geen capaciteit in de kast. We zullen het nooit weten. Als je  echt met 100 niet uit de voeten kunt is overstappen de enige optie.


hallo JanD,

Er staan helaas nog geen Glas projecten bij ons op stapel voorlopig, we zitten in een Ziggo gebied, en ziggo gaat wel met zijn tijd mee, maar gaat nog niet over op glas, volgens de gemeente zijn er voorlopig nog geen bedrijven die instappen op een FTTH project

Mijn zoon is veel bezig met gamen en ik zelf gebruik voor mijn werk veel cloud applicaties, zeker nu met Corona ben ik voor mijn werk aan huis gekluisterd en kunnen dingen mij niet snel genoeg gaan, daarnaast vindt de techniek (pair bonding) vanuit mijn werk ook gewoon leuk.


Hallo @henk141270 , als je veel in ‘the cloud’ werkt en 'gamet’ dan is de upload nog belangrijker dan de download,

Wat haal jij bekabeld gemeten aan upload? Bij Ziggo is de upload ook niet bijster hoog, als dat ongeveer gelijk ligt met wat je nu hebt ga je er niet op vooruit.

Zelf heb ik ook een 100/10Mbit/s-verbinding, maar haal in de praktijk bijna 30Mbit/s upload, meer dan voldoende voor cloud-toepassingen.

Zelef ben ik ook liefhebber van technische hoogstandjes en zit daarom met smart op glasvezel te wachten, niet omdat ik het nodig heb maar omdat het t.z.t. kan.

\

 


ik ben in de gelukkige positie dat ik Isra info kan opvragen omdat wij via mijn werk white label partner zijn bij routit.

er is dus een NLS2 verbinding beschikbaar

 

@KPN als een ik extra fax/telefoon lijn aanvraag is het dan dan zo dat het tweede aderpaar actief wordt gemaakt? en kan ik daar later dan wel pairbonding op aanvraag? worden deze wijzigingen ook doorgevoerd op Fourstack?


Mooie snelheid die 109 Mbits…. 4K moet OK werken…. 

Wellicht handig : 

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/


Hallo @henk141270 , zie mijn PM.

 


Hallo @henk141270 Welkom hier op het KPN Forum en goed om te zien dat je al zo veel nuttige uitleg hebt gekregen van de leden van de community hier. Als ik het zo zie is pairbonding niet mogelijk op jouw adres, maar komt er wel een heel aardige snelheid bij je binnen. Is alles duidelijk zo? 


Bedankt voor je antwoord Bart, alles is duidelijk zo, alle andere ook bedankt 


Reageer