Skip to main content

En vraag,ik heb nu pairbonding op mijn aansluiting met mijn experiabox V10 modem die dit ondersteund.

Werkt goed.

Mijn vraag is kan ik nog steeds pairbonding gebruiken al ik glasvezelnetwerk heb als het binnenkort aangelegd wordt?

Als ik overga naar een glasvezelaansluiting wordt mijn snelheid gehalveerd  t.o.v mijn koper verbinding waar ik nu een pairbonding koperaansluiting heb.

********

Admin: gegevens verwijderd, want: privacy gevoelige informatie. Sla altijd je persoonlijke gegevens op in je profiel. Die is niet publiekelijk toegankelijk, alleen een moderator kan deze zien!

Als je overgaat naar glas is het over met de koperaansluiting en dus ook met pairbonding.  Wat bedoel je mijn snelheid wordt gehalveerd? Als je een abonnement met een snelheid van 100 dan blijft dat gewoon zo.


KPN zal pairbonding enkel inzetten als het mogelijk is en de abonnementssnelheid op een enkele lijn niet gehaald kan worden. Zoals @Joep1965 aangeeft blijft de snelheid op glasvezel gelijk, misschien zelfs een tikkeltje hoger.


Wie zegt dat je snelheid gehalveerd word?

Aangezien je je postcode/huisnr vermeld hebt heb ik maar even gekeken. Je hebt een ruime 200mb verbinding, die zelfs op 1 lijn ook gehaald kan worden. (Wijkkast staat maar 267 meter van je woning)

Bij overgaan naar glasvezel zou je dan toch gewoon het 200mb pakket krijgen of niet?


Goedemorgen @R Griffioen, straks als glasvezel bij jouw is aangelegd kun je een maximale snelheid krijgen van 1Gbit. Van een halvering qua snelheid zal dan ook geen sprake zijn. 200mbit is via glasvezel ook gewoon mogelijk. 
Pairbonding is zoals hier al wordt aangegeven via de koperverbinding. Als glasvezel wordt aangesloten zal de koperverbinding niet meer gebruikt worden.Â