Skip to main content

Wij zijn reeds verhuisd en KPN is mee verhuisd. Op het oude adres hadden we pairbonding. Op het nieuwe adres alles aangesloten met de y-kabel op het ISRA2-punt. Echter geeft het modem alleen lijn 2 aan. Hierna alles aangesloten met een gewone kabel op lijn 1. Beide lijnen werken, maar niet samen. 

Is pairbonding nu mogelijk en zo ja, hoe kan dit in orde gemaakt worden?

Is het nodig? Haalt u de snelheid van uw abonnement niet? Wat heeft u afgesloten? En wat haalt u bij een speedtest op een bekabeld aangesloten pc of laptop? 


Goeie kans dat er nog een lijn actief is van bijvoorbeeld een vorig bewoner. Dat zou betekenen dat er twee aansluitingen actief zijn voor enkele lijnen, die gaan nooit samen up komen.

 

Pairbonding wordt alleen toegepast als op een enkel paar de abonnementssnelheid niet gehaald wordt en beide aderparen zijn aangesloten op de straatkast (of indien deze niet aanwezig is, de centrale).


Huidige snelheid komt niet eens in de buurt van de abonnementssnelheid. 17 down en 2 up, noem ik niet echt van deze tijd meer, maar wel volle bak betalen. 


In dat geval kun je het beste je profiel invullen met postcode/huisnummer, klantnummer etc, dan kan een moderator hier achteraan gaan. Let wel dat hier een paar dagen overheen kunnen gaan.


Deze zijn ingevuld, dus we gaan het afwachten. Hopelijk is er wat mogelijk.


Wat is er volgens deze site op uw adres mogenlijk? 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 


Deze geeft 17 mbps aan en geen mogelijkheid tot pairbonding, maar vandaar mijn vraag omtrent het isra2 punt. Een speedtest komt niet verder dan variërend 12 en 15 down en 3 up.


Deze geeft 17 mbps aan en geen mogelijkheid tot pairbonding, maar vandaar mijn vraag omtrent het isra2 punt. Een speedtest komt niet verder dan variërend 12 en 15 down en 3 up.

Er wordt ook gezegd tot 17 Mbit/s, dus het kan dan ook 15 Mbit/s zijn. En je zegt het zelf al: “Geen pairbonding”, dus helaas is het niet mogelijk op jou adres. 


Maar waarom komen er dan wel 2 lijnen binnen. Die zouden dan toch samen moeten kunnen?


Maar waarom komen er dan wel 2 lijnen binnen. Die zouden dan toch samen moeten kunnen?

@Pcoppej123 kun je eens een foto ervan maken hoe het eruit ziet?


Zal straks een foto maken als ik thuis ben, maar het is er een zoals op deze foto.

 


Welk modem heb je in gebruik?


...


Zo ziet het eruit. Kabeltje gaat naar het modem. Een v10, want in het vorige huis hadden we wel pairbonding.

 


Het type isra bepaald niet direct hoeveel lijnen zijn ingelast, hierin in fourstack in dit geval leidend. Het kan best dat er twee lijnen binnen komen, maar dat 1 via de kabelverdeler 100 meter verderop gaat en de ander direct naar de centrale 2 kilometer verder. Dan heb je wel twee lijnen maar omdat er zo'n verschil in lengte zit zal pairbonding niet mogelijk zijn.


Okee, dus eigenlijk komt het erop neer dat we heel veel betalen voor een snelheid die nog geen derde is als waar je voor betaald... Of zijn er nog andere mogelijkheden om meer snelheid te krijgen?


Het type isra bepaald niet direct hoeveel lijnen zijn ingelast, hierin in fourstack in dit geval leidend. Het kan best dat er twee lijnen binnen komen, maar dat 1 via de kabelverdeler 100 meter verderop gaat en de ander direct naar de centrale 2 kilometer verder. Dan heb je wel twee lijnen maar omdat er zo'n verschil in lengte zit zal pairbonding niet mogelijk zijn.

Dit inderdaad, of de kabel vanuit de kabelverdeler is in een ring gelegd, dan krijg je hetzelfde verhaal over dat verschil in lengte. Dan is pairbonding niet mogelijk. 

 

Andere mogelijkheden om meer snelheid te krijgen zijn er niet echt behalve Sneller Internet Buitengebied, die wordt echter niet overal aangeboden, dit kan een moderator voor je checken, deze kan de snelheid tot volgens mij 50Mbps ‘opkrikken’ bovenop wat er binnenkomt. Uiteraard afhankelijk van je locatie en de locatie van 4G zendmasten.


Is Ziggo bij u beschikbaar? Ziggo nemen dan.

En anders zal je moeten accepteren dat je met je verhuizing 20 jaar terug in de tijd bent gestapt.


Dan hoop ik dat KPN sneller internet buitengebied wilt leveren aan een klant die al ruim 30 jaar klant is. 

Vind het “ga maar naar de concurrent” niet bepaald een oplossing, meer een “we hebben geen zin om tijd en moeite in je te steken, dus rot maar op".


Dan hoop ik dat KPN sneller internet buitengebied wilt leveren aan een klant die al ruim 30 jaar klant is. 

Vind het “ga maar naar de concurrent” niet bepaald een oplossing, meer een “we hebben geen zin om tijd en moeite in je te steken, dus rot maar op".

Met sneller internet buitengebied krijgt u sneller internet. Maar u zult nog steeds geen interactieve tv af kunnen nemen bij KPN. Vandaar dat ik zeg: Ziggo als dat beschikbaar is.


Hoi @Pcoppej123!

Ik heb uiteraard direct je gegevens erbij gepakt. Ik zie inderdaad dat er 19 Mbp/s leverbaar is op jullie nieuwe adres. Dit is overigens wel voldoende voor interactieve televisie, dus daar hoef je je verder geen zorgen over te maken.
Met betrekking tot het sneller internet buitengebied. Hoe graag ik dit ook had willen regelen, het is helaas op jullie adres niet leverbaar :disappointed_relieved: Daar kan ik je dus niet aan helpen.
Waar mijn oog nog op viel overigens, ik zag dat het adres van jullie mobiele abonnementen (nog) niet goed staat. Op deze manier verlies je de compleet/husselvoordelen. Hiervoor kun je het beste even bellen met ons (0800-0402) om dit aan te laten passen (er moet een verificatie sms worden verzonden om de adressen van mobiel aan te passen, dat gaat niet werken via het forum, vandaar mijn verzoek om telefonisch contact op te nemen)


Bedankt voor het uitzoeken. Het werkt ook allemaal wel. Alleen als de laptop aangaat en die even zn updates gaat doen merk je dat het minder vlot gaat. We gaan dan maar wachten op glasvezel.

Het mobiele abonnement helemaal vergeten aan te passen, gelijk maar even doen via de app.

In ieder geval bedankt voor de moeite!