Skip to main content

Wie kan mij vertellen of ik pairbonding op mijn adres kan krijgen?

Volgens https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl is op mijn adres “Bonded Koper/DSL” mogelijk met een maximale snelheid van 185 Mbit/s

 

Volgens de KPN website bij het aanvraagformulier voor internet is de maximale haalbare snelheid op mijn adres 176 Mbit/s down en 55 Mbit/s up, maar is een 200 Mbit/s aansluiting niet te kiezen.

 

Volgens MijnKPN is de maximale haalbare internetsnelheid op mijn adres 93 Mbit/s download en 31 Mbit/s upload. Ik kan ook hier (helaas) niet hoger dan 100 MBit/s kiezen.

 

Wat is nu de juiste maximale haalbare snelheid?

 

Indien mogelijk wil ik graag naar Hussel Internet 200 Mbit/s mer pairbonding (helemaal nu het er op lijkt dat glasvezel internet hier toch niet gaat komen)...

Hallo @RMartijnR , technisch is er bij jou via pairbonding misschien wel een hogere snelheid mogelijk, maar i.v.m. corona heeft KPN in het menu de optie pairbonding (tijdelijk) laten vervallen omdat daarvoor een KPN-monteur, behalve in de centrale (kast) ook in huis moet komen om een Y-kabel aan te sluiten en misschien de IS/RA-aan te passen en dat doet men liever (nog) niet. KPN-monteurs komen alleen aan huis bij niet-werkende verbindingen en nieuwe installaties waarbij een monteur benodigd is.

Zelf kan mijn lijn ook 200Mbit/s aan, maar kan ik ook niet (meer) aanvinken, men heeft die optie om voornoemde redenen gewoon weggelaten in het bestelmenu.

 


Hallo @JanD , bedankt voor je toelichting.

Dan hoop ik dat er spoedig wat meer versoepelingen komen in de huidige maatregelen i.v.m. corona bij KPN en het  kunnen aanvragen van pairbonding.

Misschien dat iemand van KPN nog wat toelichting kan geven?


Nog even een update:

Ik heb net een bestelling kunnen doen voor Hussel Internet 200Mbit/s.

Pairbondig is dus blijkbaar wel mogelijk op mijn adres.

Er moet nog wel een monteur komen en hiervoor krijg ik nog een mail van KPN om een afspraak te kunnen plannen.


Hoi @RMartijnR . Sinds kort gaan ze inderdaad weer op pad voor pairbonding.

Mocht je tegen problemen aanlopen, laat het weten en dan ga ik voor je kijken. Voorlopig ga ik er van uit dat je zelf binnenkort kun plannen.


Hallo @Erwin_ , ik heb al een afspraak kunnen plannen voor 4 september tussen 15:00 en 17:00. Ik kreeg dezelfde dag nog een SMS en mail met de link om een afspraak te maken.


Hoe is dit afgelopen, @RMartijnR ?


@Erwin_ Gisteren is een KPN monteur geweest en heeft eerst de ISRA vervangen door een moderner type. Ook had hij voordat hij kwam al wat in de centrale voorbereid (merkte ik aan 2x wegvallende internetverbinding).

Ik had (tot mijn verbazing) eerder van de week een Experiabox V10 ontvangen. De KPN monteur vertelde mij dat een Experiabox V10a geen 2 lijnen ondersteund, zodoende de V10.

De monteur is max. 30 minuten bezig geweest.

Alles werkt nu over de 2 lijnen; bonded VDSL.


Super! Ik ga er van uit dat de boel stabiel draait. Mocht je daar ooit problemen mee krijgen of je hebt andere vragen, laat het mij weten.


Goedenavond,

Bovenstaand de gegevens van jullie site. Sinds april vorig jaar bezig pairbonding te krijgen. Kon op dat moment niet vanwege de eerste corona lockdown. Kon ook niet ingepland worden. Later opnieuw contact gezocht en zou ik teruggebeld worden, helaas niets meer gehoord. Vandaag opnieuw gebeld en schijnt er op mijn adres ineens geen pairbonding mogelijk te zijn! Krijg maar 20Mbit/sec binnen! Niet te doen met thuiswerken en de kinderen les via Teams. Is er een oplossing?


Er wordt nog steeds geen pairbonding aangesloten. Dat zal nog wel een tijdje zo blijven. Het is geen snelle verbinding inderdaad maar als je bekabeld werkt moet het best te doen zijn. Uitgaande van normaal gebruik. Doe je alles via Wi-Fi dan wordt het niks.