Skip to main content

Goedenavond,

ik heb reeds een glasvezelaansluitng voor eigen gebruik, maar aangezien er sinds de Coronacrisis ook kantoor aan huis is, wil ik een aparte internetverbinding realiseren die onafhankelijk werkt. Aangezien een aparte glasvezelaansluiting plus minus 2800 euro aansluitkosten met zich meebrengt, dacht ik aan pairbonding via de telefoonkabel die reeds aanwezig is maar een slapend bestaan leidt. Ik vraag me af of dit mogelijk is.

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

bovenstaande vraag bevat een spelfout, er staat Paibonding i.p.v. Pairbonding

 

Correctie: Pairbonding op mijn adres naast een reeds bestaande glasvezel aansluiting

 


Ik zit nu inmiddels ook 11 weken thuis te werken noodgedwongen door de Coronacrisis. Tot nu toe een keer een keer storing gehad en ik kon als alternatief mijn slartfphone als hotspot gebruiken en daardoor gewoon doorwerken. Voor mij genoeg veiligheid.i


Ik vraag me af of dit mogelijk is.

U heeft nu glasvezel van KPN? Dan is het niet mogenlijk om daarnaast nog een 2de abonnement af te sluiten op de koper draad. Want er is maar 1 abonnement mogenlijk per adres. Particulier althans. Zakelijk is er misschien meer mogenlijk. 

Bij een andere provider een abonnement afsluiten gaat hem denk ik ook niet worden. Want ik denk dat dan de glasvezelverbinding overgenomen word. Bij afsluiten specifiek voor de koperdraad kiezen kan volgens mij niet. Sowieso bieden andere providers meestal geen pairbounding aan.

Wat wel kan: Ziggo als dat bij u beschikbaar is.


aparte glasvezelaansluiting 

Van dezelfde netwerkbeheerder zou nutteloos wezen. Als de ene eruit ligt, dan lig de andere er ook uit.


Ik heb al vele vele jaren een glasvezelverbinding en de storingen zijn nog altijd op één hand te tellen. De tijd dat ik in al die jaren geen Internet heb gehad wordt uitgedrukt in minuten, niet in uren.

Ook ik heb een kantoor (werkkamer) thuis die 24x7 via VPN verbonden is met mijn bedrijf.

Thuis houd ik mijn zakelijke netwerk gescheiden van mijn privé en gast netwerk door deze op een apart vlan te plaatsen.

Vroeger deed ik dat met een tweede router achter mijn Experia Box en sinds anderhalf jaar heb ik mijn Experia Box vervangen door een EdgeRouter.

 


Hoi @NicoVisser, welkom op het forum!
Helaas kun je zoals @Nick83  noemt geen KPN abonnement hebben via de glasvezel én via de bestaande koper aansluitingen. 
Automatisch wordt bij een nieuwe aanvraag geleverd op de snelste drager. In jouw geval zal dat altijd de glasvezel zijn.
Ik denk dat het zelfde geld voor de andere providers die onze kabels gebruiken maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.  Ziggo moet gewoon kunnen.
Het kan wel zijn dat KPN Zakelijk een oplossing heeft (0800-0403 of hun forum) 


Dat doet mij denken, in de gebieden waar kpn glasvezel heeft liggen worden de koperlijnen over enkele jaren afgeschakeld, maar hoe gaat het dan met de gastgebruikers ?


Ik zou eerder Ziggo als back-up overwegen omdat ik dan zeker weet dat het om een ander netwerk gaat.


Dat doet mij denken, in de gebieden waar kpn glasvezel heeft liggen worden de koperlijnen over enkele jaren afgeschakeld, maar hoe gaat het dan met de gastgebruikers ?

Wat bedoel je nu met gastgebruikers?


Wat bedoel je nu met gastgebruikers?

. . . de andere providers die onze kabels gebruiken  . . .

 

 


Wat bedoel je nu met gastgebruikers?

... de andere providers die onze kabels gebruiken  ...

 

Dus dat noem je dan maar "gastgebruikers". :confounded:

Â