Skip to main content

Ik heb nu een KPN EENĀ abonnement (met Gigaset N541 IPPRO, 4 toestellen zonder TV), dit loopt begin volgend jaar af. Ik heb geen bedrijf meer. Ik wil dan wellicht overstappen naar een particulier abonnement (inclusief TV) met behoud van de mogelijkheden die de zakelijke KPN EEN met Experiabox V10 ook heeft en behoud van de draadloze toestellen. Ik heb gelezen dat KPN een nieuw type modem heeft, Box 12. Heb je met dit modem dezelfde mogelijkheden, ik denk hierbij aan: aansluiting van Gigaset N510 IPPro met 4 toestellen, doorschakelfunctie, gratis mailadres, vast IP adres, ondersteuning bij problemen, back up, extra veilig internet?Ā Standaard zit bij een particulier abonnementĀ  (internet + TV) het gebruik van 1 TV. Als je kiest voor 2 of 3 TV's hebben deze kastjes voor de 2e en 3e TV dan dezelfde mogelijkheden als bij het kastje voor deĀ 1ste TV?

Dag @Twan B. Van harte welkom hier. Logisch dat je graag vooraf wilt checken wat de verschillen zijn tussen een privĆ© abonnement en KPN ƉƉN. Wat me allereerst goed lijkt om te benoemen is dat de ondersteuning die wordt geboden bij de consumentenmarkt beperkter is dan bij de zakelijke markt.Ā Als je afhankelijk bent van de dienstverlening en niet het risico wilt nemen om voor een langere termijn zonder diensten te zitten, dan kun je het beste eenĀ goede SLA afnemen.Ā 

Je kunt wel een Gigaset aansluiten op de KPN Box 12, maar voor ondersteuning zou ik je dan aanraden om te kiezen voor een Tech Desk abonnement. Met het gebruik van eigen VoIP settings, zou je ook vier toestellen in gebruik moeten kunnen nemen enĀ dan kun je ook instellen dat specifieke toestellen overgaan bij specifieke gesprekken, bijvoorbeeld.Ā 

Verder kun je voor veilig internet je abonnement uitbreiden met KPN Veilig. Alle tv-ontvangers hebben dezelfde mogelijkheden. Dat verschilt niet per tv-ontvanger. Standaard is er Ć©Ć©n tv-ontvanger inbegrepen bij je abonnement. Voor de huur van elke extra tv-ontvanger betaal je ā‚¬ 5,- per maand. Kortom: als je je abonnement uitrust met een aantal extra opties, dan behoud je veel van de bovengenoemde mogelijkheden.Ā 


Hallo @Twan B. Gezien je niet meer hebt gereageerd, ga ik ervan uit dat je vraag zo is beantwoord. Mocht je nog wel ergens vragen over hebben, dan lees ik het graag.


Reageer