Skip to main content
Vraag

PC en PS5 halen niet 900mbit tot 1Gbit qua snelheid

• January 7, 2025
  • 7 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik heb een abonnement waar ik 1gbit up en down voor betaal maar ik haal alleen met mijn upload bijna 1000, maar het download is wat iets minder, die haalt het liefst van 650mbps tot 750mbps wat jammer is, ik heb zelf een experiabox v10 met glasvezel.

Ik heb beide kabels gewisseld van de PS5's netwerk kabel en PCs.

Kan ik graag hiermee geholpen worden? het zou toch 900mbps moeten halen minimaal? 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

7 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 12, 2025

Hi ​@zeeyy, welkom bij onze community. 

Mag ik vragen hoe je dit meet? Wat krijg je te zien als je hier een speedtest doet? Doe dit wel als alle andere apparaten uit staan of in ieder geval geen netwerkactiviteit hebben. 

Ik hoor graag van je. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2025

@Alex van KPN Hey Alex, bedankt voor het antwoord, ik krijg hier ook inderdaad maar 750 ongeveer in MBPS, en fast.com is misschien its sneller maar komt op het zelfde snelheid ongeveer, en heb het getest met en zonder netwerk activiteit, hij blijft maar ongeveer rondt 750mbps in download. upload is wel heel hoog, rondt 950mbps.

• January 12, 2025

Kun je het eens proberen met de app van ookla?

https://www.speedtest.net/nl/apps/windows

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2025

@Marlon92 Met het app haal ik ongeveer 760 MBPS helaas. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 12, 2025

Beste ​@zeeyy zie onderstaande link voor een mogelijke oplossing:

Succes.

• January 12, 2025

@Marlon92 Met het app haal ik ongeveer 760 MBPS helaas. 

Als u naar https://www.speedtest.net/ browsed kunt u vanaf daar een speedtest uitvoeren.

Kies daar eens een andere server dan waar de site mee aankomt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 12, 2025

Hoi allemaal, ik heb inderdaad de download speeds getest met andere servers, en het blijkt toch te blijven rondt de 750mbps, en ik zal de tips bekijken van JanD. Misschien iets met de bios? maar dat betwijfel ik omdat mijn PS5 ook rondt de 700-750mbps is.