Skip to main content

Hij heeft het een paar jaar geleden wel gedaan.

Nu niet meer, dus moet ik het met een kabel doen.

Lastig, want zoveel uitgangen heeft de Experia box V10 niet.

Verder werkt alles perfect op Wifi bij mij thuis.

Op het werk lukt het wel, maar daar is hij normaal bekabeld aangesloten.

Voor het testen kan ik mij werk ook via Wifi.

Code is goed, hij ziet ook mijn Wifi verbinding.

Na het wachtwoord duurt het zo wie zo lang en zegt hij dat hij hiermee niet kan verbinden.

Waaraan kan dat liggen?

Mijn dank is groot.

Hi @joop2011, wat flauw dat de pc niet doet wat jij wil!

Je geeft aan dat de pc het eerder wel heeft gedaan via de wifi, dat hij het netwerk ook wel ziet maar dat hij toch niet wil verbinden. Aangezien alle andere apparaten wél werken op de wifi, zal dit een probleem in de pc zijn.

Is het een Windows pc? Zo ja, zou je dan eens kunnen bij Configuratiescherm → Apparaatbeheer → Netwerkadapters? Daar horen in ieder geval 2 adapters te staan, 1 voor de bekabelde verbinding en 1 met WLAN/Wifi/Wireless of iets dergelijks in de naam. Kan zijn dat er een kruisje of uitroepteken bij staat. Ook als dat niet het geval is, kan het alsnog zijn dat de draadloze adapter niet helemaal optimaal functioneert. Je mag hoe dan ook klikken op de naam van de draadloze adapter en dan bij het tabje van ‘stuurprogramma’ klikken op ‘stuurprogramma bijwerken’. Tip is om dat te doen terwijl je pc verbonden is met een kabel, zodat op internet gezocht kan worden naar nieuwe stuurprogramma's.

Als er geen nieuwer versie beschikbaar is, of als het geen verschil maakt, mag je daarna het apparaat uitschakelen. Je krijgt dan een melding dat het apparaat daardoor niet meer werkt, die mag je bevestigen. Daarna, mag je hier opnieuw naar toe gaan en het apparaat weer inschakelen.

Ik hoop dat dit er voor zorgt dat je pc weer wil verbinden!


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!


Excuus voor het late antwoord.

Nee, helaas werkt het niet meer.

De laptop van mijn werk heeft Windows 8

Het heeft wel gewerkt, maar ineens niet meer.

De laptop ziet wel de Wifi verbinding van mij, maar na wachtwoord zegt hij kan niet verbinden.

Op mijn werk op WIFI getest en daar doet hij het wel.

Maar op mijn werk is hij normaal bekabeld aangesloten.

Nu thuis ook, ik haal de stekker van de TV slaapkamer eruit en stopt daar de kabel na de laptop in.

Is niet zoveel werk, maar er loopt wel een kabel door de woonkamer.

Op WIFI is makkelijker, denk ik.

Mijn dank is groot.

P.S. doordeweeks kijk ik zelden op mijn eigen computer.


Ah,  dat is wel gek zeg, dat hij ineens niet meer wil verbinden :thinking: Je kunt met je andere apparaten nog wel gewoon op de wifi, met precies hetzelfde wachtwoord? Als dat goed gaat, werkt de wifi én gebruik je zeker weten de juiste inloggegevens. Waarom het dan verkeerd gaat met je laptop, is mij een raadsel. Zou je het netwerk even helemaal willen vergeten,zodat je helemaal opnieuw verbinding moet maken? Ik hoop dat dat nog helpt, het is natuurlijk heel fijn dat het met de kabel wel goed gaat maar ik snap erg goed dat dit niet superhandig is!


Dank voor je reactie.

Wat bedoel je met “even het netwerk vergeten

WIFI is inderdaad goed, de andere apparaten werken perfect.


Als  je klikt op het wifi teken om verbinding te maken, zie je alle beschikbare netwerken staan. Daar zal die van jou ook bij staan, en zeer waarschijnlijk zal deze zijn ‘onthouden’ door je laptop. Ook is de kans aanwezig dat er een vinkje staat bij de instelling 'automatisch verbinding maken’. Je kunt met de rechtermuisknop op de naam van je netwerk klikken en krijgt dan de optie ‘niet onthouden’. Als je die optie kiest, ziet je laptop dit weer als een nieuw, onbekend netwerk. Je kunt vervolgens opnieuw aangeven dat je er weer verbinding mee wilt maken :relaxed:


Hartelijk dank, ik ga het z.s.m. proberen.


Helemaal goed, ik hoop dat het daarna weer lukt om te verbinden!


Dit probleem is heel makkelijk opgelost.

I.v.m. corona kon ik helaas niet een paar dagen per week blijven werken na mijn pensioen.

Met 15 juni 2020 met pensioen gegaan en laptop ingeleverd.

Mijn eigen computer doet het perfect. 


Hallo @joop2011 , gefeliciteerd met je pensioen, dat je er nog jaaaaaarenlang van mag genieten.:relaxed:


Dank je wel, persoonlijk hoop ik toch nog werk te vinden voor 2 dagen per week.

Verder moet het lukken na 49 jaar werken.


Hi @joop2011!

  1. Geniet van je pensioen! :smiley:
  2.  Dat is inderdaad een makkelijke oplossing :wink: