Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb zojuist de service van KPN om de Wifi snelheid te verbeteren toegepast. Maar daarna zakt de download snelheid van 70 Mbps naar 20 Mbps. Ik krijg de snelheid ook niet meer terug door andere kanalen te kiezen. Hoe krijg ik in ieder geval weer mijn oude instellingen terug, want deze performance is helemaal om te huilen. 

 

Groet, Lex

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Welke modem heb je? 


Experia Box V10

 


Heb je het modem al een harde reset gegeven? Je bent dan wel alle zelf ingestelde instellingen kwijt maar het is het proberen waard denk ik. Ervaar je bekabeld ook problemen?


Ik had een aardige snelheid (70 Mbps) voordat ik de KPN Service via Internet de verbinding liet ‘ optimaliseren’. Deze Service heeft instellingen aangepast, waardoor de snelheid (20 Mbps) omlaag is gegaan. Er is een ander kanaal gekozen, zag ik als opmerking verschijnen.

 


Dit is gedaan d.m.v. de Wifi Tuner.

 


Ik lees dat je zelf al bezig bent geweest met andere kanalen maar zonder resultaat . Dan zou ik toch een harde reset proberen of de Wi-Fi tuner nog een keer doen.


Oké, ga ik dat even proberen


Download is nu naar bijna 30 Mbps en Upload bijna 10 Mbps. Maar het was 70 en 40……

 


Dus vanuit mijn eigen ervaring; gebruik de KPN Wifi Tuner niet wanneer je alleen wilt optimaliseren.


Dat zou zo kunnen zijn ware het niet dat je modem nu weer op fabrieksinstellingen staat. Als je zelf geen instelling had veranderd is ie dus weer in zn oorspronkelijke staat. En je hebt geen andere Wi-Fi dingen geplaatst? En je meet altijd op dezelfde afstand van het modem?


Weer terug naar fabrieksinstellingen, opnieuw Wifi gekoppeld en gelukkig is nu de oude Performance terug. Ik laat het zo staan. Bedankt voor de hulp :thumbsup_tone3:


Top!! Graag gedaan.


Hallo @Lance07 Jammer om te lezen dat een tool die bedoelt is om je te helpen de situatie in eerste instantie juist verslechterd heeft. Wel mooi om te zien dat je met behulp van Joep daar in elk geval een oplossing hebt gevonden. Ik had zelf nog niet gezien dat klanten hier tegenaan liepen. Als je zo verder tevreden bent, ben ik het natuurlijk ook.  


Reageer