Skip to main content

Persoonlijk verlengaanbod KPN Internet - voorgenomen vertrek bij KPN

• July 1, 2026
  • 4 reacties
  • 36 keer bekeken

September 2024 heb ik mijn internetabonnement (koperaansluiting - 100Mbits/s ) met 2 jaar verlengd.  Op dat moment werd door ODF in mijn woning een glasvezel aansluiting aangelegd. Ik was tevreden met KPN en wilde rust in de tent in afwachting van een mogelijke KPN glasvezel aansluiting. Plannen ook een dergelijke aansluiting door KPN zijn er nog niet en via ODF wil en zal KPN niet leveren. 

Ik wil binnen de KPN aansluiting mijn snelheid verhogen naar de  maximaal haalbare variant van 200 Mbits/s. Op basis van mijn huidige contract betaal ik daar nu 8 euro per maand extra voor terwijl dit prijsverschil voor nieuwe klanten 1 euro is. Ik weiger dat bedrag van 8 euro te betalen en heb mijn hoop gevestigd op betere tijden vanaf de afloop van mijn contract.

Vandaag is  mijn persoonlijk aanbod voor contractverlenging beschikbaar. Ook bij dit aanbod moet ik voor de snelheidsverhoging 8 euro betalen terwijl een nieuw klant daarvoor nog steeds maar 1 euro kwijt is. 

Ik ben tevreden bij de KPN en hoef niet weg, maar loyaliteit heeft wel z'n grenzen.  Het grote prijsverschil tussen snel en sneller internet voor bestaande en nieuwe klanten heb ik geaccepteerd vanwege het lopende contract. Nu deze situatie door KPN ook in september a.s. na einde contract wordt gehandhaafd ben ik van plan over te stappen naar een andere provider. 

Het gaat mij niet om cadeau's en/of kortingen het gaat om de basisprijs van de aansluiting.

Gaat KPN dit beleid nog aanpassen?

4 reacties

rvk01
Slimmerik
  • July 1, 2026

Gaat KPN dit beleid nog aanpassen?

Ik denk niet dat KPN dit beleid aan gaat passen.

Maar je kunt de klantenservice bellen of een klachtenformulier invullen in de hoop een betere aanbieding te krijgen. Het standaard ‘persoonlijke’ aanbod is immers een eerste aanbod vanuit KPN.

• Deelnemer
  • July 1, 2026

Wellicht dat je kan overstappen naar de huidige abonnementsvorm en prijzen.

Dit kan je als bestaande klant doen via www.kpn.com/aanbod

Of bellen naar KPN.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • July 1, 2026

Hallo ​@Punter ,

Je kunt per direct over naar 200 Mbit/s voor 45 euro. 

Je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+ als je dat nog niet hebt. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Helper
  • July 1, 2026

Hoi Noordzee,

Dankjewel. Dank voor de reactie. 

Het was de oplossing voor mijn probleem!