Skip to main content

Hoi,

 

Ik mijn agenda krijg ik steeds oproepen om een VPN te downloaden wat moet ik hiermee?


*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Dat is reclame zeker? Welke agenda bedoelt u?


Kan je eens een screenshot plaatsen van die melding?


 


dit is wat ik steeds krijg

 


Hmmm, een nieuwe manier van spam/phishing.

Niet op die link klikken.

@Dennis ABD, heb jij zoiets eerder gezien. Vast wel. :thinking:


Nee, ik bemoei me (nog) niet zo veel met mobiel misbruik. Een interessant geval echter, hoewel heel vervelend! Het lijkt vooral een iPhone probleem te zijn, verteld Google mij. Niet echt een goeie oplossing voor te vinden anders dan dit artikel bij Apple zelf: https://support.apple.com/nl-nl/HT211076

 

Ook dat is vrij magertjes overigens.


Inderdaad heel interessant en vervelend. Ik ben dit ook nog niet eerder tegengekomen.



Hoi @hansraven1 , heb je je toevallig (per ongeluk) geabonneerd op een online agenda?

Check in de agenda app welke agenda’s je actief hebt staan.
 


Kom je er 1 tegen die je niet herkent doe dan het volgende: 

  1. Ga naar 'Instellingen' en vervolgens naar 'Accounts en wachtwoorden';
  2. Selecteer hier bij Accounts de optie 'Agenda's met abonnement'. Hier kun je alle geabonneerde agenda's inzien en selecteren. Kies de agenda die jij wilt verwijderen;
  3. Druk onderaan op 'Verwijder account'.

Hoi Anneke,

Ik denk dat ik het heb verwijderd..

Bedankt, Hans


Is dit de standaard agenda van je mobiel? Dan zou ik maar eens data backuppen en dat ding terug zetten naar fabrieksinstellingen. En voortaan opletten wat je installeert.  Want volgens mij is dit gewoon ordinaire malware.


Fijn dat het (hopelijk) is gelukt @hansraven1 !

Het is (denk ik voor iedereen) duidelijk malware.
Het kan ook zijn dat de online agenda is ‘gehacked’.  

Een herstel (via iTunes bv.) van de iPhone is nooit verkeerd. 

Wel is het zo wanneer er toch sporen van malware achterblijven (al vermoed ik van niet op de iPhone, maar geen 100% garantie) dan is het niet handig om een gemaakte back-up terug te zetten. 
 


Hoi Anneke en Nick,

De meldingen zijn weg en mijn telefoon werkt nog prima, ik laat het even zo.

Nogmaals bedankt..

 

Gr. Hans.