Skip to main content

Sinds een paar dagen is komt er uit ons kastje ook een piep. Wat is dat hinderlijk! Als we de stekker eruit halen is het weg! Volgens mij is het niet de modem.

Het onderste ethernet lampje is niet geel maar oranje, klopt dat wel!?

Ik wordt er knettergek van!

 

Wie kan helpen?

 

Hi W, welkom hier. 

Ik vermoed dat ik hiervoor een monteur aan moet sturen. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Vanwege de piep of ook het lampje? Is er ook iets met de verbinding?


Ingevuld 


@Wijnen81

Dat onderste lampje geeft aan dat je 100mbit of 1gbit verbinding hebt met het pop station (wijkkast)

Oranje = 100mbit

Groen = 1000mbit

Als u een verhoging zou kiezen (indien mogelijk) naar bijvoorbeeld 200/200 moet een monteur dit om patchen (veranderen)

Dan gaat dit lampje groen branden

In jou geval bij een hoge toon is het nt (glasvezel kastje) niet goed meer

Komt de toon echt uit het glasvezelkastje?

En niet uit de experiabox

Een experiabox v7 staat bekend om het door jou genoemde probleem namelijk

 


100%! Met dochter lief net nog getest. Stekker eruit, en het is weg. Stekker er in, start op en het begint weer. Stekker van de modem eruit gehaald, en de glasvezel laten zitten. Blijft aanwezig.

 

We hebben een experia v8


Oke

dan zit het probleem bij het glaskastje 

@Alex_P zal jou verder helpen

 

 


Hi @Wijnen81, het kwam nu even niet uit maar zoals afgesproken neem ik volgende week contact op. :)

 

Edit: elkaar wederom gesproken en voor woensdag een monteur ingepland. Hopelijk kan onze monteur dit gelijk oplossen, anders zal er een monteur van de netwerkbeheerder ingeschakeld moeten worden. 

Laat het me weten hoe dit woensdag afloopt. :relaxed:


Monteur is geweest. Het NT kastje is vervangen... en de piep is weg! Zo fijn! Hopen dat het zo blijft!

 

@Alex_P bedankt voor de goede inzet van de melding!

 

Ps: ook met de v8 modem kan het dus!


Fijn om te lezen dat dit in 1 keer kon. Graag gedaan uiteraard.