Skip to main content
Beantwoord

Ping spikes, internetkabel maakt het erger

  • 21 June 2024
  • 3 reacties
  • 66 keer bekeken

Dag,
 

Ik heb al heel lang erg stabiele Wifi en game er ook al jaren op. Alleen merk ik dat nu al een halfjaar 90% van de tijd mijn ping zomaar blijft spiken uit het niets en dan weer terugzakt naar rond 10ms. Voor ik deze spikes ooit gezien heb speelde ik altijd perfect met lage ping terwijl ik op een wifi verbinding zat. Mijn router bevind zich beneden in de meterkast dus ik een kabel trekken van de meterkast naar mijn kamer (boven) gaat moeilijk. Maar aangezien ik altijd al boven speel en nooit problemen heb gehad weet ik niet wat het probleem is. Verder heb ik 2 kpn super wifipunten. 1 daarvan zit natuurlijk bij de router en de ander zit naast mijn pc. Een internet kabel aansluiten vanaf het superpunt naar mijn computer geeft betere downloadsnelheden maar een idle ping van 50. Hieronder laat ik de tests zien:


Met internetkabel vanaf wifipunt naar pc:
 


 

Wifi verbinding:
 

de download snelheid verschilt niet veel, dat is ook niet perse wat ik belangrijk vind. het gaat meer om de hoge ping spikes. Zoals je ziet geeft een wifi verbinding 12 ping, maar dit is natuurlijk op 1 moment. Wanneer er een langere ping test uitgevoerd wordt zie je dat de ping af en toe spiket naar rond 250ms. Dit maakt het niet mogelijk om goed shooters te kunnen spelen.

 

 

Verder heb ik wel vaker mijn pc, de router etc. allemaal van stroom gehaald en dat hielp niet. Sommige avonden heb ik dan weer wel geen spikes maar dat gebeurd niet vaak


Hoi @Ali el Har, om te gamen is een bekabelde verbinding altijd het beste. Dat geeft je de beste verbinding, doordat het signaal door een afgesloten omgeving gaat. Via de Wifi gaat het signaal door de lucht en is het gevoelig voor omgevingsfactoren, ook als het eerder wel altijd goed gewerkt heeft. Het kan zijn dat er iets in de buurt is veranderd waardoor het signaal minder goed doorkomt of iets anders.

In onderstaande Kennisbank artikel hebben we meerdere tips voor de Wifi verbinding, die kan je proberen: 

 


@Ali el Har heb je je probleem opgelost? want ik heb hetzelfde probleem als jij


Reageer