Skip to main content

Ik heb een experiabox 12.Als ik mer een samsung s21fe verbind,zie ik dat hij verbonden is met wifi 6.Als ik met een pixel 7 verbind doet hij het met wifi 5. Het vreemde is dat als ik mijn pixel 7 verbind met een huawei wifi 6 router verbind,welke ik op zolder gebruik als access point,hij wel verbind met wifi 6.Dus het lijkt erop dat het probleem niet in de instellingen van de pixel zitten Maar ook niet met de instellingen van de experia.Want anders zou de Samsung niet met wifi 6 verbinden.Heeft iemand een idee?

@Ron987 Ik denk dat je verwissel Wifi5 met Wifi 5.0Ghz

 


Bedankt voor je hulp.Maar dat is het niet.

 


Vreemd Ron, ik kan dit ook niet helemaal duiden. Maar dat zijn trouwens best respectabele doorvoersnelheden in het screenshot.


Met de snelheid is ook niks mis.Ik vind het alleen gek dat je toestel het op het ene modem wel via wifi 6 doet en op het andere modem niet.En dat een andere telefoon het op allebei wel doet via wifi 6.Ik ben dan zo iemand die dan wil begrijpen hoe dat komt.


Aan jouw screenshot te zien ben je verbonden met een Experia V10 (H369A….) en die kent geen wifi6 @Ron987 

cc @TDN en @Remco van KPN 


Hoi @Nomen Nominandum , baseer jij dat op de H369A in de SSID in het screenshot?

Dat zegt niet alles, die SSID kan meegekomen zijn van een eerder modem. De naam Sagemcom zegt meer, dat is de fabrikant van de KPN Box 12 😉.


Hoi @Nomen Nominandum , baseer jij dat op de H369A in de SSID in het screenshot?

Dat zegt niet alles, die SSID kan meegekomen zijn van een eerder modem. De naam Sagemcom zegt meer, dat is de fabrikant van de KPN Box 12 😉.

Inderdaad @RBxx , daar baseerde ik mijn reactie inderdaad op, @Ron987 moet nog maar even bevestigen welk modem hij echt heeft.

 


Ik heb de experiabox 12


@Ron987 Wat voor app gebruik je om wifi te checken? Wat zegt de box12b over wifi snelheid in topologie/verbonden apparaten? De indicatie daar voor wifi typen is de snelheid: Wifi5 433Mbps, Wifi6 867Mbps


Bedoel je deze gegevens De app is network analyzer. De screenshot is van de pixel en de andere van de s21.

 


En dit zojn de gevens van de pixel verbonden met mijn andere wifi 6 modem

 


@Ron987 Bij Pixel kan je ook zonder app onder netwerk instelling zien onder netwerk details. Ik denk dat jouw pixel probleem heeft met bandwidth van Wifi6 en dus val terug op Wifi5. Wat zou gebeuren als je de bandwidth in modem of andere waarde (geen auto) instel? 


Helaas maakt geen verschil