Skip to main content
Wat is de reden dat de eerste experia wifiversterker vlak naast de Experia V10 moet staan. Koppeling gaat via de rechtstreeks aangesloten kabel, de Wifi van de V10 wordt uitgeschakeld en dan maakt de plaats van de experia wifiversterker in feite toch niet meer uit? Kan ik de eerste experia wifiversterker ook rechtstreeks bekabeld ook op een andere plek dan vlakbij V10 plaatsen. Geeft mij namelijk meer meogelijkheden.
Veel mensen weten niet dat de WiFi van de v10 wordt uitgeschakeld en klagen vervolgens dat de WiFi alleen maar slechter is geworden na aansluiten van de experiaWiFi. Daarom die aanwijzing van KPN.

Als je het wel weet, kan je de experiaWiFi's op betere plaats(en) zetten, wat niet noodzakelijk direct naast de v10 is.
Beste Ruud,



bedankt voor jouw reactie. Je bevestigd hetgeen ik eigenlijk al dacht. Ik ga de versterker verplaatsen.
Hoi @hdj53, Fijn om te lezen dat je al op weg bent geholpen door RBxx. Laat je weten of je verbetering ervaart? Zo niet, horen we het graag en helpen we je weer verder.
Mischien ten overvloede zeker niet naast de Experiabox als deze is opgesloten in een meterkast nabij die plek prima maar zeker niet in de meterkast.
@RBxx @Galdor68 @Marina_ bedankt voor jullie reacties. Ik heb de experia WIFI versterker uit mijn meterkast bij de V10 weggehaald en in de woonkamer geplaatst. Ter info: op de 1e etage heb ik ook een experia WIFI versterker staan. Resultaat is dat ik door mijn gehele huis (3 etages) een WIFI heb met een snelheid van minimaal 65 Mbps en maximaal 135 Mbps (woonkamer en werkkamer). Terras ongeveer 40 Mbps. De aangebouwde garage blijft een probleem, het signaal is daar niet sterk (1 tot 2 streepjes) terwijl speedtest een snelheid van rond de 15 tot 25 Mbps aangeeft. Kijk ik de de betreffende experia WIFI versterker naar het in de garage draadloos aangesloten apparaat dan is volgens de versterker de download 2 Mbps. Garage is niet echt stabiel en voor mij dus nog een probleem, ik heb daar overigens geen kabel liggen.



Ik ga voor de garage een draadloze versterker (T-link o.i.d. ) installeren en uitproberen om te zien of ik het signaal kan versterken en ook stabieler te krijgen.



Al met al ben ik op dit moment zeker tevreden, toekomst zal leren of het snel blijft
Hallo @hdj53 , mooi resultaat heb je bereikt en bijna overal.

Het plaatsen van een draadloze repeater in de garage daar verwacht ik geen wonderen van.



Een zwak en instabiel signaal valt niet op te peppen. Je halveert ook nog eens de bandbreedte voor de daarop aangesloten apparaten, aangezien de repeater niet tegelijk kan zenden en ontvangen.

Als een kabel mogelijk is, dan heeft dat altijd de voorkeur.
@hdj53, Dat is een mooie vooruitgang! Fijn dat je op dit moment al tevreden bent, ondanks dat je in de garage nog geen bereik hebt. Als je nog een versterker in de garage wilt plaatsen, dan zou je dit inderdaad het beste bekabeld kunnen aansluiten. Hier valt vast nog iets op te bedenken. Als je hier t.z.t nog vragen over hebt, horen we het graag 🙂
@Marina_



is inderdaad een oplossing. Ik heb reeds 2 experia WiFi versterkers bij mijn V10 en kom schijnbaar niet in aanmerking voor een 3e gratis versterker.
@Marina_





is inderdaad een oplossing. Ik heb reeds 2 experia WiFi versterkers bij mijn V10 en kom schijnbaar niet in aanmerking voor een 3e gratis versterker.


Hallo @hdj53 , die kun je in de lokale KPN-winkel halen, kost ongeveer € 50,-. of on-line via de webwinkel van KPN.
Hallo Jan,



bedankt, is mij bekend.



groet



henri

Deze versterkers moet je bekabeld aansluiten?


Dat klopt, @MarkusPosthuma! De Superwifi punten kunnen draadloos. 


Reageer