Skip to main content

Ik heb iets geks met mijn playstation.

Als ik hem aan zet heeft hij verbinding met Playstation plus,

na een minuut of tien geeft hij ik kan content niet laden op het scherm met het goud gele kruis

na opnieuw opstarten doet hij het weer even

ik heb via mijn mobiel een hotspot gemaakt en hier doet het probleem zich niet voor

hij doet het zowel via wifi als via de kabel

een dame van de kpn help desk wist mij te vertellen dat er dan teveel apparaten zijn aangesloten op mijn netwerk

wel raar want het heeft altijd gewerkt met het zelfde aantal apparaten in de buurt.

het lijkt erop dat iets in het modem hem na een bepaalde tijd blokkeert  

weet er iemand raad ???????

ik heb trouwens een box 12 met nieuwe software

alvast bedankt

Hoi @Marco van O. en bedankt voor jouw bericht :)

Dat is inderdaad heel erg gek! Zelf heb ik ook een PS5 staan en ben dus redelijk bekend hiermee. Dit probleem heb ik zelf echter nog niet meegemaakt en ben deze ook nog niet eerder tegengekomen. Goed om te lezen dat je zelf al de nodige dingen hebt geprobeerd, jammer dat het vooralsnog niet tot een oplossing heeft geleid. Het verhaal dat er teveel apparaten in je netwerk zouden zitten, ga ik ook niet in mee. Ik zou eerst de Experia Box eens een harde reset geven en dat doe je als volgt; op de achterkant van je Experia Box zit een klein gaatje met daarbij de tekst 'reset'. Zou je die eens met een paperclip of tandenstoker ingedrukt willen houden totdat het lampje 'Power' rood begint te branden? Hiermee zet je de Experia Box terug naar de fabrieksinstellingen en ben benieuwd of dat gaat helpen! Laat je je het hier weten? Mocht dit niet de oplossing blijken te zijn dan gaan we natuurlijk verder kijken.

Ik heb de box 12 al twee keer naar de fabrieks instellingen gezet dit heeft niet geholpen ik heb nu twee netwerk instellingen in mijn ps5 staan 1 met de instellingen van kpn en 1 met een andere dns server en als ik dan switch diet hij het weer even en dan switch ik weer terug niet idiaal maar dat werkt nu even maar raar is het wel 

Zet ipv6 eens uit op de Box. Helpt dat misschien? 

Ook al gedaan geen resultaat heeft het altijd goed gedaan tot een maand geleden??? 

Goedemiddag @Marco van O. , werkt je internetverbinding op andere apparatuur nog wel zodra dit probleem zich voordoet? Ik gooi hem hier ook eens in de groep. wellicht levert dat nog nieuwe inzichten op! Zie je bevindingen in ieder geval graag tegemoet en laten we vanuit daar weer verder kijken. Ben zelf inmiddels ook wel benieuwd wat hier nu de oorzaak van is. 

Alle andere apparaten blijven het gewoon doen 

Het heeft te maken met ipv6 als ik die nu uitzet blijft hij het wel doen tot nu toe.

Wel vreemd heeft het meer als eem jaar gedaan???

Alle andere apparaten blijven het gewoon doen 

Het heeft te maken met ipv6 als ik die nu uitzet blijft hij het wel doen tot nu toe.

Wel vreemd heeft het meer als eem jaar gedaan???

Fijn dat het wel werkt nu je ipv6 hebt uitgeschakeld @Marco van O. :)
Om heel eerlijk te zijn heb ik er ook niet direct een verklaring voor dat het tot een jaar geleden goed heeft gewerkt en dat je nu ipv6 uit hebt moeten schakelen om het weer werkend te krijgen. Dat het uitschakelen van ipv6 het probleem heeft verholpen, is daarentegen wel hele nuttige informatie voor mensen die een soortgelijk probleem ervaren dus dank voor het delen!

Geen Probleem hier is het Forum voor

hoop wel dat het verholpen wordt met de tijd 

Geen Probleem hier is het Forum voor

hoop wel dat het verholpen wordt met de tijd 

Hoop ik vanzelfsprekend ook @Marco van O.!
We zorgen ervoor dat dit soort signalen altijd worden doorgezet naar de ontwikkelaars en dat zal in dit geval uiteraard ook gebeuren :) 

Jaa dit klopt helemaal. Dit is bij mij ook aan de hand op de ps5. Ook ia dit gebeurt naar de nieuwe modem update van de experiabox v12. Toevallig kwam ik erachter omdat voor bepaalde systemen mijn poortforwarding niet meer werkten, en toen de modem benaderde en een nieuw login scherm en wachtwoord tegen kwam.

Vermoedlijk dus de firmware update van de experiabox. Misschien kijken naar poortforwarding op de ps5? .

Ik ben er zelf nog niet mee bezig geweest.

Ik zie ipv6 staan idd. Wel vreemd dat dit de oorzaak zou zijn. Maargoed als het werkt dan werkt het

Gr.

ik heb alle poorten die nodig zijn voor de ps5 open staan (ipv4 en ipv6)

en zodra ik ipv6 aanzet heeft hij geen verbinding meer 

Reageer