Skip to main content
Antwoord

Playstation actie zou gelden bij herinleg order maar dat blijkt niet zo

• June 19, 2025
  • 6 reacties
  • 91 keer bekeken

In maart de actie voor een Tv/Internet abonnement met Playstation 5 aangevraagd. Deze bestelling is geannuleerd omdat mijn huidige abonnement bij een andere provider pas op 29/9/25 afloopt. Met KPN afgesproken dat ik na 3 maanden weer gebeld zou worden, met behoud van hetzelfde aanbod (erg blij voor mijn zoontje die graag de Playstation als cadeau wil hebben). Dit heb ik ook per mail bevestigd gekregen.

Nu heb ik al een aantal keren met KPN gebeld. Met Pinksteren was de actie met de Playstation er weer dus heb ik op 7/6 de bestelling gelijk gedaan. Idem, ik kreeg weer een bevestiging dat het abonnement pas op 29/9 kan ingaan. Dit terwijl ik al met de andere provider heb besproken dat mijn huidige abonnement eerder stop omdat ik de abonnementskosten afkoop voor die laatste maanden. De huidige provider moet dit van KPN doorkrijgen en dan is het klaar. Maar helaas, KPN blijft aanhouden dat het niet mogelijk is.

De huidige bestelling (met overstapservice per 29/9) moet geannuleerd worden waarna er een nieuwe bestelling geplaatst kan worden (met overstapservice per juli). Begrijp ik, want de overstapdatum in een bestaande bestelling kan níet gewijzigd worden. Dus vroeg ik om de bestelling te annuleren en dan een nieuwe bestelling per direct te plaatsen. Dat is mogelijk, maar dan zónder de Playstation.

Ik ben enorm teleurgesteld. Waarom? Omdat ik als bestaande klant (nu met enkel een mobiel abonnement) wil uitbreiden met een abonnement voor Tv/Internet maar hierin niet wordt verwelkomd door KPN zoals afgesproken en zoals bedoeld. Vorige week zei de KPN mdw na een lang gesprek het is mogelijk: ‘we annuleren de huidige bestelling, doen een nieuwe bestelling per juli en doen de Playstation (na lang overleg) als cadeau. Ik belde weer zelf omdat ik geen bevestiging had ontvangen na het gesprek van vorige week. En vandaag zegt een andere KPN mdw dat hij niets hierover in zijn notities kan terugvinden. Het kost mij een aantal telefoontjes en helaas vandaag ook een discussie met de KPN mdw. Daarnaast verwonder ik mij dat ik (juist in het voordeel van KPN!) op een eerder moment een abonnement wil afsluiten maar dat zij blijven aanhouden met ‘nee mevrouw dit kan pas per 29/9/25'. Enorm teleurgesteld. Ik kan ook nergens een klacht indienen zodat dit op een goede manier behandeld kan worden. En nu? Nog steeds geen KPN abonnement en geen Playstation…

Beste antwoord door Denise van KPN

Wat leuk dat je kiest voor een abonnement van KPN, ​@Roepa! 💚 Welkom, welkom. 

Het aanvragen van een nieuw abonnement loopt alleen niet helemaal zoals jij graag zou zien, begrijp ik. En ik vind jouw reactie ook meer dan logisch. Je wilt graag jouw zoontje blij maken met de PlayStation, terwijl jij kunt genieten van internet en TV van KPN. Ik ga mijn best doen om je uit te leggen waar ik denk dat dit mis gaat.

Zoals ik het uit jouw bericht begrijp, probeer je een nieuw abonnement aan te vragen met de Overstapservice. Dit lukt niet, omdat ons systeem blijft aangeven dat jij pas per 29 september contractvrij bent. Vermoedelijk is het seintje van jouw huidige provider dat je eerder mag overstappen, niet goed doorgekomen. Dit zal je moeten navragen bij hun, dat ligt verder buiten onze macht.

Maar er is wel een oplossing: Je kunt namelijk een abonnement aanvragen zonder Overstapservice. Dan regel jij de opzegging van jouw huidige abonnement zelf. Je kunt dan een abonnement afsluiten wanneer jij wilt. Houd er wel rekening mee dat je bij jouw huidige aanbieder een maand opzegtermijn hebt. Of dit ook geldt bij het afkopen van het abonnement, durf ik niet met zekerheid te zeggen, dit zal je bij jouw provider moeten navragen. Maar wat ik ermee wil zeggen: als je jouw abonnement bij KPN zo snel mogelijk laat in gaan en je hebt nog een maand opzegtermijn, dan kan het zijn dat je dus even dubbele kosten hebt. Wel iets om rekening mee te houden, dus.

Dan nog de vraag of je een PlayStation kunt krijgen als je nu een abonnement afsluit. Wat ik met zekerheid kan zeggen, is dat we op dit moment geen aanbieding hebben waarbij je de PlayStation cadeau krijgt. Of je deze alsnog kunt krijgen, kan ik je dan ook niet toezeggen. Wie weet wat er in overleg mogelijk is. Ik moet je alleen wel vragen om daarvoor een belafspraak in te plannen. Mijn collega kan je hier verder bij helpen.

Als je nog andere vragen voor ons hebt, laat het gerust weten. Onze community denkt graag met je mee.

6 reacties

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 20, 2025

Wat leuk dat je kiest voor een abonnement van KPN, ​@Roepa! 💚 Welkom, welkom. 

Het aanvragen van een nieuw abonnement loopt alleen niet helemaal zoals jij graag zou zien, begrijp ik. En ik vind jouw reactie ook meer dan logisch. Je wilt graag jouw zoontje blij maken met de PlayStation, terwijl jij kunt genieten van internet en TV van KPN. Ik ga mijn best doen om je uit te leggen waar ik denk dat dit mis gaat.

Zoals ik het uit jouw bericht begrijp, probeer je een nieuw abonnement aan te vragen met de Overstapservice. Dit lukt niet, omdat ons systeem blijft aangeven dat jij pas per 29 september contractvrij bent. Vermoedelijk is het seintje van jouw huidige provider dat je eerder mag overstappen, niet goed doorgekomen. Dit zal je moeten navragen bij hun, dat ligt verder buiten onze macht.

Maar er is wel een oplossing: Je kunt namelijk een abonnement aanvragen zonder Overstapservice. Dan regel jij de opzegging van jouw huidige abonnement zelf. Je kunt dan een abonnement afsluiten wanneer jij wilt. Houd er wel rekening mee dat je bij jouw huidige aanbieder een maand opzegtermijn hebt. Of dit ook geldt bij het afkopen van het abonnement, durf ik niet met zekerheid te zeggen, dit zal je bij jouw provider moeten navragen. Maar wat ik ermee wil zeggen: als je jouw abonnement bij KPN zo snel mogelijk laat in gaan en je hebt nog een maand opzegtermijn, dan kan het zijn dat je dus even dubbele kosten hebt. Wel iets om rekening mee te houden, dus.

Dan nog de vraag of je een PlayStation kunt krijgen als je nu een abonnement afsluit. Wat ik met zekerheid kan zeggen, is dat we op dit moment geen aanbieding hebben waarbij je de PlayStation cadeau krijgt. Of je deze alsnog kunt krijgen, kan ik je dan ook niet toezeggen. Wie weet wat er in overleg mogelijk is. Ik moet je alleen wel vragen om daarvoor een belafspraak in te plannen. Mijn collega kan je hier verder bij helpen.

Als je nog andere vragen voor ons hebt, laat het gerust weten. Onze community denkt graag met je mee.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 20, 2025

Hi Denise,

Dank je wel voor je reactie.

Ik begrijp dat het aanpassen van de contractdatum 29/9 niet mogelijk is vanwege de overstapservice. Om dat naar voren te halen moet de huidige bestelling (start 29/9) geannuleerd worden bij KPN en een nieuwe bestelling (start 1/7) geplaatst worden. 

Ik begrijp ook dat ik de abonnementskosten moet afkopen bij mijn huidige provider. Dat doe ik, en heb ik ook al gecommuniceerd richting mijn provider, daar de afkoop tot vergelijking met de prijs van de Playstation nog steeds aantrekkelijk is.

Vandaar het verzoek om mij verder te helpen, de bestelling bij KPN per juli in te laten gaan zonder overstapservice met de reeds aangeboden aanbieding van de Playstation, zoals in maart aan mij per mail is bevestigd: 

Over 3 maanden vragen we je overstap opnieuw aan. We vragen dan aan Budget Alles-in-1 vanaf welke datum je mag overstappen. Je krijgt van ons een e-mail met de nieuwe startdatum van je bestelling.

De inhoud van je bestelling met mogelijke kortingen en acties blijft hetzelfde zoals nu afgesproken.

Kan je verder met deze info?

Hoor graag van je, alvast bedankt voor je hulp. 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik zou je hier graag bij willen helpen, maar dat kan ik niet. Ik mag geen bestellingen annuleren en opnieuw plaatsen. Hiervoor is direct en persoonlijk contact noodzakelijk. Ik moet je daarom vragen om een belafspraak in te plannen. Mijn collega kan je hier mogelijk wel verder bij helpen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • July 10, 2025

Hi Denise, inmiddels jouw collega gesproken. Helaas is de wijziging niet door te voeren zonder overstapservice. Wel kreeg ik bevestigd dat ik bij de huidige aansluiting per eind september wél de actie van de Playstation krijg. Dus daar ben ik erg blij mee. Hele fijne collega ook die mij te woord heeft gestaan. Dank tot zover.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ah, fijn dat er toch een mooie oplossing is gevonden. 💚

• July 11, 2025

Hou er rekening mee dat te alle tijde geldt: OP = OP. Dat staat gewoon in de actievoorwaarden. Die actievoorwaarden gelden altijd. Ongeacht wat je aan de telefoon beloofd is.

Tegenwoordig krijgen nieuwe klanten nadat het abonnement gestert is volgens mij een code waarmee ze op een soort shop in kunnen loggen. Hun gekozen welkomstcadeau kunnen ze daarmee dan selecteren. Als dat cadeau op dat moment niet meer beschikbaar is, dan worden er gewoon een paar alternatieven voorgeschoteld. En daar moet je het dan mee doen. Dat is wat ik zo hier en daar in de diverse topics lees.