Skip to main content
Vraag

Playstation Portal verbinden met KPN Hotspot op iPhone werkt niet

• November 25, 2025
  • 4 reacties
  • 42 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

probeer te verbinden met mijn mobiele hotspot via mijn iPhone (KPN-abonnement). De PS Portal ziet het hotspotnetwerk wel, maar zodra ik probeer te verbinden krijg ik een foutmelding en kan hij geen verbinding maken. Andere apparaten kunnen wél normaal verbinden met dezelfde hotspot, dus het probleem lijkt specifiek bij de combinatie van de KPN-hotspot en de PS Portal te liggen.

Kunt u controleren of er beperkingen of instellingen op de KPN-hotspot zitten waardoor de verbinding blokkeert?

4 reacties

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Kiri31. Welkom op de community! Jammer dat je PS Portal geen verbinding maakt met de hotspot van je iPhone. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier zelf niet heel veel van af weet. Vanuit KPN staan er geen blokkades op het gebruik van een persoonlijke hotspot. Omdat andere apparaten wel kunnen verbinden, werkt de hotspot zelf goed. Het lijkt iets specifieks te zijn tussen de PS Portal en de iPhone-hotspot, en niet zozeer iets dat door KPN wordt geblokkeerd.

Wel heb ik een Reddit-discussie gevonden waarin andere gebruikers hetzelfde probleem beschrijven. Misschien heb je er iets aan. 🤞🏼

Hoe je de Hotspot van je telefoon succesvol gebruikt met je PS Portal : r/PlaystationPortal

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 2, 2025

@Vikash van KPN 

Hey, dank je wel voor je hulp maar ik had dat al geprobeerd maar het werkte helaas nog steeds niet. Mijn vraag is of iemand anders dit probleem ook heeft meegemaakt en jullie eerder om een oplossing heeft gevraagd? Of is het alleen zo bij mij? En anders zou het goed zijn als je iemand vraagt die het misschien weet.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Jammer dat het nog steeds niet werkt. Ik weet het antwoord zelf helaas niet, maar er zijn hier genoeg mensen die dit misschien wel herkennen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • December 3, 2025

@Vikash van KPN  ik denk dat ik weet wat het probleem is, het heeft te maken met dat KPN abonnementen alleen vastgelegd zijn op IPv6 en de ps portal werkt alleen met een IPv4, dus weet je misschien hoe ik dat kan veranderen?