Skip to main content

Goedenavond forumleden, 

Het internet is op mijn woonlocatie nooit optimaal geweest, ondanks dat we het beste kpn pakket hebben voor deze locatie. Maar hier hebben wij ons overheen gezet: Het is niet super snel, maar het doet het.

Tot twee dagen geleden. Zodra je de trap op loopt, valt de verbinding weg. Heel even staat er nog "Wel verbinding, geen internet toegang", maar vrij snel gaat de wifi helemaal uit en blijft er staan "IP-adres opvragen" zonder resultaat.

Na ingelogd te hebben op de modem en een kanaal veranderd te hebben (tevens zonder resultaat), ben ik de klantenservice maar gaan bellen. Een reset raadde ze me aan. Dat had ik zelf ook nog wel bedacht, maar ook dat haalde niks uit. Uiteindelijk de versterkers die we een jaar of twee geleden opgestuurd hadden gekregen maar aangesloten aan de kabel en boven neergezet, en dát werkte wel.

Opgelost, zal je zeggen. Maar nu blijft bij mij de vraag hangen: Hoe kan dit probleem zo plotseling opdoemen, terwijl wij hier nooit eerder last van hadden? Want om dit nou voor eeuwig zo met die versterker te doen, houdt toch weer een slot op de internetkabel bezet... 

En oja, we hebben naar ons weten niks aan de omgeving van de modem of het huis veranderd. 

Misschien dat u een idee heeft. Ik hoor het graag.

 

Anceaux

Het zou bijvoorbeeld zomaar kunnen dat iemand in de buurt een flinke Wi-Fi versterker heeft of dat er veel meer andere Wi-Fi signalen bij zijn gekomen. Dat gaat allemaal ten koste van jouw Wi-Fi. Met alleen een experiabox ga je het niet meer redden anno 2020.


Dus alleen de versterkers neerzetten is de enige oplossing? 


Ja dan heb je prima Wi-Fi door het hele huis.  Maar toch even een vraag...Welke versterker heb je? Vierkant wit of vierkant zwart?


Ik heb de vierkante zwarte versterkers. 

Maar dan toch nog even een vraag... De Experia V10A die wij hebben, heeft maar een beperkt aantal ingangen voor de kabel. Is het mogelijk om een splitter tussen de kabel te zetten boven, zodat de kabel naar meerdere plekken in het huis kan. of beperkt dit de kracht van het netwerk? 


Ja zeker kan dat. Dit is een hele goeie https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=969 deze is ook geschikt om een tv ontvanger op aan te sluiten. En dat beperkt je netwerk niet.