Skip to main content
Ik ben werkzaam bij de politieacademie en kan op dit moment niet thuiswerken omdat KPN een poort gesloten houd, als ik mijn systeembeheerder goed begrijp.

Het gaat om de poort: 443 VPN

de klantenservice heeft mij naar u doorverwezen.

Vraag: kunnen jullie die poort openzetten?

ik hoor graag!

groet Helen
Hoi @Poort

KPN houdt geen poorten gesloten, dat mogen ze ook niet.



Heb je toevallig een Experia Box v10A (let op de A) ?

Deze Experia Box heeft een probleem met VPN verbindingen.



Laat dan een reactie achter in onderstaand topic voor een firmware update, dan wordt ook voor jou het probleem oplost:

https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/vpn-werkt-niet-meer-op-experiabox-v10a-468863



Voorzie alvast jouw KPN Forum profiel van je naam, je postcode / huisnummer en je klantnummer.

Deze gegevens zijn daar alleen in te zien door de moderators en jezelf.
Hoi @Poort . Ik herken je uit het v10a topic 😉 We zijn er daar achter gekomen dat jij een v10 thuis hebt staan.

Het klopt wat @RBxx zegt. KPN mag geen poorten sluiten en daar zijn we dus ook heel voorzichtig mee. Heeft de VPN het wel gedaan met jouw huidige modem? Je kunt wel proberen om de zogenaamde UPnP aan te zetten. Dit is wel voor eigen verantwoordelijkheid. De risico's vallen mee maar je geeft hier wel een stukje controle uit handen. Ik weet bijna zeker dat de v10 hierin niet de boosdoener is. Anders werden we overspoeld met VPN klachten. :-)

@wjb Heb jij nog een ingeving?
Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je zo voldoende weet. Mocht je toch nog andere vragen hebben, stel ze gerust!