Skip to main content

Hallo,

Ik draai op mijn Synology Nas DS220+ een wordpress-site. Daarvoor heb ik destijds poort 5001 opengezet en het heeft altijd gewerkt. Ook om natuurlijk mijn nas te benaderen via “buiten”.

Sinds gisteren is het niet meer mogelijk en het lukt me niet om poort 5001 open te zetten! Via Https is mijn nas niet meer te benaderen.

Geprobeerd: nieuw item + nw. applicatie met poort 5001, oude weggegooid.

Stroom van Experia voor langer dan 5 minuten. Applicaties bij portforwarding verwijderd.

Het valt me op dat ik gisteren via een VLC-app (poort 445) verbinding gemaakt heb met mijn videostation op de NAS, dat het daarna mis gegaan is. Kan natuurlijk toeval zijn!!

Wie weet wat er aan de hand is. KPN ook al gebeld: harde reset! Maar daar heb ik niet zoveel zin in.

Werkt de site lokaal nog wel?


Ja, lokaal kan ik de NAS benaderen


Heeft u de NAS en Experiabox am een keer opnieuw opgestart? 


Ja, dat is gebeurd.Ik zie via canyouseme.org dat de poorten niet openstaan. Ik heb het open zetten nu al een paar keer gedaan!


Het heeft dus geen zin om de NAS opnieuw te starten, de experiabox staat niet open voor 5001.

Zowel de NAS als de Experia heb ik wel opnieuw gestart!


Op de NAS staat geen vast ip ingesteld? Het ip staat bast ingesteld op de Experiabox?  Kun je een schermafdruk plaatsen van de instellingen in de Experiabox? 


Ik heb een Item NASveilig gemaakt bij portforwarding, naar het vast ip-adres van mijn nas

de applicatie (Appnaam) die er bijhoort heb ik ingesteld 5001, 5001, 5001, 5001 en TCP.

Het heeft vanaf het begin altijd gewerkt, dat is al vanaf oktober vorig jaar.


Ik ben erachter. Experia-box heeft op een of andere manier het vaste IP.-adres van de router, via welke de opengezette poort moet gaan, veranderd in Dynamic. In plaats van ...2.1 was het opeens  …..2.5. Geen wonder dat de poort niet opengezet kon worden. (koppelde de poort aan een verkeerd IP.-adres!!!)

Via DHCP.-binding weer met Mac-adres vast IP toegekend, de poorten kunnen weer open.

Nick83 bedankt, door je “vast-IP.-opmerking” ging me een lichtje branden!!!