Skip to main content

Ik heb een Synology NAS in het netwerk hangen en om daar drivemapping op te gebruiken moet poort 5006 open gezet worden. Ik krijg het met geen mogelijkheid voor elkaar. Ik heb een KPN V10 ZTE369A.

 

Bij port forwarding IPv4 heb ik al diverse IP-adressen ingevuld maar via https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/  blijft de poort op closed staan. Ook heb ik de firewall van Windows 10 al eens uitgezet. Iemand een idee?

 

Mvgr,

Jeroen

 

admin: info verwijderd ivm privacy

De LAN Host moet verwijzen naar het LAN IP adres van jouw NAS, niet naar jouw publieke IP adres.


Je vindt het juiste (ipv4) ipadres op je computer;

  1. Windowstoets + R
  2. cmd intypen en druk enter
  3. In het nieuwe venster typ je ipconfig en daarna enter.

Je vindt het juiste (ipv4) ipadres op je computer;

  1. Windowstoets + R. In typ
  2. cmd intypen en druk enter
  3. In het nieuwe venster typ je ipconfig en daarna enter.

Maar dat is ook niet het IP adres dat Jeroen moet invullen, hij moet immers het LAN IP adres van zijn Synology NAS invullen.


Je vindt het juiste (ipv4) ipadres op je computer;

  1. Windowstoets + R. In typ
  2. cmd intypen en druk enter
  3. In het nieuwe venster typ je ipconfig en daarna enter.

Maar dat is ook niet het IP adres dat Jeroen moet invullen, hij moet immers het LAN IP adres van zijn Synology NAS invullen.


Ok, foutje van mijn kant. 


Je vindt het juiste (ipv4) ipadres op je computer;

  1. Windowstoets + R. In typ
  2. cmd intypen en druk enter
  3. In het nieuwe venster typ je ipconfig en daarna enter.

Maar dat is ook niet het IP adres dat Jeroen moet invullen, hij moet immers het LAN IP adres van zijn Synology NAS invullen.

Ok, foutje van mijn kant. 

Ik weet dat ik niet bij jou moet zijn, maar je was even de kluts kwijt. :wink:


Je vindt het juiste (ipv4) ipadres op je computer;

  1. Windowstoets + R. In typ
  2. cmd intypen en druk enter
  3. In het nieuwe venster typ je ipconfig en daarna enter.

Maar dat is ook niet het IP adres dat Jeroen moet invullen, hij moet immers het LAN IP adres van zijn Synology NAS invullen.

Ok, foutje van mijn kant. 

Ik weet dat ik niet bij jou moet zijn, maar je was even de kluts kwijt. :wink:

:joy: Nog steeds niet gevonden :wink:


Yep ook met het IP adres van mijn NAS geprobeerd. Het interne adres is 192.168.2.15

 

 

admin: afbeelding verwijderd ivm privacy


Gebruik eens alleen TCP i.p.v. TCP en UDP.

Start de V10 eens opnieuw op na aanpassing van de port-forwarding.

Werkt het nu wel?

 

Heb je overigens wel TCP poort 5005 en 5006 in gebruik, jouw NAS is immers wel bereikbaar op TCP poort 5000.

Poets anders jouw publieke IP adres nog even weg.


Yes! Alles ik hem alleen op TCP zet, daarna herstart (blijkbaar cruciaal) dan doet die het wel. 

Geweldig, bedankt voor de hulp!


Yes! Alles ik hem alleen op TCP zet, daarna herstart (blijkbaar cruciaal) dan doet die het wel.

Het is sowieso goed om alleen het vereiste poorttype (TCP of UDP) te forwarden en niet beide. Helaas zien we wel vaker dat de port-forwarding dan zelfs helemaal niet meer werkt. :confounded:

Soms raakt een Experia Box helemaal de kluts kwijt en dan kan een herstart wonderen verrichten. In principe zou dat natuurlijk niet nodig moeten hoeven zijn maar de praktijk is anders.