Skip to main content

Vorige week ben ik begonnen met een eigen website, die ik thuis host op een raspberry pi.

 

Deze is te bereiken via een port forward op de experia box v8 ( Arcadyan VGV7519
Firmware Version:02.00.138 ) . Helaas valt deze na een aantal uur weg. Als ik in de logging kijk zien ik de melding:

04/08/2021  21:17:46 **SYN Flood to Host**  → ip adres etc..

 

Is dit probleem opgelost in een recentere versie van de experia box? en zou het dan mogelijk zijn om een recentere te ontvangen?

 

Sander

Hoi @sander_vandeven . Welkom op het forum.

Wat maakt dat je denkt dat het met de v8 te maken heeft? Als ik zoek op syn flood kom ik op Ddos achtige meldingen uit. Kan het zijn dat de poorten die jij open zet overbelast worden door verzoeken van buitenaf? 


Hoi @Erwin_ ,

 

Dank voor je reactie. Daar zat ik zelf ook aan te denken.

Op dit moment heb ik bewust alle port forward rules dicht gezet. (geen port forward rules zijn actief).

Nog steeds zie ik de sync flood meldingen in de interface van de v8.

 

Ik denk dat het te maken heeft met de v8, omdat na een herstart, het een tijdje (een aantal uur) goed bleef gaan. Hierna kwam er geen port forward meer door, en ging mijn website dus op zwart.

 

Grt,

Sander

 


Als je hier op het forum zoekt, dan kom je meerdere topics tegen, waaruit eigenlijk niet echt duidelijk word wat het nu eigenlijk is. Onder andere dit topic:

https://forum.kpn.com/internet-9/door-syn-flood-op-arcadyan-vgv7519-server-onbereikbaar-515150?postid=1120421#post1120421

Waar nooit een KPN medewerker heeft gereageerd. 


Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven, @sander_vandeven ? Dan ga ik kijken of ik iets voor je kan regelen. 


@Erwin_  Seintje


Hoi @sander_vandeven . Kan het kloppen dat het contract niet op jouw naam staat? (ik kan alleen dingen doen met toestemming contractant)

 


@Erwin_ geen probleem hoor. Het contract staat idd, op naam van mijn vrouw. Maar zoals je kunt staan de andere delen van het kpn compleet op mijn naam.

 


Ik stuur je even een privéberichtje. 


Voor de meelezer. Ik heb TS een nieuwe experiabox gestuurd. Het probleem lijkt hiermee verholpen.