Skip to main content

Goedendag,

 

Ik ben weer terug bij kpn:)

Nu moet ik de modem (Sagemcom F5359) weer port forwarden voor me domotica systeem.

De oude instellingen van t-mobile zyxel router waren:

ip: 192.168.1.250

Startpoort: 27960 eindpoort: 27960

Vertaling startpoort: 80 vertaling eindpoort: 80

Protocol: TCP

 

nu benader ik de modem met: 192.168.2.254

Ik moet in vullen: 

Custom service name

Service

Internal host

Protocol TCP

External Port

Internal Port

External Host

Internal Host

 

ik weet niet wat ik waar moet invullen, en moet ik nu niet eerst een vast ip maken naar 192.168.1.254?

alvast bedankt voor de hulp

 

Welk ip heeft uw domotica systeem nu? Dat ip moet beginnen met 192.168.2. En kan niet beginnen met 192.168.1.


dat kan ik niet zien, bij ethernet staat alleen 2x tv ontvanger maar niet de mini server van domotica.

is er een anderren manier om te zien wat er aan de modem hangt?


dat kan ik niet zien, bij ethernet staat alleen 2x tv ontvanger maar niet de mini server van domotica.

is er een anderren manier om te zien wat er aan de modem hangt?

Ik denk dat de mini server ingesteld staat op een vast IP adres en wel 192.168.1.250. Kun je je herinneren of je dat ooit zo ingesteld had?

Als het een vast IP adres is, moet je misschien met scherm en toetsenbord op de miniserver inloggen en dan de netwerkzaken aanpassen. Misschien is het een raspberry pi, dan kun je e.v.t. het SDkaartje eruit halen en in bestand /etc/dhcpd.conf even het IPadres aanpassen, dan kun je er in ieder geval weer via het netwerk bij. Maar is niet zo triviaal.


Het is een ip af fabriek (of van de instalateur) het betreft een loxone mini server.

Als daar het ip in moet verandert worden  zal de installateur moeten komen.

is het mogelijk de modem terug te zetten in de reeks van 192.168.1.xxx?

 

Bedankt voor je reactie

 


is het mogelijk de modem terug te zetten in de reeks van 192.168.1.xxx?

Nee.

Als je inlogt op dat ding, kun je dan bij de instellingen om het ip aan te passen?

Hier staat alles wat je nodig hebt: https://www.loxone.com/enen/kb/minserver-go-setup/


Heb even snel gezocht, dit moet em zijn denk ik:

https://www.loxone.com/enen/wp-content/uploads/sites/3/2020/04/Datasheet_Miniserver_Gen1_160420.pdf

En als het nieuwe installatie zou zijn:

https://www.loxone.com/nlnl/kb/inbedrijfname-miniserver/

Zo snel te zien is het goed beschreven en een redelijk open systeem. Ik zie ook een SDkaart waar kennelijk alles opstaat. 

Ik zie ook ”IP-adres van de Miniserver wijzigen”, lijkt te doen, maar dan zou ik er langer naar moeten kijken. En ook ”Miniserver direct verbinden met PC”. Misschien zie je daar zelf mogelijkheden.


Het probleem is op dat gebied dat ik geen rechten heb om in de server wijzigingen aan te brengen heb.

soort beveiligt door de installateur dat je niet alles door de war ken gooien. 

ik heb het sd kaarte er uit gehaald maar dat is een .fs file ik ga morgen is kijken of ik iets met dat .fs bestand ken gaan doen.

 


Hi @Melvin89, ik zie dat tmoesel en Nick al met je mee gedacht hebben en je op weg geholpen hebben, dat is fijn. We horen graag hoe het afgelopen is.


Vrijdag kont de instalateur om loxone over te zetten op ander ip.

Je schijnt met de laptop op ouwe ip te moeten gaan dan de mini server in.

Dan kan je ip weizigen.


De installateur van loxone is geweest was 5 min werk:joy:

Als je maar de juiste rechten heb.

 

Dit was dus buiten kpn om.


Heb je ondertussen wel zel de rechten om aanpassingen door te voeren?

Als alleen iemand van loxone dat kan doen dan is dat mijns inziens pure geldklopperij.