Skip to main content

Wij als tennisvereniging hebben al ruim 8 jaar een camerabewakingsssyteem in gebruik. Om de camerabeelden op de recorder remote te kunnen bekijken is poort 1541 hiervoor geconfigureerd. In de Experiabox V10 is vervolgens port forwarding voor deze poort aangezet. Iedereen blij al 8 jaar lang.

De recorder is stuk gegaan en vervangen door een andere (hikvision). Deze is geconfigureerd met het IP adres en port nummer (1541) van de oude recorder (die nu niet meer op het LAN is aangesloten). Lokaal (via de LAN) kan weer gewoon ingelogd worden en de beelden met de PC bekeken.

Maar nu . . . , remote inloggen lukt absoluut niet. Alles zorgvuldig nagelopen, vergeleken met handleidingen specifiek voor de Hivision gevonden op het internet etc etc. Daarnaast als test geprobeerd remote in te loggen op de managed switch van het LAN, ook dat lukt niet. Wel weer lokaal.

Mijn (voorlopige) conclusie is dat port forwarding in onze Experiabox niet (meer) werkt.

Kan het zijn dat KPN de port forwarding van de V10 heeft geblokkeerd (We zitten in een buitengebied)? 

Iemand nog een goed idee?

KPN blokkeert niets. Als het altijd gewerkt heeft, en u heeft nu alleen de recorder vervangen, verder niets, dan zult u het ook daar moeten zoeken. Bij die recorder. Heeft die hetzelfde ip adres als de oude? En weet u zeker dat die met hetzelfde poort nummer werkt? Want ander merk recorder, lijkt me niet onwaarschijnlijk dat die met een ander poortnummer werkt.

Een simpele zoekopdracht levert mij op:

Poort 8000 en 554 dus?


@TVWestzijderveld Welkom op ons Forum! Goed dat je hier je vraag stelt. Als ik je goed begrijp had je voorheen had je voor een bewakingscamera waar poort 1541 voor opengezet moest worden. Je geeft aan dat je nu een Hikvision camera aangesloten hebt. Zoals Nick al aangeeft lijkt het erop dat er andere poorten (8000 én 554) opengezet moeten worden om de camera te bereiken buiten het netwerk om.

Om ‘nieuwe’ poorten open te zetten voor een nieuw apparaat, kun je het beste de camera eerst een statische IP geven in de webinterface van de V10 (dit heb je volgens mij al gedaan). Hierna kan je (eveneens in de webinterface) twee nieuwe poorten toevoegen. @wjb heeft hier veel verstand van en heeft er een topic over geschreven. Hier staat ook voor de V10 uitgelegd hoe je een statische IP kan toewijzen en Poorten open kunt zetten voor de V10.

Hopelijk kun je er mee uit de voeten, zo niet voel je vrij om er op terug te komen! 


@TVWestzijderveld 

 

Is het hiermee gelukt ? 

 


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden! 


Reageer