Skip to main content

Goedemiddag,

Met het spel F1 2020 heb ik regelmatig problemen met het online verbinden. Nu heb ik contact gezocht met Codemasters en zij raden mij aan bepaalde poorten open te zetten. Nou heb ik hier niet enorm veel verstand van dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Deze dingen zou ik in mijn router moeten zetten:
F1 2020 - Playstation 4

TCP: 1935, 3478-3480

UDP: 3074, 3478-3479

The rule you have added needs to be changed to TCP/UDP 3478-3479, you need TCP 1935,3480 and UDP 3074

Nu is mijn vraag. Hoe zet ik dit in mijn router (Experiabox V8)? Ik ben zover gekomen dat ik heb gevonden waar ik de extra poort moet toevoegen. Alleen ik weet niet hoe en waar ik al die nummers moet invoeren. Bij LAN IP heb ik het IPp4 van mijn PlayStation 5 ingevoerd. Alleen volgens mij ga ik al de mist in bij de data die ik moet invoeren bij LAN Port en Public Port.

 

Ik heb al wat gezocht op YouTube en hier op het forum maar het is mij niet duidelijker geworden. Van nieuwere Experia boxen vond ik wel velden waar je specifieker dingen kon invullen achter TCP en UDP.

Bedankt alvast.

Hoi @Jasper34 . Welkom op het forum.

Volgens mij ben je al goed op weg. Je kunt die ene rule aanpassen. Zo te zien willen ze dat je hier een range invoert.

Dus TCP/UDP  → LAN Port: 3478-3479 → Public port: 3478-3479  → apply

TCP → LAN Port: 1935 → Public Port: 1935 → apply

TCP → LAN Port: 3480 → Public Port: 3480 → apply

UDP → LAN Port: 3074 → Public Port: 3074 → apply

 

(ik weet verder niks van het spel en deze poorten maar dit is de manier waarop je ze in de v8 open zet.)

 

 


Hoi @Jasper34 . Welkom op het forum.

Volgens mij ben je al goed op weg. Je kunt die ene rule aanpassen. Zo te zien willen ze dat je hier een range invoert.

Dus TCP/UDP  → LAN Port: 3478-3479 → Public port: 3478-3479  → apply

TCP → LAN Port: 1935 → Public Port: 1935 → apply

TCP → LAN Port: 3480 → Public Port: 3480 → apply

UDP → LAN Port: 3074 → Public Port: 3074 → apply

 

(ik weet verder niks van het spel en deze poorten maar dit is de manier waarop je ze in de v8 open zet.)

 

 

Hoi Erwin,

Onwijs bedankt voor je reactie! Ik heb het er nu op onderstaande manier ingezet. Moet ik dan de router uit en opnieuw aanzetten? Zijn er nog andere dingen die ik moet doen om het in gang te zetten?

 

 


Een herstart kan geen kwaad, @Jasper34 . Daarna zou het moeten werken.


Ik heb de problemen nog steeds. Zou het kunnen komen doordat er een Netgear switch tussen de router en mijn PlayStation zit? Zo ja, hoe zou ik dit dan kunnen oplossen?


Hoi @Jasper34 . Kun je het eens zonder tussenkomst van andere apparatuur testen? Gewoon één lange kabel van de experiabox naar je ps5. Als het dan goed werkt weet je dat het ergens bij die switch misgaat en kun je daar op focussen. 


Hoi @Jasper34 . Kun je het eens zonder tussenkomst van andere apparatuur testen? Gewoon één lange kabel van de experiabox naar je ps5. Als het dan goed werkt weet je dat het ergens bij die switch misgaat en kun je daar op focussen. 

Hoi Erwin, dat is een goede. Ik heb het even getest en het probleem doet zich dan ook voor. Dan lijkt het dus niet aan de switch te liggen.

Ik heb echt geen flauw idee wat het dan zou kunnen zijn. Ik heb werkelijk waar nooit problemen met online gamen maar bij dit spel (F1 2020) dus wel. Opstarten en direct gebruik kunnen maken van de online services werkt vrijwel nooit. Erg frustrerend want ik moet diverse malen opnieuw opstarten, internet op mijn PlayStation uit- en aanzetten, etc.

Poorten heb ik opengezet zoals jij hierboven beschreef (zie afbeelding voor portmapping op mijn router). Dat zou moeten kloppen toch met de informatie die ik in mijn eerste bericht in het rood meegaf? 

 


Bij mijn weten zit er ook UPnP op jouw router. Heb je die aan of uitstaan? Mocht die uitstaan, kun je overwegen om die eens aan te zetten.

Er is wel wat voorzichtigheid geboden. Je geeft hiermee het open zetten van poorten uit handen. Het is over het algemeen geen risico maar ik wil je toch even waarschuwen.