Skip to main content

Dag allen,

Ik ben bezig om een Minecraft server beschikbaar te maken voor buitenaf. Dit heb ik drie jaar eerder gedaan op een oudere Experia box wat probleemloos was verlopen. 

Echter beschik ik nu over de V10a versie waarbij ik tegen de melding aan loop: 
 

Nu heb ik gekeken wat TR-069 is maar daar wordt het niet duidelijker op (iets met een Remote Management Protocol). 

Hieronder staat de regel die ik in de router onder Port Forwarding heb staan:


Weten jullie waar het mogelijk fout gaat? Ikzelf heb wel een TP-Link Powerline adapter en twee Honor 6 routers actief (mocht dat impact hebben op het verhaal).

Dan kies je toch een ander poortnummer?


Normaal gesproken wel, ware het niet dat mijn server nog steeds niet bereikbaar is...


Die port forwarding is niet goed immers je opent daarmee poort 1 t/m 7546 maar dat kan mijns inziens nooit de bedoeling zijn.

Daarbij komt dat de range van de private ports even veel poorten moet bevatten als de public ports. Dus als er 7546 poorten aan public zijde gedefinieerd worden dan zullen er ook 7546 poorten aan private zijde gedefinieerd moeten zijn. Dat mag best een andere reeks zijn, als het maar evenveel poorten zijn.


Dat had ik nog niet eens gezien, inderdaad @wjb, er klopt geen bal van 😉😄


Gelukkig klopt er nu wel een bal van. Heb de port forwarding gerichter toegepast en het werkt  nu. Zo zie je maar dat mijn onderschrift zelfs op mijzelf van toepassing kan zijn :joy:


Kan je nog eens een screenshot posten van jouw port-forwarding?


Nu staat de port forwarding goed en is de server bereikbaar.