Skip to main content

Hallo,

Ik heb gisteren ( 31-08) een nieuw modem (V12) ontvangen voor een locatie en wilde hier vandaag( 01-09) het bestaande camerasysteem aanpassen voor deze, maar krijg de port forwarding niet open bij deze. ( heb vanmiddag al een andere gedaan op een andere locatie en daar werkte wel alles)  zodra ik de poorten ingesteld heb en deze controleer (met portchecker of welke andere ook) blijven de poorten gesloten. Wat zie ik over het hoofd?  

Ik heb contact gehad met KPN en daar word ik van het kastje naar de muur gestuurd omdat ik mensen aan de telefoon krijg die hier niks van weten.

En word doorverwezen om hier op een forum maar wat info te gaan vragen, waar is de kennis en de service van KPN??

Ik zit hier met een bedrijfssituatie die ik nu niet op gang krijg en de cameracontrole op afstand offline is.

 

Graag een reactie.

 

bvd  Jan

 

Plaats eens screenshots van de instellingen die t.b.v. die port-forwarding op de V12 hebt doorgevoerd.


Een V12 bestaat niet, het is een BOX12.

 


 


Draait er een service op de 192.168.2.50 die naar TCP poort 8000 en/of naar TCP poort 8080 luistert?

Waarom heb je op de V12 als internal host 192.168.2.050 opgegeven i.p.v. 192.168.2.50?


Ik snap niet dat die eerste 0 niet automatisch weg valt.


Er draait een camarasysteem op.

 


Normaal geef ik altijd de volledige reeks in.

192.167.002.050


Kan je die camera wel rechtstreeks op 192.168.2.50 bereiken als je op het LAN aangesloten bent?


Nog niet gecheckt. Alleen nog maar forwarding ingevoerd en gecontroleerd met portchecker en die heeft hem nog niet open aan.


Nog niet gecheckt. Alleen nog maar forwarding ingevoerd en gecontroleerd met portchecker en die heeft hem nog niet open aan.

Een poortchecker kan ook helemaal niet checken of een poort open staat. Een poortchecker kan alleen checken of de camera antwoord geeft.

Als de poortchecker dus zegt dat de poort niet open staat, dan kan het wezen dat de poort echt niet open staat, maar het kan ook wezen dat de camera om wat voor reden dan ook geen response geeft.


Had even bij deze recorder wat over het hoofd gezien.

maar in sommige gevallen moet je wel degelijk de nullen allemaal invoeren anders werkt het dus gewoon niet.

dit is een wat oudere recorder die daar dus gevoelig voor is.

bijv.  192.168.002.005. Moet je dus zo invoeren anders werkt het niet.

 

maar het draait weer. 👍