Skip to main content

Ik krijg een (zakelijke) Experia Box V12 met in de dienst 4 publieke IP adressen. Met Fritzbox kon ik die publieke adressen port forwarden naar een device (mijn firewall) met een publiek IP adres op een LAN poort.

Bij de V12 komt de foutmelding (Invalid IP) als je op de LAN interfaces, of in de IP forwarding een publiek IP adres invult. Het lijkt erop dat de V12 niet accepteert dat de LAN poorten een publiek IP krijgen.

Hmmmm. De V12 ondersteunt ook al geen bridge mode. 

Ik wilde mijn firewall met een publiek adres achter het modembereikbaar maken. Dat moet toch kunnen op een zakelijke verbinding.

Je kunt je 2de router in DMZ zetten. Verder kun je je vraag denk ik beter op het zakelijke forum van KPN stellen.

https://zakelijkforum.kpn.com/


Je kunt een LAN poort ook geen publiek IP adres geven.

Ik vraag me ook af of je überhaupt op een consumenten V12 rules kunt instellen die afhankelijk zijn van het gebruikte publieke IP adres.


Je kunt een LAN poort ook geen publiek IP adres geven.

Ik vraag me ook af of je überhaupt op een consumenten V12 rules kunt instellen die afhankelijk zijn van het gebruikte publieke IP adres.

Dat vraag ik me ook af. En wat gebeurt er als je een 2de router in DMZ zet? Kun je dan op de 2de router iets doen met die 4 verschillende WAN adressen?


Je kunt een LAN poort ook geen publiek IP adres geven.

Ik vraag me ook af of je überhaupt op een consumenten V12 rules kunt instellen die afhankelijk zijn van het gebruikte publieke IP adres.

Dat vraag ik me ook af. En wat gebeurt er als je een 2de router in DMZ zet? Kun je dan op de 2de router iets doen met die 4 verschillende WAN adressen?

Dan zal al het verkeer waarvoor geen port-forwarding op de V12 is ingesteld maar de DMZ Host doorgezet worden, maar dan heeft er dus al wel natting plaatsgevonden.

Zakelijk heb ik ook meerdere IP adressen op mijn Ziggo aansluiting.

 

M.b.v. nat rukes zet ik verkeer gericht aan specifieke WAN IP adressen door naar de overeenkomstige server.

 

Dit is functionaliteit die niet beschikbaar is op de Experia Boxen voor de consument.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de firmware van de V12 voor een zakelijke aansluiting deze functionaliteit ook niet heeft.