Skip to main content

Hallo, bedankt dat ik gebruik mag maken van jullie forum. Ik wil proberen poorten open te zetten voor CS GO. Ik heb hier verder geen ervaringen mee. Welke is beter om te gebruiken : TCP of UDP?

Volgens de website van Valve, kan ik deze poorten gebruiken : 

TCP: 27015-27030,27036-27037

UDP: 4380,27000-27031,27036

Waar moet ik de juiste cijfer combinatie invoeren? Bijvoorbeeld als ik voor TCP zou gaan : 

Eternal Port : 27015 (of 27036)

Internal Port : 27030 (of 27037)

 

Bedankt voor het lezen, vriendelijke groet 

 

 

 

Hallo, inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik bij External en Internal Port hetzelfde moet invullen. Nadat ik in de modem, meerdere poorten heb open gezet (en gereset) geeft hij bij yougetsignal.com nog steeds aan dat de poorten dicht zitten. 

 

Zelfs nadat ik het advies heb opgevolgd in deze Thread https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/experiabox-v12-open-van-poort-werkt-niet-508940

 

Hierin wordt geadviseerd om External Host leeg te laten.
 

Wat mij ook opgevallen is, wanneer ik de modem terug zet naar fabrieksinstellingen, een heel ander IP wordt weer gegeven bij External host. 


Inmiddels duidelijk dat het ene ip van onze laptop is (waar ik geprobeerd heb om de poorten te openen) en het andere ip van mijn game pc is. 
 

Werkt het daarom niet? Dat ik op de laptop, op wifi de poorten probeer te openen voor mijn game pc? Zelfs met het juiste ip, nog steeds niet gelukt. Moet wel erbij zeggen dat ik dit op de laptop heb geprob (met ander ip) 


Hoi, welkom op het forum! Probeer het als volgt:

  • External & Internal port hetzelfde
  • Protocol degene die ook op de website van Valve wordt genoemd bij het specifieke poortnummer
  • Internal IP is het interne IP van de game pc
  • External Host laat je leeg

 

Dan zou het goed moeten zijn. 

Alternatief, wat je kunt doen in plaats van specifieke porrten openzetten, is UPnP activeren. Voor de meeste games is dat voldoende.

 


Hoi Erik_ bedankt voor het reageren. 

Het is helaas met geen mogelijkheid gelukt. Precies gedaan, zoals jij aangeeft maar de poorten blijven dicht.

Is het wel veilig om UPnP te activeren? Er wordt namelijk geattendeerd dat het risicovol is. 
 

Advertisement Period 1800
Advertisement TTL 4 
 

Zijn deze waarden goed of kan ik hier iets anders invullen? 


Als je verder geen aanpassingen in je thuisnetwerk hebt, qua instellingen, dan kan UPnP niet echt kwaad. De advertisement settings kun je op de standaardwaarde laten staan.


Is het wel veilig om UPnP te activeren? Er wordt namelijk geattendeerd dat het risicovol is. 

Dat klopt, maar dat risico is "manageable".

Controleer of je apparaten in jouw thuisnetwerk hebt die op basis van UPnP poorten willen openen op de router om services benaderbaar te maken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan bewakingscamera's, NASsen en de "slimme" thermostaat. Zet UPnP uit op apparaten waarvan je niet wilt dat deze o.b.v. UPnP poorten kunnen openen.

Mijn stelregel is:

Alleen gameconsoles zoals de Playstation mogen o.b.v. UPnP werken, andere apparaten niet.


Oké helemaal duidelijk, bedankt mannen