Skip to main content

Hallo, bedankt dat ik gebruik mag maken van jullie forum. Ik wil proberen poorten open te zetten voor CS GO. Ik heb hier verder geen ervaringen mee. Welke is beter om te gebruiken : TCP of UDP?

Volgens de website van Valve, kan ik deze poorten gebruiken : 

TCP: 27015-27030,27036-27037

UDP: 4380,27000-27031,27036

Waar moet ik de juiste cijfer combinatie invoeren? Bijvoorbeeld als ik voor TCP zou gaan : 

Eternal Port : 27015 (of 27036)

Internal Port : 27030 (of 27037)

 

Bedankt voor het lezen, vriendelijke groet 

 

 

 

Hallo, inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik bij External en Internal Port hetzelfde moet invullen. Nadat ik in de modem, meerdere poorten heb open gezet (en gereset) geeft hij bij yougetsignal.com nog steeds aan dat de poorten dicht zitten. 

 

Zelfs nadat ik het advies heb opgevolgd in deze Thread https://forum.kpn.com/thuisnetwerk-72/experiabox-v12-open-van-poort-werkt-niet-508940

 

Hierin wordt geadviseerd om External Host leeg te laten.
 

Wat mij ook opgevallen is, wanneer ik de modem terug zet naar fabrieksinstellingen, een heel ander IP wordt weer gegeven bij External host. 


Inmiddels duidelijk dat het ene ip van onze laptop is (waar ik geprobeerd heb om de poorten te openen) en het andere ip van mijn game pc is. 
 

Werkt het daarom niet? Dat ik op de laptop, op wifi de poorten probeer te openen voor mijn game pc? Zelfs met het juiste ip, nog steeds niet gelukt. Moet wel erbij zeggen dat ik dit op de laptop heb geprob (met ander ip) 


Hoi, welkom op het forum! Probeer het als volgt:

  • External & Internal port hetzelfde
  • Protocol degene die ook op de website van Valve wordt genoemd bij het specifieke poortnummer
  • Internal IP is het interne IP van de game pc
  • External Host laat je leeg

 

Dan zou het goed moeten zijn. 

Alternatief, wat je kunt doen in plaats van specifieke porrten openzetten, is UPnP activeren. Voor de meeste games is dat voldoende.