Skip to main content

Goedenavond allemaal,

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Ik ben al jarenlang klant bij KPN en heb het forum nog niet zo vaak nodig gehad. Ik weet dat er al heel veel geschreven is over dit onderwerp maar ik kom er zelf niet uit. Door een stroomstoring en reset ben ik al mijn instellingen kwijt van mijn Experiabox V9. Mijn modem was ingesteld door een externe monteur. Ik heb thuis een camerasysteem aangesloten op een ABUS HDCC9000 recorder. Ik wil de recorder graag weer in en extern kunnen benaderen via wifi en 4g om zo beelden te kunnen kijken waar nodig. Daarom wil ik de recorder een vast IP adres geven. Voor de storing waren de poorten 80, 8000 en 554 ingesteld. Zouden jullie kunnen uitleggen welke stappen ik hiervoor moet doorlopen?

DHCP?

MAC-adres?

Ik kom er helaas niet zelf uit! Hopelijk kunnen jullie e.e.a. uitelggen met waar mogelijk een kleine uitleg zodat ik het ook beter ga snappen. Alvast heel erg bedankt voor alle hulp!

Groet, Steef

Heeft u het al voor elkaar gekregen om in te loggen op de Experiabox? 


Jazeker! Dat lukt allemaal. Ik weet ook portforwarding e.d. te vinden.


En de recorder, kun je die vinden in het lijstje met aangesloten apparaten? 


Ik neem aan dat ik moet kijken bij het tabblad Network en dan op LAN toch? Ik herken daar het MACadres van de recorder niet. Of kijk ik op de verkeerde plek?


Kan niemand mij wat verder op weg helpen?


Lukt het instellen ook niet aan de hand van het volgende topic:
 

 Geef anders duidelijk aan, eventueel met screenshots, waar je precies tegenaan loopt, dan kunnen wij met je meedenken!