Skip to main content
Ik maak op dit moment gebruik van powerline adapters voor het naar de eerste etage brengen van het internet. Deze Tp-Link adapters zetten hier een nieuwe wifi netwerk op. Door het SS-ID te kopieren van het modem heb ik nu een naadloos netwerk tot op zolder. Dit werkt prima. Ik wil echter in 1 van de kamers een tv aansluiten. Kan ik gebruik maken van de powerline adapters? Met andere woorden... is het mogelijk om via de powerline adapter zowel een internet signaal als een tv signaal naar boven te brengen via het stroomnetwerk?
Hallo @Pascal van Rutten , via de pwl's moet je dan kiezen, óf voor internet óf voor TV, beide tegelijk geeft gegarandeerd storingen op het tv-beeld/geluid, geen theorie, ook mijn persoonlijke ervaring.
Hoi Pascal, welkom op het forum.



In theorie zou dit juist moeten kunnen, mits je een switch plaatst die IGMP snooping ondersteunt om het signaal boven te splitsen, zoals deze. Dit heb ik zelf ook voor elkaar gekregen. Wat wel het feestje kan verpesten is de capaciteit van je elektriciteitsnetwerk, dat kan ik vanaf hier niet inschatten. Kortom: uitproberen en kijken of het werkt.
Beide heren bedankt voor je hulp. Het was even een klus, maar ik heb het kunnen testen met de tv in de keuken. (KPN decoder is weggewerkt achterin de keuken)

Wat blijkt... het werkt prima. Decoder aangesloten op de powerline. Dit werkt. De powerline hard gereset zodat hij zijn originele ss-id weer heeft. Telefoon ge-Connect, vliegtuigmodus aan met alleen WiFi verbinding. Video gestart en werkt ook prima.

Nu maar hopen dat als ik het langere tijd op deze manier gebruik dat het ook blijft werken.
Fijn om te lezen Pascal, die WiFi functie is toch wel handig in die adapters. 🙂