Skip to main content

Ik heb een probleem met mijn powerline adapters. Eentje van KPN zelf en twee Devolo’s.

Ik heb alles geprobeerd, zoals informatie zoeken op dit forum en op youtube voor tutorials.

bij alle adapters brand het middelste lampje niet als het goed is heeft dit te maken met het ip.

ik ben afgelope week verhuisd en dus op een nieuwe locatie en dan is dus de ip ook veranderd heeft dit effect op de adapters. Help me XD

Hallo @Sandor van den berg , bij Devolo is een hulpprogramma te downloaden om de powerlines weer in het gareel te krijgen.

Door de verhuizing en de nieuwe IP moeten ze hoogstwaarschijnlijk gereset worden en opnieuw geïnstalleerd, dat kan goed met genoemd hulpprogramma.

Succes.

 


Je zou ze idd kunnen resetten. Maar hou ook rekening met de mogelijkheid dat ze in uw nieuwe huis gewoon niet werken door te veel storing op het elektriciteitsnetwerk.


Hi Sandor, welkom op het forum. 

Zover ik weet heeft dit niets te maken met je IP, het middelste lampje geeft simpelweg aan of er wel en of niet een verbinding is tussen de adapters. Laten we eerst achterhalen de adapters goed werken door ze in 1 stopcontact te testen.

Dan mag je de draadloze adapters (bij de experiabox zit er ook 1) uit het stopcontact halen en 10 minuten stroomloos laten. Na die 10 minuten breng je de adapters bij elkaar en steek je ze in elkaar. Dat blok wat je dan hebt stop je in een stopcontact, brandt het middelste lampje nu wel? Probeer desnoods ook een combinatie van steeds 2 om te achterhalen of er 1 adapter defect is. 

Als laatste vraag: welk type adapters zijn dit?


https://www.devolo.com/support/downloads/download/devolo-cockpit dit moet je gebruiken. 

foto maken van de achterkant van de dvs. en beveiligings id invoeren in de cokpit