Skip to main content
Mijn thuisnetwerk werkt momenteel met een connectbox van Ziggo en op ieder verdieping in huis een powerplug met ingebouwde wifi. Mijn vraag is nu: werkt dit bij KPN ook? Of moet er een aparte kabel getrokken worden? Ik word namelijk erg verdrietig van wat ik op 2.4 krijg (30-60 MB, bij een 200 mb abonnement. Over 5G krijg ik wel 230! Mb. Maar helaas werken niet alle apparaten op 5G. Ik wil dus stabieler internet.



*Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

Hallo @SasjaLange ,

ik ben ook een ex-Ziggo klant en gebruik de Ziggo-powerplugs nog steeds, ik heb er drie.

1 is aangesloten op het modem, 1 is aangesloten bij de tv in de buurt en vandaar af een netwerkkabel naar de tv-decoder en de 3e op de 1e verdieping waar ik met een LAN-kabel de pc op aangesloten heb en de wifi bij de powerplugs ook aan staan dus overal goede wifi in huis.

Het meest ideale is de powerplugs op een geaard stopcontact aan te sluiten.
Mijn thuisnetwerk werkt momenteel met een connectbox van Ziggo en op ieder verdieping in huis een powerplug met ingebouwde wifi. Mijn vraag is nu: werkt dit bij KPN ook? Of moet er een aparte kabel getrokken worden? Ik word namelijk erg verdrietig van wat ik op 2.4 krijg (30-60 MB, bij een 200 mb abonnement. Over 5G krijg ik wel 230! Mb. Maar helaas werken niet alle apparaten op 5G. Ik wil dus stabieler internet.



Op 2,4Ghz is 30 - tot 60Mb niet eens zo heel slecht. De 2,4Ghz band kan met wat (soms dure) trucjes soms net de 100Mb halen, maar dan houdt het ook echt wel op. De 2,4Ghz is meer geschikt voor het bereik dan voor snelheid. De 5Ghz frequentie is qua bereik minder goed dan de 2,4Ghz, maar de snelheid is dan inderdaad fors hoger.



De wifi zal dus ongeveer even snel zijn op 2,4Ghz bij KPN. De WiFi standaard blijft namelijk gelijk.



Ook al staat erop de doos theoretisch 300Mb Wireless N, daar kun je minimaal de helft van af halen. WiFi is namelijk al half duplex, dus de helft van de snelheid lever je al in.

Ook kan de combinatie van het WiFi punt en het gebruikte apparaat (telefoon, laptop) verschil maken.
Goedemorgen @SasjaLange. Welkom op het KPN Forum! Jan-D geeft aan dat je gebruik kan blijven maken van de Ziggo-powerplugs. Helaas heb ik geen ervaring met de Ziggo-powerplugs. Wanneer je een abonnement bij KPN besteld kan je ervoor kiezen om door één van onze monteurs je KPN producten aan te laten sluiten. De monteur verbetert ook het bereik en signaal wanneer dit nodig is. Je kan onze Servicetool gebruiken om de WiFi verbinding zelf te verbeteren. Deze tool reset het modem en wijzigt het kanaal waarover het signaal wordt uitgezonden of komt met een andere passende oplossing.
We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!

Reageer