Skip to main content
Beantwoord

PPP verbinding valt weg sinds upgrade Experia Box V10

• 10 juni 2025
  • 3 reacties
  • 43 keer bekeken

Hi Helpdesk, 

Mijn PPP verbinding valt steeds weg. Er wordt wel meteen een nieuwe verbinding tot stand gebracht, maar deze onderbrekingen zijn erg storend tijdens calls en ander internetgebruik. Ik heb een DSL aansluiting met een ExperiaBox 10 die recent een update heeft gehad. Ook heb ik Snel Internet Buitengebied met een Sagemcomm 4G modem.

Groet, Roland.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@RolandWijnen. Welkom op de KPN Community! 

Ik ben niet zo bekend met PPP-verbindingen, dus ik heb mij een beetje ingelezen hierop. Dan is mijn vraag: Op welke manier probeer je deze verbinding tot stand te brengen? Gaat het om twee computers binnen je eigen netwerk of gaat het om de verbinding van de Experia Box met het KPN internet?

Heb je voor de zekerheid ook eens de Experia Box en het 4G modem een hard reset gegeven? Dat wil wel vaak helpen om na een update wat vage problemen op te lossen. Het 4G modem reset je op een vergelijkbare manier als de Experia Box. Je kunt het beste eerst de Experia Box resetten en daarna het 4G modem. 

Bekijk origineel

3 reacties

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2149 reacties
  • Antwoord
  • 12 juni 2025

Hoi ​@RolandWijnen. Welkom op de KPN Community! 

Ik ben niet zo bekend met PPP-verbindingen, dus ik heb mij een beetje ingelezen hierop. Dan is mijn vraag: Op welke manier probeer je deze verbinding tot stand te brengen? Gaat het om twee computers binnen je eigen netwerk of gaat het om de verbinding van de Experia Box met het KPN internet?

Heb je voor de zekerheid ook eens de Experia Box en het 4G modem een hard reset gegeven? Dat wil wel vaak helpen om na een update wat vage problemen op te lossen. Het 4G modem reset je op een vergelijkbare manier als de Experia Box. Je kunt het beste eerst de Experia Box resetten en daarna het 4G modem. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 25 juni 2025

Bedankt Arjan, reset van Experia box heb ik gedaan. Ik hoorde van de buren dat zij ook regelmatig een probleem hebben met name tijdens TV kijken (IPTV). Inmiddels heb ik mijn veel te trage DSL abbo opgezegd en vervangen door Starlink. In mijn buurt (buitengebied Eersel) kan ik alleen glasvezel krijgen voor het absurde aansluitbedrag van €2800 euro. Dat heb ik er niet voor over. Met Starlink haal ik nu uitstekende download en upload snelheden voor een investering van €225 voor de Kit en €50 voor het abonnement. De topic kan gesloten worden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11

Met een wat lage beschikbare DSL snelheid bestaat de kans dat de tv-dienst niet helemaal stabiel werkt helaas. Dat kan ook komen doordat de DSL kabel een lange weg moet afleggen vanaf de wijkcentrale naar het huis en daardoor de weerstand op de kabel steeds hoger wordt. Ook is de kans op beschadigingen op een langere kabel wat hoger wat ook voor haperingen kan zorgen. Door een 4G modem erbij te plaatsen proberen we de kwaliteit van het signaal wat te verhogen, maar het zal nooit de standaarden van glasvezel behalen. 

Dus ik snap zeker dat je dan overstapt op een ander alternatief wat hogere snelheid en betere stabiliteit biedt. En er zijn tegenwoordig ook goede internet TV abonnementen beschikbaar, dus daar is ook gelukkig een goede oplossing voor. Het topic houden we verder open, zodat huidige en toekomstige meelezers er nog iets aan hebben :)

Reageer