Skip to main content

Ik ben al sinds 2012 trouwe klant van KPN. Op zich ben ik dik tevreden met de diensten, nadeel is alleen dat ik niet wissel en dus nu zit met 8-jaar oude modem en TV ontvangers.

Wat ik zeker jammer vind, is dat ik als klant, zelf actie moet ondernemen om mijn outdated apparatuur vervangen te krijgen. Het zou KPN sieren als ze, als service naar haar klanten, periodiek een test zouden uitvoeren om te meten welke modems en TV ontvangers aan vervanging toe zijn (bijvoorbeeld alles ouder dan huidige model -2 versies) en vervolgens PRO-ACTIEF haar klanten zou benaderen om de beste prestaties uit haar diensten te laten halen.

Concreet; ik heb nog steeds een V7 H220N modem en moet het inmiddels elke maand resetten. Graag zou ik deze vervangen hebben… Voor de TV ontvangers heb ik inmiddels een afspraak gemaakt.

Dat gaat men uiteraard niet doen. Dat is te kostbaar en zou weer ontevreden klanten opleveren omdat die opeens het verzoek krijgen hun apparatuur om te ruilen, terwijl het gewoon functioneert.

Apparatuur die te oud of defect is kan gewoon vervangen worden.Wellicht kan jouw modem vervangen worden. Bel dus de klantenservice op 0800-0402 en verzoek om die om te ruilen.

Wil je niet bellen dan kan een medewerker van KPN hiernaar kijken. Vul dan alvast je profielgegevens in. Het gaat hier om de velden waar privé bij staat, die zijn alleen zichtbaar voor de desbetreffende medewerker. Zo kan men je als klant herkennen. Het kan ongeveer 48 uur duren -afhankelijk van de drukte op het forum- voordat een medewerker reageert.


Hoi @PeterBuzzM 

Je kunt online zelf verouderde apparatuur omruilen, de V7 komt hier zeker voor in aanmerking.

Hier kun je verouderde apparatuur omruilen.
(Deze tool werkt alleen thuis op je eigen adres)


Dag @PeterBuzzM. Van harte welkom hier. Allereerst vind ik het natuurlijk leuk om te lezen dat je al zo lang klant bent en tevreden bent met je diensten. Ik zie dat @jlthkoch en @huistijger je vraag omtrent verouderde apparatuur al uitstekend hebben beantwoord. Is het inmiddels gelukt om je modem om te ruilen? 


Hi @huistijger, dank, ik heb deze link al eerder gebruikt, maar deze geeft alleen aan dat

“Uit onze meting blijkt dat ten minste 1 tv-ontvanger ongeschikt is.

Je kunt de tv-ontvanger(s) gratis omruilen.” Dit heb ik werking gezet...

Maar mijn oude V7 komt blijkbaar niet in aanmerking… klopt dit?

Mogelijk kan @Natasja mijn V7 laten omruilen. Al mijn gegevens staan ingevuld.

Alvast bedankt!


Een v7 is al erg oud

Die van jou is ook geel gekleurd en word erg warm??

Wacht hier even tot een webcare het op pakt

geduld het is weekend


Je V7 modem komt ook zeker wel in aanmerking voor omruiling, @PeterBuzzM. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit wordt, als alles meezit, morgen afgeleverd bij een afhaalpunt bij je in de buurt. Je ontvangt een sms’je als het pakket voor je klaarligt. 


Hi @Natasja , heel erg bedankt. Ik zag het SMS'je al binnenkomen als aankondiging. Ga 'm morgen meteen ophalen met m'n nieuwe TV ontvangers. Ben ik weer up-to-date!

@peter-keetfm Klopt, erg wit is ie niet meer…. Mooi dat het zo geregeld kan worden. Thanks all!!


Dag @PeterBuzzM. Geen enkel probleem. Mocht je toch nog ergens hulp bij nodig hebben, dan weet je me te vinden. :slight_smile:


Hi @Natasja , met succes het nieuwe modem aangesloten. Bij het installeren van de TV-ontvangers krijg ik de melding: “Het maximum aantal tv-ontvangers op dit abonnement is bereikt” De oude tv-ontvangers heb ik vandaag retour gestuurd bij het ophalen van mijn nieuwe modem en tv-ontvangers. Kan jij mijn oude tv-ontvangers loskoppelen zodat ik weer verder kan? Alvast bedankt!!


Hi @peter-keetfm , @huistijger en @jlthkoch, Weten jullie toevallig hoe ik nu verder kan komen? Een hele avond zonder TV wordt ook wat saai…. Netflix bied uitkomst maar toch...


Kun je het nummer in vullen op de ontvanger

Wat geeft de tv onvanger aan

Misschien een reboot van de experiabox

je kunt voor nood wel de itv app met chromecast gebruiken als je deze hebt


De oude teruggestuurde decoders moeten uit het systeem bij KPN. Zodra dat is gedaan kun je de nieuwe aanmelden.

Schrijf de serienummers van de oude decoders op en chat of bel met de klantenservice. Is de enige oplossing.

Ik had precies hetzelfde vorige maand. Beetje jammer dat KPN niet even een duidelijke instructie meegeeft met nieuwe decoders.


“Schrijf de serienummers van de oude decoders op”

Dat zou moelijk gaan ze zijn al verzonden


“Schrijf de serienummers van de oude decoders op”

Dat zou moelijk gaan ze zijn al verzonden

Dan zal er contact opgenomen moeten worden zonder dat je die nummers hebt…..


Hi @peter-keetfm en @jlthkoch Soms ben ik best blij dat ik niet meteen alles weggooi…. heb de oude dozen nog met de serienummers… Hoe kan ik chatten met de helpdesk, want met bellen kom ik niet verder, dan krijg ik zo'n sms-je waar ik niet verder kom. Alvast bedankt!!


https://www.kpn.com/service.htm


enige is denk ik bellen

of hier wachten tot de webcare het op pakt

het zal wat langer duren door het corona

haal nog eens de experiabox van de stroom

en dan een keer weer opnieuw proberen aan te melden tv ontvanger

het systeem bij kpn is van slag

 

 


Hi @Natasja @peter-keetfm @jlthkoch @huistijger , allemaal bedankt, Heb even gebeld met de klantenservice en een zeer aardige dame heeft mijn oude tv-ontvangers uit het systeem gehaald. Heb nu de nieuwe kunnen activeren. Nogmaals bedankt allemaal!! Fijne avond!


Mooi dat het gelukt is

 


Graag gedaan! Goed dat het gelukt is. In dit geval is de enige mogelijkheid chatten of bellen met de klantenservice, want de oude serienummers moeten uit het systeem gehaald worden. Tot dat dat gebeurt is kun je opnieuw opstarten en aanmelden “tot je een ons weegt” maar gaat het nooit lukken om de nieuwe decoders aan te melden. 


Hoi @PeterBuzzM 
Chatten op de avond gaat niet, de chat is alleen maar onder kantoortijd bereikbaar.
Net als deze huistijger, die zet tegen de avond de computer ook uit.
Maar de anderen hebben je al geholpen en het goede advies gegeven. (bellen)


Dat de chat buiten kantooruren niet bereikbaar is dat wist ik niet en blijkt ook niet uit de pagina van de klantenservice waar ik de link van plaatste. Gelukkig was mijn advies goed, want je kunt dit probleem alleen oplossen via de klantenservice en bellen kan ook.


Hi @Natasja , met succes het nieuwe modem aangesloten. Bij het installeren van de TV-ontvangers krijg ik de melding: “Het maximum aantal tv-ontvangers op dit abonnement is bereikt” De oude tv-ontvangers heb ik vandaag retour gestuurd bij het ophalen van mijn nieuwe modem en tv-ontvangers. Kan jij mijn oude tv-ontvangers loskoppelen zodat ik weer verder kan? Alvast bedankt!!

Dag @PeterBuzzM. Fijn dat het is gelukt om je nieuwe modem te installeren en ik zie dat je oude tv-ontvangers inmiddels ook zijn afgemeld. Ik hoop dat alles nu in orde is. :grin:
 

Hoi @PeterBuzzM 
Chatten op de avond gaat niet, de chat is alleen maar onder kantoortijd bereikbaar.
Net als deze huistijger, die zet tegen de avond de computer ook uit.
Maar de anderen hebben je al geholpen en het goede advies gegeven. (bellen)

Dat klopt niet helemaal, @huistijger. Onze chat is dagelijks te bereiken tussen 09.00 en 22.00 uur. 


Reageer