Skip to main content

Goedendag Dames en Heren,

Als installateur ben ik bezig geweest om een bestaand gebouw te splitsen in 3 appartementen. In het gebouw is aanwezig: 2 lijnen koper op huisnummer 27A & 2 lijnen  koper op 27B (alle lijnen komen binnen in de kelder op één centraal punt. Heb het nu zover dat A en D zijn aangesloten op het netwerk van kpn. Maar 27C krijg ik maar niet aangesloten. De klant krijgt keer op keer te horen dat er graafwerkzaamheden dienen te worden uitgevoerd op locatie. Dit omdat 27C volgens de systemen niet bestaat. Kan blijven uitleggen dat de lijnen die ‘over’ zijn op 27A en B daarvoor gebruikt mogen worden. Maar tot op heden van het kastje naar de muur. Mijnaansluiting,nl verwijst mij naar KPN, KPN verwijst mij naar volkerwessels. Volkerwessels verwijst mij weer terug naar KPN. KPN zegt dat het bij de backoffice allemaal is uitgezocht. Maar om vervolgens daar iemand te mogen spreken? Dat kan niet. Wie kan mij helpen alsjeblieft!

Welkom op ons forum, @VDST! Ik begrijp uit jouw bericht dat je van twee woningen naar drie appartementen bent gegaan. Op 27 A en 27 B zijn allebei twee aderparen aanwezig. Op 27 A en 27 B wordt nu ieder één aderpaar gebruikt voor de aansluiting en de overige twee aderparen wil je graag gebruiken voor het aansluiten van 27 C. Klopt het zo?

Het is niet zomaar mogelijk om de aderparen die nu ‘over’ zijn uit 27 A en 27 B te gebruiken om een aansluiting op 27 C te realiseren. Volgens het systeem horen bij 27 A en 27 B dan namelijk nog steeds twee aderparen, welke gecombineerd kunnen worden voor pair-bonding (wat overigens even niet mogelijk is in verband met Corona). Het beste advies wat ik je kan geven, is om een haalbaarheidsonderzoek aan te vragen bij KPN NetwerkNL. Dit kan je doen door online een formulier in te vullen. Je ontvangt dan binnen 15 werkdagen per e-mail een terugkoppeling op jouw aanvraag.


De mogelijkheid bestaat dat die andere 2 draadjes überhaupt niet eens aangesloten zijn.


Tja, je kunt van andere adressen niet ‘zomaar’ even een koperdraadje verlengen lijkt me en afsplitsen naar een geheel nieuw adres,… Makkelijker gedacht dan gerealiseerd.

Adres moet kadastraal bekend zijn/inschrijving bij gemeente = nieuw adres. Hierop zal er voor nutsvoorzieningen of aansluitingen wat betreft tv/internet inderdaad een haalbaarheidsonderzoek gedaan moeten worden. en daarna gevolgd door een aanvraag via mijnaansluitingen.nl  En helaas kost dat nu eenmaal geld. 

Ik kom zelf  bijna dagelijks vergelijkbare situaties tegen in de verzekeringswereld. 8 van de 10 keer kunnen wij een nieuw adres met toevoeging niet zomaar verzekeren omdat er geen bestaand adres is.  10 van de 10 klanten begrijpen dit niet, of willen het niet snappen dat het zomaar even geregeld kan worden.