Skip to main content
Antwoord

Probleem met Internet met box12

• June 3, 2025
  • 5 reacties
  • 47 keer bekeken

Hallo,

Ik heb recentelijk (bijna 2 maanden) last van internet/modem problemen!

Met betrekking tot: Selectief webbrowsers naar voren te halen, en andere niet (met andere woorden, u heeft geen internet, controleer u internet, PS mobiel, laptop/desktop), verder heb ik dus ook geen toegang voor diensten die via de Smart TV gaan, plus dan ook geen gebruik van de tv-ontvanger van KPN, maar wel internet hebben, maar niet verkrijgen (alle groene punten zijn dan wel aan).

Ik heb zelf al een min of meer research gedaan, rond deze topics. Tot blijkt, dat er niet veel mensen zijn met het zelfde probleem, maar wel met wat tijdelijke oplossingen (stekker eruit halen voor 10 á 15 secondes voor de modem, en/of erbij de stekker van de glasvezel eruit te halen,<-- dit doe ik niet al te graag, voornamelijk niet veel bij de glasvezel, misschien voor toekomstige problemen!), waardoor het enigszins lukt om fatsoenlijk internet te krijgen of te houden, maar dat duurt niet lang (kan dagen achter elkaar zijn, tot 1 week tot 1,5 week), want dan kan ik het proces opnieuw doen, en soms kan ik bijna de hele dag ermee stoeien.

Dit vindt ik erg vervelend, en ik zou graag een goede oplossing er voor willen hebben!

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@philp, welkom allereerst bij onze community. 

Dit vindt ik erg vervelend, en ik zou graag een goede oplossing er voor willen hebben!

Dit snap ik en ik denk graag mee. Mag ik van je weten welke modem je hebt? En gaat dit via glasvezel? 

Zo ja, zou je ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos willen maken? En daarna hetzelfde met je modem? 

5 reacties

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 5, 2025

Hi ​@philp, welkom allereerst bij onze community. 

Dit snap ik en ik denk graag mee. Mag ik van je weten welke modem je hebt? En gaat dit via glasvezel? 

Zo ja, zou je ook het glasvezelkastje 2 minuten stroomloos willen maken? En daarna hetzelfde met je modem? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 6, 2025

Hoi Alex van KPN, 

Ik heb een modem box 12b

Ik zal het bij de volgende keer doen, zodra wanneer ie weer kuren heeft, want nu doet ie het "normaal" namelijk. En ja, hij is aangesloten met glasvezelkastje.

Alvast bedankt voor de tip. Ik zal het doorgeven of het lukt, of niet. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 10, 2025

Graag gedaan uiteraard, laat het me weten anders. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 23, 2025

Hoi Alex van KPN, 

Helaas heeft het kort gewerkt, met de tip om even de glasvezel en de modem 2 minuten eruit laten. 

Ik heb het probleem inmiddels elke dag, ik ben bang, dat ik het heb ver ergt.

Heeft u misschien nog andere ideeën!?

Want anders zie ik nog als alternatief een ander modem te gebruiken, om te kijken, of daar hetzelfde probleem meekomt, zoals bij de box 12 (nog steeds ongebruikt). Wat denkt u ervan? 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • June 28, 2025

Hi philp, op zich kun je dit proberen. Maar ik ben eerder voorstander dat wij eerst gaan kijken wat we kunnen doen en indien nodig je modem om te ruilen. Zo zijn er ook geen extra kosten voor jou. 

Maak in dit geval makkelijk een terugbelafspraak (rechts onderin) met ons. Dan nemen wij contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij. Hou je mij hier ook op de hoogte?