Skip to main content
Ik heb al geruime tijd KPN Buitengebied. Sinds enige tijd heb ik regelmatig problemen met de verbinding. Hoewel de Huawei router verbonden is krijg ik steeds foutmeldingen en kan ik met geen enkel apparaat het web op. De foutmeldingen zijn:

dns_probe_finished_no_internet

err_connection_timed_out

dns_probe_started

dns_probe_finished_no_internet

dns_probe_finished_nxdomain

err_name_not_resolved



Alles opnieuw opstarten verhelpt het probleem niet, maar na enige tijd functioneert alles weer. Wat is de oorzaak en wat kan ik er aan doen?
Hallo @NuofNooit, welkom! Heel erg vervelend! Je hebt natuurlijk niet voor niets Sneller Internet Buitengebied, dan moet het natuurlijk wel werken 🙂. Ervaar je dit bekabeld of ben je draadloos verbonden met de betreffende apparaten? Hoeveel lampjes zie je branden op het Huawei modem? Lijk je wel voldoende bereik te hebben? Wil je naast het beantwoorden van deze vragen ook je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s)? Dan kijk ik ook aan onze kant hoe het ervoor staat.
Gegevens aangevuld!

Problemen doen zich voor zowel bedraad als draadloos. Dus ook de smartphones, tablets en laptops. Op het modem valt niets bijzonders te zien. 5 streepjes ontvangst, normaal wifien een groen verbindingslampje. Graag je bevindingen!
Heel vreemd! Ik zie dat de verbinding zowel binnens- als buitenshuis optimaal lijkt. Wil je in dat geval eens contact opnemen met de telefonische helpdesk van Sneller Internet Buitengebied? Dat kan via 0800-0402. Ik weet niet zeker of zij er ook in het weekend zijn, maar ik ga er voorzichtig vanuit dat ze in ieder geval vandaag te bereiken zijn. Zij kunnen je aansluiting nalopen en evt. een monteur aansturen als dat nodig blijkt te zijn. Succes!



Admin: telefoonnummer aangepast
Hallo Marcia. Bedankt voor je antwoord, maar het opgegeven telefoonnummer is niet in gebruik, dus ik kan mijn probleem niet bij de helpdesk bespreken. Sowieso is het lastig om met vragen een telefoonnummer van KPN ergens te vinden. Heb je nog een ander nummer, want het probleem blijft zich voordoen. Soms kan ik een uur net het internet op...
Ik zie het! Sorry, dat was mij niet bekend. Je hebt toch telefonisch contact gehad, zie ik. Na een reset van het modem werkte alles wel weer naar behoren, klopt dat? Mocht je nog vragen hebben, laat het gerust weten.