Skip to main content

Ik heb de 4g router aangesloten op de experia box V10. zonder 4g heb ik een downloadsnelheid van rond de 15 Mbps met router rond de 80 Mbps. Maar helaas na een een tijdje valt hij met g4 router toch weer terug naar de 15 Mbps. 4g router herstarten helpt dan niet de experia box herstarten wel. Maar alleen tijdelijk. Als hij een paar uur aanstaat ben ik weer terug bij 15 Mbps. Is dit een bekend probleem en hoe verhelp ik dit?

Welk merk en type 4G-router heb je van KPN in bruikleen @JanJ1953 ?

 


SagemCom Fast 4360 Air


Je kunt overwegen een externe antenne aan te sluiten, deze precies te richten op een mast, de router zo hoog mogelijk te plaatsen, zie onderstaande link voor de te leveren antenne @JanJ1953 :

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/1307995/buitenantenne-4g-incl-10m-kabel-voor-verbeteren-ontvangst-icm-4g-modem/

Succes.

 


Dank voor het mee denken. De ontvangst van de router is prima en die antennes staan uitgericht in de mast en heb keurig drie streepjes. Als ik de router aankoppel op de experia box heb ik een snelheid tot 80 tot 100 Mbps( beetje wisselend) dat werkt prima maar hij valt steeds weer terug naar  15 Mbps als het een poosje aanstaat. Als ik de experia box op de knop herstel druk dan gaat het weer een paar uurtjes goed. goed.


Welkom @JanJ1953! Het klinkt me zo in de oren alsof de V10 en de 4G router niet goed meer met elkaar praten op het moment dat de snelheid zo terugvalt. Heb je de V10 al een keer een reset gegeven? Zo niet, zou je dat eens willen doen, en kijken of het dan weer goed gaat en blijft gaan?


Hoi Erik, dank voor je advies. Had de experia box inderdaad nog niet gereset alleen de herstelknop gebruikt. Nu gereset en het blijkt de oplossing te zijn. Zit nu rond de 100 Mbps. Dank.


Goede morgen. Gisteren avond melde ik dat het download snelheidsprobleem was opgelost. Maar helaas te vroeg gejuicht. Was vanmorgen weer terug bij af en heb de experia box weer moeten resetten.

Wat is hier de oplossing. Nieuwe experia box?


Hoi @JanJ1953, de extra snelheid van het 4G modem zou eigenlijk moeten ondersteunen tot 50Mbit/s en is daarnaast ook nog afhankelijk van de lokale dekking en capaciteit van de mast. Wat voor snelheden haal je nu ongeveer?

Als de verbinding niet stabiel is kun je ook altijd even met ons bellen op 0800-0402 om de lijn uit te laten lezen.


Als ik de router aankoppel op de experia box heb ik een snelheid tot 80 tot 100 Mbps( beetje wisselend) dat werkt prima maar hij valt steeds weer terug naar  15 Mbps als het een poosje aanstaat. Als ik de experia box op de knop herstel druk dan gaat het weer een paar uurtjes goed. goed.


als ik de router reset zelfde verhaal

 


OPGELOST.

Ik wil even melden wat het probleem was. Ik logde automatisch in via een VPN server. Heb deze uitgeschakeld en alles werkt perfect. Iedereen bedankt voor het meedenken.


Ach, ja dat is inderdaad vaak een beperkende factor. Goed dat je erachter bent gekomen, Jan!


Reageer