Skip to main content
Beantwoord

Problemen aansluiting Xperiabox V10a / KNP Hussel

  • March 23, 2020
  • 17 reacties
  • 140 keer bekeken

Beste,

Op maandag 9 maart KPN Hussel inclusief Interactieve TV besteld en een dag later ontvangen. Sindsdien problemen met de aansluiting daarvan. Donderdag 12 maart was de aansluitingsdatum, en sindsdien dagelijks contact gehad met jullie klantenservice/backoffice/technische afdeling. Niemand die mij echter kan helpen en word van het kastje naar de muur gestuurd. Inmiddels ook een (niet werkend) noodpakket ontvangen waarvan het digitennekastje een foutmelding geeft die de klantenservice ook niet kan verhelpen.  In mijn dossier dat vermoedelijk door jullie bijgehouden zal zijn gehouden staat vast al een hoop genoteerd. Hieronder een korte samenvatting:

Klantnummer: *

Bestelnummer: *

De KPN bekabeling in mijn meterkast is nooit eerder gebruikt.

Modem blijft rood branden, meerdere aansluitingen al geprobeerd.

In mijn vriendenkring hebben mensen hier ervaring mee, en vermoeden een kapotte modem of storing in de wijkkast.

 

In afwachting van jullie reactie,

*Admin: gegevens in Forum profiel gezet i.v.m. privacy.

Beste antwoord door Erwin van KPN

Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • March 23, 2020

Een rood lampje betekent meestal dat er ergens iets fout zit tussen het modem en de centrale. Er zal een monteur aan te pas moeten komen. Helaas zitten we in een ongekende crisis wat betekent dat de monteurs beperkt worden ingezet. Wacht even op een medewerker.  Doorgaans reageren ze binnen 48uur.  Vul je profiel helemaal in met klantnummer etc dan kunnen ze meteen voor je aan de slag.  Dus niet hier in vullen want dan ziet iedereen het en dat is niet de bedoeling. 


Erwin van KPN
Moderator

Hoi @J.Knippenborg . Welkom op het forum.

Wat een akelige situatie. Gelukkig heb je je gegevens al ingevuld en kan ik zien dat er een monteur is aangestuurd. 

Voorlopig lijkt het er op dat deze morgenvroeg langs gaat komen. Ik hoop dat hij de storing kan verhelpen. Uiteraard gelden er bepaalde voorwaarden aan het bezoek en zal er afstand bewaard moeten blijven.

Wat voor storingsmelding krijg je bij digitenne? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2020

Hoi Erwin,

 

Bedankt voor je reactie. Gelukkig vanochtend (eindelijk) duidelijkheid gekregen omtrent de hele situatie. Fijn geholpen door deze collega van je, toch wel in tegenstelling tot andere collega's. Ga er uiteraard vanuit dat iedereen zijn werk naar kunnen doet, maar wel verrassend om te zien dat ik ruim een week moet wachten op duidelijkheid (en om een monteur bij mij thuis te krijgen), en dat uw collega mij vanochtend doodleuk kon vertellen dat er morgen al iemand kon worden ingepland. Hadden andere collega's dit dan niet eerder kunnen regelen, terwijl ik hier wel expliciet om vroeg? Ondanks het hele coronagebeuren en iedereen thuis wil werken (ook ik).

 

Hoop dat het hiermee inderdaad is opgelost. De storingsmelding bij Digitenne was E016-0. Heb dit kastje alweer in de doos gepakt, dus dat laten we maar voor wat het is. 


Erwin van KPN
Moderator

Ik hoop dat er morgen spijkers met koppen geslagen kunnen worden, @J.Knippenborg . 

Laat je weten hoe het afloopt?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 23, 2020

Doe ik!


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2020

Helaas @Erwin_, vanochtend stond stipt 08:00 een monteur voor de deur wie nu net haar werkzaamheden heeft afgerond. Zij heeft het helaas niet voor elkaar gekregen en heeft een storing in de wijkkast geconstateerd (wat ik sinds vorige week al tegen jullie collega's roep). Nu moet er een extern bedrijf worden ingeschakeld om dit probleem te verhelpen. 

 

Begrijp dat het voor nu lastig is om te zeggen wanneer dit probleem opgelost zal worden, maar zouden jullie mij hiervan op de hoogte willen houden? Bedankt alvast. 


Erwin van KPN
Moderator

Dat is ellendig, @J.Knippenborg . 

Even praktisch: Heb je die digitenne al aan de praat? En werkt het (tijdelijke) mobiele internet ?


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2020

Nee, de monteur gaf aan dat digitenne in de regio waar ik woonzaam ben niet of nauwelijks werkt (tussen Doetinchem en Enschede). 

 

Het tijdelijke mobiele internet werkt gelukkig wel, maar met 2 personen die daar voor werk op verbonden zijn en waar er 's avonds volop Netflix naar de tv wordt gestreamd, verre van ideaal natuurlijk. En zo is het dan ook al 2 weken. 

 

Daarnaast ontving ik afgelopen donderdag, 19 maart, alvast de factuur voor de aansluitingskosten en het nieuws dat mijn abonnement is ingegaan. Lijkt me ook een beetje ongepast dat ik nu, tot het allemaal wel werkt, geen gebruik kan maken van de voordelen/actie's die ik afgesloten heb? 

 

Met welk tijdsbestek moet ik überhaupt rekening houden voordat dit '’externe bedrijf'’ langs kan komen om het op te lossen? 


Erwin van KPN
Moderator

Oef, wat een narigheid. Wat digitenne betreft kunnen we nog een buiten antenne proberen.

Ik heb het ticket gelezen en er is iets stuk in die wijkcentrale. Daar moet een gespecialiseerde monteur naartoe. Oprecht geen idee of dit lang of kort gaat duren en of die monteur ook de instant oplossing heeft. Ik kan alleen maar zien dat het correct is doorgestuurd en de juiste afdeling hier nu van op de hoogte is.

Zal ik proberen om een buiten antenne te versturen?

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 24, 2020

Er zijn ergere dingen in de wereld (op dit moment al helemaal), maar wel behoorlijk vervelend ja. Wat die buiten antenne betreft geloof ik het wel, dat is niet nodig. Het is even behelpen op deze manier, maar we redden het er wel mee! 

 

Weet jij of het mogelijk is om het abonnement wel on hold (of iets dergelijks) te zetten zodat dit niet ten koste gaat van mijn voordelen? Of wordt zoiets later gecompenseerd? 


Erwin van KPN
Moderator

Geef mij een seintje als het weer werkt en dan kan ik de dagen dat er geen diensten zijn geweest compenseren. Verwacht geen grote bedragen. Het is simpelweg het maandbedrag gedeeld door het aantal dagen van de maand vermenigvuldigd met het aantal dagen dat je geen diensten hebt. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 25, 2020

Lijkt me logisch dat ik daar niet tevreden over ben @Erwin_. Sinds vrijdag 6 maart zijn we afgesloten, huisnummer 16F en 16C (we hadden samen KPN Compleet), terwijl besproken was dat het abonnement nog tot 6 april zou doorlopen. Toen maar overgeschakeld naar een nieuw pakket, en daarbij kwamen we al snel tot de conclusie dat het probleem lag in de wijkkast omdat de aansluiting in/naar mijn meterkast nog niet in gebruik is geweest. Na 15 medewerkers te hebben gesproken die allemaal geen monteur konden regelen, kon de 16e medewerker dat opeens wel, en zelfs de volgende dag al. Om tot de conclusie te komen dat het probleem in de wijkkast zit. Joh! 
 

Tot op heden heb ik helaas ook nog niet mogen vernemen wanneer het probleem opgelost zal worden. 


Erwin van KPN
Moderator

Ik hoop dat er snel actie komt, @J.Knippenborg . Zoals vermeld is de ploeg die in wijkcentrale's kan en mag werken voor jou aangestuurd. Ik heb helaas geen termijn. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • March 30, 2020

Hoi @Erwin_ ! Ben ik weer even met een update. Vandaag weer een monteur langs geweest omdat de monteur van vorige week maar wat heeft lopen aanklooien en de mankementen niet goed/duidelijk genoeg had geformuleerd (of iets dergelijks). Moest er dus een nieuwe monteur langs komen om het probleem opnieuw en nu goed vast te stellen. Het probleem zou binnen nu en 2 weken opgelost moeten zijn gaf deze monteur aan.. Het geluk niet helemaal aan mijn zijde volgens mij :) 


Erwin van KPN
Moderator

Oef. Heel spijtig het zo loopt. Ik hoop dat het straks eindelijk goed opgelost gaat worden.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • April 6, 2020

Beste @Erwin_ , gelukkig is het afgelopen vrijdag dan nu eindelijk opgelost. Kost je wat snipper uren, maar dan heb je ook wat ;). Zou u kunnen kijken wat er mogelijk is wat betreft de tegemoetkoming? Ik hoor het graag. 


Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 6, 2020

Ik heb je een privébericht gestuurd. Kun je daar op reageren?