Skip to main content

Aangezien de klantenservice mijn probleem na meerdere keren te bellen nog niet begrijpt of mij helpt, probeer ik het maar eventjes zo. 

 

Ik ben onlangs verhuist en heb internet af moeten sluiten. Ik woon in een complex met meerdere studios waarbij er één algemene meterkast is. Iedereen heeft wel zijn eigen meter.

 

Toen ik internet wilde aansluiten via de website (ong. een maand geleden), gaven zowel Odido als KPN aan dat er glasvezel beschikbaar is voor directe aansluiting. Dat bleek dus niet zo te zijn. Na meerdere keren naar hier en daar te bellen bleek het dus dat ze net bezig zijn in mijn straat met het aanleggen van glasvezel, maar dat het nog even zou duren totdat het ook daadwerkelijk beschikbaar zou zijn in mijn woning. Ik ben al klant bij Odido, maar die hebben me doorgestuurd naar KPN omdat zij op mijn locatie de internet leverancier zijn en ik dus via daar moet schakelen om z.s.m. internet te hebben.

 

Heb dus vier weken zonder internet gezeten, omdat ze me geen tussenoplossing aangeboden hebben totdat ik er zelf meerdere keren naar vroeg. Via de klantenservice moest ik dus een noodpakket in de winkel aanvragen, maar toen ik in de winkel was zeiden ze dat het alleen via de klantenservice kan. Vele irritatiepunten dus. Eindelijk een lieve medewerker aan de lijn gehad die mij heel proactief heeft geholpen aan een noodpakket. Dus sinds gister hoef ik niet meer op mijn eigen hotspot. 

 

Vorige week maandag zat er wel ineens een NT kastje op mijn aansluiting in de meterkast en had ik in de loop van vorige week de modem binnengekregen. Maar, nog geen verbinding want, nu komt het probleem; de modem moet aangesloten worden op de glasvezelaansluiting in de meterkast, die ruim 10 meter buiten mijn woning zit. Dus om de modem in de woning te hebben gaat natuurlijk niet. 

 

Niemand anders heeft nog glasvezel van mijn buren, dus die kunnen mij helaas ook niet uitleggen hoe het bij hun gegaan is. Ik hoefde eigenlijk niet eens glasvezel, maar blijkbaar gaan alle koperleidingen/DSL eruit en kon ik alleen en enkel glasvezel aanvragen (belachelijk want mijn buren hebben wel gewoon internet zonder glasvezel, maar goed zal wel weer een reden voor zijn die ze mij niet konden vertellen). 

 

Mijn frustratie en vraag zit hem vooral in de vraag wat nu? Hoe krijg ik wél internet in mijn woning? Want hoe het in de handleiding van de installatiehulp vermeld staat, is het dus niet mogelijk. Ik heb gister moeten bellen om het serienummer van de modem door te geven en heb vanochtend een mail ontvangen dat mijn glasvezel aangesloten is en alleen de modem geïnstalleerd moet worden. Maar in die mail staat ook dat de facturatie ingaat, wat dus nergens op slaat, want ik kan geen gebruik van de dienst maken! En aan de telefoon lijken ze mij dus echt niet te begrijpen of te willen helpen. Ik ben meerdere keren ‘doorverbonden’ waarna de lijn opgehangen werd. Zo kom ik dus niet verder.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen, dat zou heel fijn zijn!

Ja... als er glasvezel beschikbaar is kunnen er geen nieuwe abbonementen meer op koper afgesloten worden. Zo simpel is dat.

Voor de duidelijkheid: bent u nu klant van KPN of van Odido?

Als u klant van Odido bent gaat KPN helemaal niets voor u doen. U moet dan bij Odido zijn.

Als u klant van KPN bent, bel dan gewoon 0800-0402 voor een monteur. Dan word het geregeld. 


Nu ben ik klant bij KPN anders zou ik het niet hier gevraagd hebben.

Ik snap dat als er glasvezel beschikbaar is, er dan niks anders aangeboden wordt. Maar dat was dus niet het geval, want ik heb nog 3 weken moeten wachten tot het NT kastje aangesloten was. 

Bellen heb ik al geprobeerd, maar ze snappen via de telefoon het probleem niet, of ik leg het niet goed uit. Maar het verhaal wat hierboven staat is eigenlijk wat ik steeds herhaal. 


Via de telefoon niets uitleggen. Gewoon om de gratis installatiemonteur vragen. U zegt gewoon dat het u niet lukt. Punt. Meer hoeven ze niet te weten.


Dan ga ik het maar eens nog een keer proberen


ben benieuwd


Heb je wel een stopcontact in de meterkast @a.dia ?
In dat geval kan de monteur of uzelf gewoon een LAN kabel (deze moet wel voor buiten geschikt zijn) doortrekken naar de woning. Op die manier kunt u het modem binnen aansluiten.


Als monteur kan ik het advies van Nick aanbevelen, stop zelf met oplossen en laat het door KPN doen. Ga geen verhalen vertellen want soms denkt een medewerker opeens van "misschien als ik een nieuw modem op stuur werkt alles" maar dat gaat natuurlijk niet helpen. Bel kosteloos 0800-0402, geef aan dat het je zelf niet lukt om te installeren en dat je graag gebruik wilt maken van een monteur onder KPN zijn installatiegarantie. Dit is volkomen kosteloos en een monteur kan jou of aansluiten, of zorgen dat de juiste stappen worden gezet om je aan te sluiten.


@Ik_Combineer Moet niet de NTU naar de woning verplaats worden? Ieder, die toegang tot de meterkast heeft kan een LAN kabel aan de NTU aansluiten en internet toegang op aansluiting van @a.dia krijgen met alle consequenties voor hem van dit misbruik.


@Ik_Combineer Moet niet de NTU naar de woning verplaats worden? Ieder, die toegang tot de meterkast heeft kan een LAN kabel aan de NTU aansluiten en internet toegang op aansluiting van @a.dia krijgen met alle consequenties voor hem van dit misbruik.

op welke gronden het is normaal dat het binnenkomt in de meterkast , dat is ook ism met de verhuurder


@Ik_Combineer Moet niet de NTU naar de woning verplaats worden? Ieder, die toegang tot de meterkast heeft kan een LAN kabel aan de NTU aansluiten en internet toegang op aansluiting van @a.dia krijgen met alle consequenties voor hem van dit misbruik.

Als dit een huurwoning betreft, is het met de complex eigenaar overheen gekomen om ze in de algemene meterkast te plaatsen tijdens de schouwing. Dan kunnen de huurders vinden wat ze vinden, maar dan kan je er verder niks mee.


Als er met de eigenaar van het pand is afgesproken waar ze worden geplaatst, en dat zal vast gebeurt zijn, dan is dat helemaal prima en worden ze niet meer verplaatst. Soms kom je echt plaatjes tegen waar je warm van wordt;

 


@Ik_Combineer Moet niet de NTU naar de woning verplaats worden? Ieder, die toegang tot de meterkast heeft kan een LAN kabel aan de NTU aansluiten en internet toegang op aansluiting van @a.dia krijgen met alle consequenties voor hem van dit misbruik.

De KPN Box kan gewoon in de woning geplaatst worden. Dan is het niet mogelijk om stiekem een extra kabeltje aan te sluiten. Iemand met kwade bedoeling zal dan de utp kabel uit het glasvezelkastje moeten halen. Dat merkt @a.dia gelijk. Want dan is de verbinding weg.


wauw


De KPN Box kan gewoon in de woning geplaatst worden. Dan is het niet mogelijk om stiekem een extra kabeltje aan te sluiten. Iemand met kwade bedoeling zal dan de utp kabel uit het glasvezelkastje moeten halen. Dat merkt @a.dia gelijk. Want dan is de verbinding weg.

Als het nachts of bij afwezigheid van @a.dia gebeurt, merkt hij toch niet. Dat zal hij eerst merken als politie voor zijn deur staat.


Erg vergezocht @TDN Als het goed is zo'n centrale meterkast afgesloten en kan niet iedereen er zomaar bij. Dat moet dan via een beheerder ofzo.


De KPN Box kan gewoon in de woning geplaatst worden. Dan is het niet mogelijk om stiekem een extra kabeltje aan te sluiten. Iemand met kwade bedoeling zal dan de utp kabel uit het glasvezelkastje moeten halen. Dat merkt @a.dia gelijk. Want dan is de verbinding weg.

Als het nachts of bij afwezigheid van @a.dia gebeurt, merkt hij toch niet. Dat zal hij eerst merken als politie voor zijn deur staat.

Haha zal wel los lopen, en dan nog. TS kan simpel aantonen dat iedereen zijn verbinding kan aftappen omdat het in een algemenen ruimte zit.


Erg vergezocht @TDN Als het goed is zo'n centrale meterkast afgesloten en kan niet iedereen er zomaar bij. Dat moet dan via een beheerder ofzo.

Ik ken genoeg meterkasten in huurhuizen de met een heel simpel slot afgesloten is, zoals deze

Bovendien, als het ook goed afgesloten is, hebben energiebedrijven, kabelbedrijven en telefoonbedrijven en waterschappen plus huismeester sleutel tot deze meterkast en soms alle mieter in dit portiek.

@SaltyBart Bij ernstige misdrijven wordt eerst de computer apparatuur in beslag genomen om forensisch te onderzoeken. Tot je deze terug zal krijgen, duurt maanden.


Erg vergezocht @TDN Als het goed is zo'n centrale meterkast afgesloten en kan niet iedereen er zomaar bij. Dat moet dan via een beheerder ofzo.

Ik ken genoeg meterkasten in huurhuizen de met een heel simpel slot afgesloten is, zoals deze

Bovendien, als het ook goed afgesloten is, hebben energiebedrijven, kabelbedrijven en telefoonbedrijven en waterschappen plus huismeester sleutel tot deze meterkast en soms alle mieter in dit portiek.

@SaltyBart Bij ernstige misdrijven wordt eerst de computer apparatuur in beslag genomen om forensisch te onderzoeken. Tot je deze terug zal krijgen, duurt maanden.

Ze kunnen toch simpel het Mac adres achterhalen van het modem / computer. En daarnaast is de kans dat dit je overkomt in deze situatie 1 op miljard? Ik denk dat je niet zo ver moet gaan met je gedachten hier. Je maakt onnodig mensen bang.


Ik denk dat je niet zo ver moet gaan met je gedachten hier. Je maakt onnodig mensen bang.

Helemaal eens. Daar komt bij dat ook de vraag niet gesteld wordt hoe die meterkast bij @a.dia afgesloten is. Misschien bevindt die zich wel in een hermetisch afgesloten technische ruimte waar alleen bewoners met hun huissleutel in kunnen.

 

Ik hoop dat @a.dia het advies van @Ik_Combineer opvolgt en gewoon een monteur laat opdraven.


Ze kunnen toch simpel het Mac adres achterhalen van het modem / computer. En daarnaast is de kans dat dit je overkomt in deze situatie 1 op miljard? Ik denk dat je niet zo ver moet gaan met je gedachten hier. Je maakt onnodig mensen bang.

MAC adres van modem/pc kan man eenvoudig clonen en wijzigen. De kans kan klein zijn, maar als het gebeurt, ben je de dupe. Met de mentaliteit van Nederlandse overheden "liever onschuldige beschuldigen dan een schuldige laat lopen”, zie toeslagaffaire … moet iedereen bang zijn.


Ze kunnen toch simpel het Mac adres achterhalen van het modem / computer. En daarnaast is de kans dat dit je overkomt in deze situatie 1 op miljard? Ik denk dat je niet zo ver moet gaan met je gedachten hier. Je maakt onnodig mensen bang.

MAC adres van modem/pc kan man eenvoudig clonen en wijzigen. De kans kan klein zijn, maar als het gebeurt, ben je de dupe. Met de mentaliteit van Nederlandse overheden "liever onschuldige beschuldigen dan een schuldige laat lopen”, zie toeslagaffaire … moet iedereen bang zijn.

Ik ga verder geen moeite aan deze discussie besteden, ik wens je een prettig weekend alvast!


Ze kunnen toch simpel het Mac adres achterhalen van het modem / computer. 

MAC adres van modem/pc kan man eenvoudig clonen en wijzigen. 

Niet van de computer. KPN kan het MAC adres van de router zien. Misschien loggen ze het.

Maar verder gaat het MAC adres niet. Een website kan bijvoorbeeld het MAC adres van uw router niet zien. Het MAC adres kan nooit ergens in logbestanden terecht komen van systemen die aangevallen/gehacht worden via uw verbinding. 


Bedankt voor alle reacties en de ‘interessante’ discussies haha. 

KPN gaat mij vandaag terugbellen om een afspraak in te plannen. 

Overigens is de meterkast inderdaad wel in het gebouw afgesloten met een sleutel waar alleen de bewoners en het beheer toegang tot hebben.

Die foto van @Ik_Combineer van al die kastjes, is precies hoe het bij ons eruit ziet, waarbij mijn aansluiting dat zwarte NT kastje heeft. Ook zijn daar meerdere stopcontacten aanwezig @SaltyBart

Zelf een kabel trekken vanuit de aansluiting naar mijn woning is vrij moeilijk… Moet ik én een hele lange kabel hebben én de kabel kan onmogelijk door de deuren heen, omdat die helemaal afgesloten zijn (geen ruimte tussen kieren etc.). Ik denk dus dat de aansluiting echt in mijn woning moet komen.

Het beheer van mij complex geeft aan dat er met zo een NT kastje ook draadloos verbinding gemaakt kan worden met de modem? Iemand enig idee of dit überhaupt kan? Ik kan dit namelijk nergens vinden. 


Zelf een kabel trekken vanuit de aansluiting naar mijn woning is vrij moeilijk… Moet ik én een hele lange kabel hebben én de kabel kan onmogelijk door de deuren heen, omdat die helemaal afgesloten zijn (geen ruimte tussen kieren etc.). Ik denk dus dat de aansluiting echt in mijn woning moet komen. 

Er zal toch echt een netwerkkabel moeten gaan komen vanaf de centrale meterkast naar jouw appartement.

Is er geen loze elektriciteitsbuis en een buis met een telefoonkabel die van de centrale meterkast naar jouw appartement loopt?

 

Het beheer van mij complex geeft aan dat er met zo een NT kastje ook draadloos verbinding gemaakt kan worden met de modem? Iemand enig idee of dit überhaupt kan? Ik kan dit namelijk nergens vinden. 

Nee, dat kan niet.


Die foto van @Ik_Combineer van al die kastjes, is precies hoe het bij ons eruit ziet, waarbij mijn aansluiting dat zwarte NT kastje heeft. Ook zijn daar meerdere stopcontacten aanwezig

Mooi, gaat het om hetzelfde complex ? Dat hebben we al eerder meegemaakt hier, op dit forum.
En op de foto zijn de utp kabels zichtbaar boven in, die zijn er daar dus wel.
( degene die de foto maakte was ze aan het afmonteren zo te zien aan de resten op de grond )

Zelf een kabel trekken vanuit de aansluiting naar mijn woning is vrij moeilijk… 

Het zal toch moeten . . .

Moet ik én een hele lange kabel hebben én de kabel kan onmogelijk door de deuren heen, omdat die helemaal afgesloten zijn (geen ruimte tussen kieren etc.).

Een kabelroute moet ook niet door deuren gaan . . .

Ik denk dus dat de aansluiting echt in mijn woning moet komen.

Zeker, maar of het die kabel naar je woning glas of utp is dat maakt voor de functionaliteit geen verschil.

Het beheer van mij complex geeft aan dat er met zo een NT kastje ook draadloos verbinding gemaakt kan worden met de modem?

O ja, lekker makkelijk, er is dus door het beheer niet nagedacht over een kabelroute.
( ze kunnen nu wel pronken met “er is glasvezel”  :-/   )

iemand enig idee of dit überhaupt kan? Ik kan dit namelijk nergens vinden. 

Je schrijft lange kabel nodig, dus vergeet dat maar.

Zoeken naar kabelroute, iets voor de bewonersvereniging ?

Dan zou overigens ook buiten langs kunnen, door de grond bedoel ik, maar ik ken de situatie niet natuurlijk.

( ik zag na het posten de reactie van wjb )


Reageer