Skip to main content

Aangezien de klantenservice mijn probleem na meerdere keren te bellen nog niet begrijpt of mij helpt, probeer ik het maar eventjes zo. 

 

Ik ben onlangs verhuist en heb internet af moeten sluiten. Ik woon in een complex met meerdere studios waarbij er één algemene meterkast is. Iedereen heeft wel zijn eigen meter.

 

Toen ik internet wilde aansluiten via de website (ong. een maand geleden), gaven zowel Odido als KPN aan dat er glasvezel beschikbaar is voor directe aansluiting. Dat bleek dus niet zo te zijn. Na meerdere keren naar hier en daar te bellen bleek het dus dat ze net bezig zijn in mijn straat met het aanleggen van glasvezel, maar dat het nog even zou duren totdat het ook daadwerkelijk beschikbaar zou zijn in mijn woning. Ik ben al klant bij Odido, maar die hebben me doorgestuurd naar KPN omdat zij op mijn locatie de internet leverancier zijn en ik dus via daar moet schakelen om z.s.m. internet te hebben.

 

Heb dus vier weken zonder internet gezeten, omdat ze me geen tussenoplossing aangeboden hebben totdat ik er zelf meerdere keren naar vroeg. Via de klantenservice moest ik dus een noodpakket in de winkel aanvragen, maar toen ik in de winkel was zeiden ze dat het alleen via de klantenservice kan. Vele irritatiepunten dus. Eindelijk een lieve medewerker aan de lijn gehad die mij heel proactief heeft geholpen aan een noodpakket. Dus sinds gister hoef ik niet meer op mijn eigen hotspot. 

 

Vorige week maandag zat er wel ineens een NT kastje op mijn aansluiting in de meterkast en had ik in de loop van vorige week de modem binnengekregen. Maar, nog geen verbinding want, nu komt het probleem; de modem moet aangesloten worden op de glasvezelaansluiting in de meterkast, die ruim 10 meter buiten mijn woning zit. Dus om de modem in de woning te hebben gaat natuurlijk niet. 

 

Niemand anders heeft nog glasvezel van mijn buren, dus die kunnen mij helaas ook niet uitleggen hoe het bij hun gegaan is. Ik hoefde eigenlijk niet eens glasvezel, maar blijkbaar gaan alle koperleidingen/DSL eruit en kon ik alleen en enkel glasvezel aanvragen (belachelijk want mijn buren hebben wel gewoon internet zonder glasvezel, maar goed zal wel weer een reden voor zijn die ze mij niet konden vertellen). 

 

Mijn frustratie en vraag zit hem vooral in de vraag wat nu? Hoe krijg ik wél internet in mijn woning? Want hoe het in de handleiding van de installatiehulp vermeld staat, is het dus niet mogelijk. Ik heb gister moeten bellen om het serienummer van de modem door te geven en heb vanochtend een mail ontvangen dat mijn glasvezel aangesloten is en alleen de modem geïnstalleerd moet worden. Maar in die mail staat ook dat de facturatie ingaat, wat dus nergens op slaat, want ik kan geen gebruik van de dienst maken! En aan de telefoon lijken ze mij dus echt niet te begrijpen of te willen helpen. Ik ben meerdere keren ‘doorverbonden’ waarna de lijn opgehangen werd. Zo kom ik dus niet verder.

 

Hopelijk kan iemand mij helpen, dat zou heel fijn zijn!

@KeesYagi mijn foto is zelf gemaakt en het pand zat in de laatste bouwfase. Daarom was er op de aanwezige NT's ook nog niks aangesloten. 

Verder vindt ik TDN echt veel te ver gaan met bangmakerij, ik ken echt 0 voorbeelden dat dit verkeerd is gegaan en heb dat ook nooit ergens voorbij zien komen. Is echt een non-issue. 


@KeesYagi mijn foto is zelf gemaakt

Aha

en het pand zat in de laatste bouwfase. Daarom was er op de aanwezige NT's ook nog niks aangesloten. 

En je / iemand was de kabels aan het afmonteren, die daar gelukkig wel waren voorzien.

Verder vindt ik TDN echt veel te ver gaan met bangmakerij,

Zekers !

ik ken echt 0 voorbeelden dat dit verkeerd is gegaan en heb dat ook nooit ergens voorbij zien komen. Is echt een non-issue. 

Ja, met deze nuance, ik heb het wel gezien bij “koper-telefoon” en ook bij coax.
Dat was nog een nare zoektocht om er achter komen dat ergens lager in de flat de coax was “afgetakt” met vage storingen als gevolg.

Maar gelukkig gaat dat nu een stuk lastiger.
( Glasvezel wordt/kan ook afgetakt, maar dan ben je er nog niet . . )


Reageer