Skip to main content

Goedenavond,

Wat een dramatische communicatie van KPN.

Ik ben al jaren Telfort klant en begin januari wilde ik overstappen naar KPN ivm de extra van een buitengebied 4 G modem.

Na contact te hebben gezocht met de klantenservice, kreeg ik een verstandige dame aan de telefoon en wij werden het snel eens. Ik vroeg nog enkele dagen bedenktijd en vroeg of ze in mijn dossier een aantekening van onze afspraak wilde maken. Zij gaf aan dat dit standaard altijd gebeurde.

Dus en weekje later belde de klantenservice weer en kreeg een andere niet zo snuggere dame aan de telefoon, die zei dat ze de gegevens van mijn vorige gesprek met KPN niet kon vinden. Dus of ik de afspraken welke ik gemaakt had nog een keer door wilde geven. Enigszins geïrriteerd heb ik deze dus doorgegeven. Waarna zij antwoordde dat een en andere niet geleverd kom worden. Met name het buitengebied verhaal. Enigszins verbaasd vroeg ik haar dit nogmaals te controleren, waarop zijn meteen antwoordde dat op mijn adres geen buitengebied oplossing van toepassing was. Na een welles nietes verhaal heb ik het gesprek afgekapt en ging de bestelling dus niet door.

Korte tijd later werk ik door iemand van KPN gebeld dat de betreffende dame niet correct was geweest. Helaas was ik redelijk over de rooie en heb de boel weer op een laag pitje gezet.

Drie weken later was ik enigszins gekalmeerd en belde wederom naar KPN. Een dame nam de telefoon op en ook zei gaf aan geen enkele notitie te kunnen vinden. Wat een zooi, daar bij KPN. Je zou toch verwachten dat men een uo-to-date CRM systeem zouden hebben waat alles centraal vastgelegd wordt en door ieder die daarmee te maken krijgt deze info kan benaderen?

Maar goed, ik vroeg haar mij met iemand anders door te verbinden welke wel toegang had tot de juiste systemen. Dat heeft ze gedaan en ik kreeg een vrolijke Groninger aan de lijn. Die vrij vlot alle informatie voor zijn neus had, Pfffff eindelijk een capabel iemand. Nog even alle gegevens doorgenomen (mobiel & emailadres waren verjaard) en klaar was Kees.

Daarna binnen vijf minuten alles rond gemaakt en meteen een installatie afspraak gemaakt op maandag 9 maart na de middag rond 2 uur. Gratis monteur. Dit werd via de mail bevestigd.

Ik wachten en maandag 9 maart om half zes de klanten service maar weer gebeld. Ook hier werd ik hier weer niet gelukkig van. Het bleek dat men mij op vrijdag 6 maart gebeld hadden. Op welk nummer werd niet duidelijk, maar ik had geen gemist gesprek op mijn mobiel en/of vaste lijn. Ik was wel de hele dag thuis. Het bleek ook dat men een mail gestuurd hadden. De heer van de klantendienst gaf aan dat het naar een bepaald emailadres gestuurd was. Helaas was dat een emailadres wat ik al een jaar of 15 geleden had opgeheven.  

Ik vroeg hem mij hiervan een kopietje op te sturen naar mijn huidige emailadres, waar ik trouwens ook de bevestiging van mijn bestelling op heb ontvangen.

Het was een zgn KPN terugbel mail, echter zonder de code (****). Dus kon helaas geen contact opnemen met deze afdeling.

Nogmaals de klantenservice bellen morgen dan maar? Dacht het niet, daar heb ik ondertussen mijn buik vol van.

In de mail van de KPN stond trouwens dat als ik niet snel reageer de bestelling geannuleerd zal worden. Kijk daar wordt ik nou blij van! Even geen contact met KPN.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Ik snap niet waarom dit zo moeilijk moet gaan. Ik ben overgestapt naar een kpn Hussel abonnement en kreeg automatisch een 4g modem erbij. Gewoon via de site geregeld.Wat zegt deze site https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl graag een screenshot zonder je postcode plaatsen. 


Hallo @AABE Dat is een knap vervelend verhaal en ik kan me levendig voorstellen dat je door de irritatiegrens bent heen geschoten. Uiteraard mag je er vanuit gaan dat collega's duidelijke aantekeningen maken en precies kunnen aangeven wat er wel en niet kan. Helaas gaat het soms mis en dan wordt het erg vervelend. Vanzelfsprekend wil ik met je meekijken, zodat we enige orde kunnen scheppen in de chaos. 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 


Hallo @AABE Dat is een knap vervelend verhaal en ik kan me levendig voorstellen dat je door de irritatiegrens bent heen geschoten. Uiteraard mag je er vanuit gaan dat collega's duidelijke aantekeningen maken en precies kunnen aangeven wat er wel en niet kan. Helaas gaat het soms mis en dan wordt het erg vervelend. Vanzelfsprekend wil ik met je meekijken, zodat we enige orde kunnen scheppen in de chaos. 

Zou je jouw KPN Forum profiel willen voorzien van de naam van de contractant, je postcode / huisnummer, je mobiele nummer en je klantnummer? (Uiteraard zijn je gegevens alleen zichtbaar voor jou en de Moderators.) Laat je het weten als je dit gedaan hebt?

 

Is ingevuld. Vanmiddag nog even contact geweest met KPN nav  een herinnering die ik kreeg van een nota betreffende Digitenne. Bij het afsluiten van het contract met Telfort, kreeg ik Digitenne er gratis bij.  Dit ging dus niet goed bij het overzetten naar KPN, maar ik kreeg iemand (niet van de servicedesk, want dat was weer een drama) aan de lijn die e.e.a. snel recht gezet heeft. Daar meteen maar een aantal irritaties gedropt. Hij was het eens met me dat veel zaken verbetering behoeven. We zullen zien wat er gaat veranderen. De CEO van KPN moet zelf maar eens de klantenservice bellen… :)


Hallo @AABE Dank voor de verder toelichting en nogmaals jammer dat er zoveel onduidelijkheid is ontstaan. Ik kan inderdaad zien dat je gisteren met een collega hebt gesproken die het nodige voor je heeft gedaan. Dat is goed om te zien. Feit blijft dat het één en ander niet heel soepel is gegaan. Als ik het zo zie speelde er achter de schermen nog het één en ander, wat de situatie niet veel helderder heeft gemaakt. Ik kan me best voorstellen dat er dan ergens verwarring ontstaat. Het spijt me uiteraard van harte om te lezen dat je hier veel hinder van hebt gehad. Ik ga er vanuit dat alles nu snel geregeld wordt en als je toch nog hulp nodig hebt dan weet je ons te vinden. 


Reageer