Skip to main content

Sinds een aantal maanden heb ik problemen met mijn wireless verbinding van mijn werk laptop.

Ik heb contact opgenomen met onze IT desk en bij het testen met een tracert 8.8.8.8 zien we 2 request time outs die optreden na t bereiken van KPN.

Dit komt voor ongeveer elk halfuur en duurt ongeveer een minuut.

We hebben getest met een constant ping request en deze blijft actief als internet aangeeft ‘The remote device or resource won't accept the connection’.

Ook een zoom call blijft actief, maar ik kan geen berichten sturen of surfen gedurende dit issue.

De standaard acties zoals. modem reset, overgaan van wifi naar kabel zorgde niet voor een oplossing.

Op een ander netwerk heb ik geen problemen.

 

Wat kan ik doen om dit probleem op te lossen?

Ik heb een Xperia Box V8.,

 

bvd Remco

Welkom @Disciple!  Vervelend issue. Al helemaal tijdens zoom-meetings. Gebruiken jullie een bekabelde verbinding of draadloze verbinding (wifi)? Ook ben ik benieuwd of jullie wifiversterkers hebben aangesloten in het netwerk.
Ik hoor graag van je! 


Hallo @Lisa we hebben getest met kabel en wifi, maar t issue was in beide gevallen aanwezig. De zoom meetings worden niet onderbroken door t issue, omdat de verbinding blijft bestaan. Alleen bij t uitvoeren van een nieuwe request, zoals het openenen van een website kan de server niet bereikt worden. Gr Remco


Oke! Ben je op het moment van zo'n time-out, verbonden met de VPN, of niet? Heb je versterkers aangesloten op de V8? 


@Lisa via VPN en zonder VPN gaf beiden problemen. Heb getest met direct verbinden naar de V8 en via de router die via kabel verbonden is naar de v8. Het aparte aan t geheel is dat ik met een tracert naar 8.8.8.8 op mijn hoofd pc 1 request timeout heb en via de laptop 2 request timesouts. op mn hoofd pc heb ik geen problemen terwijl deze naar de zelfde router connected is als mijn laptop


Oke, dus je ziet een time-out, maar ondervindt geen verbindingsproblemen wat betreft zoommeetings. Met het uitvoeren van ‘een nieuwe request’ bedoel je het openen van een website. Dit lukt niet. Gaat het om een specifieke website die je wilt openen, of alle websites (ook KPN.com of lepel.nl ofzo). Even later werkt dit wel weer. Als je het goed vindt, kijk ik gewoon even met je mee. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 

 


Impact op elke website. ik ben niet op t netwerk de komende 2 dagen. Kom Donderdag bij je terug. alvast bedankt!


Ik ben benieuwd. @Disciple! als ik iets voor je kan betekenen, dan hoor ik het graag:blush:


@lisa excuses voor de late reactie. Profile aangepast :)


@Lisa , blijkt ook te gelden voor een collega van me, die ook op t KPN netwerk zit. We zouden graag willen weten wat we kunnen doen. Onze IT afdeling kan ook supporteren indien nodig


Ik heb nog even doorgezocht. Wellicht heeft jullie IT-support hier iets aan: 
Controleer of de ip-reeks niet overeenkomt met de ip-range 192.168.1.x of 192.168.2.x (Dit is onze ip-range). 

  1. Controleer de Firewall:
    • Laat de Firewall PTPP door (poort 1723)
    • Schakel tijdelijk de Firewall uit

Microsoft IPsec/L2TP VPN servers
Specifiek bij Microsoft IPsec/L2TP geldt de kanttekening dat er een registry sleutel in XP en Vista moet worden aan gebracht om via NAT te kunnen werken. Uw systeem beheerder kan dit voor u doen. Een uitleg is te vinden op  technet.microsoft.com via de zoekterm “NAT-traversal”.

Hopelijk levert dit iets om. Daarnaast vraag ik een collega om even mee te lezen. Ik heb zelf weinig kaas gegeten van die onderwerp:see_no_evil: . Je hoort dus sowieso nog van me!


Hallo @Lisa , we zijn weer een tijd verder en hebben binnen t bedrijf nog een aantal dingen geprobeerd maar zonder succes. Heb gewisseld van laptop en een collega heeft van mij thuis uit gewerkt en had ook het probleem dat berichten niet in MS teams aankwamen soms en ook geen web pagina op dat moment geopend kan worden.

Heb jij wellicht nog van een collega feedback gekregen voor dit probleem te verhelpen. In de Telfort tijd heb ik dit issue niet gehad. Begin nu zelfs een provider switch te overwegen. Hoop echt dat je enige opties voor me hebt. bvd


Wellicht een optie om t modem om te wisselen? aangezien t nog een oude versie is.


Hoi @Disciple! Je bent een oud TFT klant. Ik weet dat er binnenkort een update aankomt, maar wanneer, dat kan nog wel even duren. Ik wil eigenlijk wel een poging wagen om het modem om te wisselen. Ik hoop uiteraard dat dit het oplost. Daar komen we maar op een manier achter. Ik vraag logistiek een ander modem toe te sturen. Het is aan hen om dit verzoek te accepteren en een omruilafspraak in te plannen. 

Eenmaal goedgekeurd, dan ontvang je binnen 2-3 werkdagen een mail met de informatie over de levering. 
Houd je ons op de hoogte? Ik ben benieuwd:blush:


@Lisa , ik heb even gewacht met een reply, omdat ik zeker wilde zijn dat t werkt. Maar tot dusver loopt alles weer goed!! Ik heb geen time outs meer gehad met t nieuwe modem. Ik zie ook dat ik nu nog maar 1 DNS server in de lijst heb staan en niet meer de DNS servers die met 195 beginnen. Wellicht dat dit uiteindelijk de oplossing was. Het heeft even geduurd, maar eindelijk een frustratiepunt minder 😃 dankje voor de hulp!


Oh wow. Wat fijn! Tof dat je het hier toch nog met ons deelt. Weet ik dit voor de volgende keer en eventueel volgende klant die hetzelfde probleem heeft. De cirkel is nu rond. Mocht je in de toekomst nog weer ergens tegenaan lopen, dan weet je ons te vinden. :innocent: Veel succes met thuiswerken.